topNotif

نکاتی در مورد موهای قسمت های مختلف بدن

1321 بازدید
02 شهریور 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

نکاتی که در مورد موهای قسمت های مختلف بدن باید بدانید

-موی سر

وظایف این قسمت از موهای بدن بسیار پر ارزش و قابل اهمیت بوده جا دارد که با دقت بیشتری به این مطالب توجه نمایند. موی سر پوست سر را در مقابل سرمای شدید زمستان و گرمای زیاد تابستان محافظت می کند. موی سر پوست سر را در برابر ضربات احتمالی و خفیف پیش بینی نشده محافظت می نماید. موی سر با سایه طبیعی که روی کاسه سر می اندازد باعث کنترل درجه حرارت مغز می گردد.

موی سر مهمترین عامل زیبایی چهره علی الخصوص در بانوان محسوب می شود. موی سر به منزله کلاه طبیعی است تا آدمی از مزایای آن استفاده نماید. بلندی و کوتاهی آن حالت زنانه، مردانه را از نظر ظاهری مشخص می کند. وجود موی سر عیب های احتمالی طبیعی و غیر طبیعی سر و صورت را می پوشاند و بالاخره موی سر یکی از اعضای مهم سر به شمار می آید و نبود آن نقص عضو در سر محسوب می گردد. موی سر مکمل زیبایی سیمای آدمی به حساب می آید.

نکاتی در مورد موهای قسمت های مختلف بدن

نکاتی در مورد موهای قسمت های مختلف بدن

-ابرو

کمانی از مو که بر بالای چشم قرار گرفته ابرو نامیده می شود که علاوه بر زیبایی چهره حفاظت چشمان را نیز به عهده دارد زیرا ابرو چشم را تا حدودی در برابر خطرات احتمالی حفظ می کند. وقتی که پیشانی عرق می کند همراه با چربی که تولید می شود، گرد و غبار و میکرب بر روی آن نشسته و تشکیل مواد مضری را می دهد در صورتی که ابرو جلوی نفوذ شدید نور آفتاب به چشم را می گیرد و نمی گذارد صدمه ای به چشم وارد شود. نکته مهمتر از همه این است که ابروها مکمل زیبایی چشمان و صورت و سیمای آدمی به حساب می آید.

 

همچنین بخوانید: مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو

 

-مژه

مژه یکی از ظریف ترین و لطیف ترین اعضای بدن آدمی به شمار می رود. مژه علاوه بر زیبایی خاص خود سپر مهمی برای چشم محسوب می شود. مژگان برای چشم واجد اهمیت ویژه و ارزش خاصی است و نبود آن به شدت به چشم صدمه می زند زیرا نقش حفاظتی مژه و پلک عامل اصلی سلامت چشم می باشد.

از سویی پلک جلوی نفوذ نور خورشید را به چشم می گیرد و نمی گذارد گرد و خاک و ذرات معلق در هوا وارد چشم شود. اهمیت پلک زمانی کاملا آشکار و پدیدار می گردد که شخص به علل بیماری برای مدتی مژگان خود را از دست بدهد تنها در این هنگام است که هم ارزش زیبایی آن و هم نقش حساس و مهمی که به عهده دارد مشخص می گردد. بنابراین باید در حفظ هر چه بیشتر مژه ها سعی و کوشش کنیم. بدیهی است هر چه موهای مژه بیشتر و بلندتر باشد به همان میزان جلوه زیبایی اش نمایان تر خواهد شد.

حالات مختلف موها !

مو از نظر ارگانیسم ساختمانی در همه یکسان است و آن تفاوت ظاهری که در موها می بینیم فقط حالت موها است. در واقع حالت موها است که با یکدیگر تفاوت دارد. اصولا موها به سه دسته موهای چرب، موهای نرمال (معمولی) و موهای خشک تقسیم می شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه شلتوک را با خواص تقویت موی سر، جلوگیری از سفید شدن مو و ریزش آن، تقویت پیاز مو و رویش مجدد مو، افزایش توانایی مغز، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول خون ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0