topNotif

نکاتی که زمان رنگ کردن و دکلره کردن موها باید رعایت کنیم

2493 بازدید
10 شهریور 97
خانم راد
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

در هنگام رنگ کردن و دکلره کردن موها توجه داشته باشیم:

قبل از رنگ کردن ، مو باید به چهار قسمت به شکل + تقسیم شود. در رنگ آمیزی اگر موها دارای تارهای سفید باشند شروع رنگ از قسمت جلوی سر و در غیر این صورت از پشت سر خواهد بود. در رنگ آمیزی در صورتی که رشد ریشه ها بیش از سه سانتیمتر و تعداد تارهای سفید بیش از 50 درصد باشد باید بعد از رنگ زدن روی ریشه ها مدتی مکث نمود و سپس طول موها را رنگ کرد.

اگر رشد ریشه کمتر از سه سانتیمتر باشد مکث احتیاج نیست. در صورتی که رنگ ساقه مو روشن تر از رنگ انتخابی ما باشد بایستی اول ساقه های مو رنگ شود. رنگ ها اصولا همیشه با اکسیدان مخلوط می شوند. برای موهای طبیعی که بار اول است رنگ می شوند و رنگ انتخابی یکی دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی مو می باشد باید از اکسیدان شماره 2 استفاده نمود و در چنین مواردی شروع رنگ از ساقه های مو و پشت سر می باشد.

مدت مکث رنگ 45 دقیقه الی 35 دقیقه بعد از اتمام کار است. بعد از زدن رنگ در صورتی که جنس موها خشن و یا تعداد تارهای سفید زیاد باشد از کلاه پلاستیکی استفاده نمی کنیم. رنگ را بعد از دکولاسیون یا دکاپاژ می توان روی موها نمدار زد. بعد از رنگ آمیزی موها باید با شامپوی ثابت کننده رژه دوپال شسته شوند. پس از رشد ریشه و برای دکولوراسیون مجدد از قسمت پشت سر و فقط ریشه ها زده می شود. بعد از دکولوراسیون یا دکاپاژ موها باید با شامپوی دوپ تونیک شسته شود.

دکلره مو :

باید به خاطر داشت که دکلراسیون یک تکنیک دقیق است که با مسئولیت آرایشگر انجام می شود و در اجرای آن به تمام جزییات باید توجه شود. برای اجتناب از هر گونه حساسیتی توصیه می شود قبل از دکولره به نکاتی همچون هرگز موهای شخصی را که پوست سرش هرگونه سوزش، زخم و یا تورم دارد دکلره نکنید. از جاری شدن محلول دکلره روی پوست جلوگیری کنید، توصیه می شود قبل از شروع دکلره پیشانی و اطراف صورت را با کرم مخصوص حفاظت نمایید.

نکاتی که زمان رنگ کردن و دکلره کردن موها باید رعایت کنیم

نکاتی که زمان رنگ کردن و دکلره کردن موها باید رعایت کنیم

اکسیدان کرم چیست ؟

اکسیدان کرم مخلوطی است از آب اکسیژنه و کرم (یعنی چربی). برتری اکسیدان بر آب اکسیژنه که آب مقطر و قرص اکسیژنه می باشد در حالت نرم کنندگی آن بوده و در نتیجه حالت قلیایی رنگ را که تاثیر آن روی موها خشکی و شکنندگی ایجاد می کند برطرف کرده و چربی داخل اکسیدان پوست سر را محافظت کرده و مانع از سوزش پوست می شود.

نکاتی که باید هنگام رنگ کردن رعایت کنیم!

  • آزمایش پوست
  • رنگ موها
  • رنگ انتخابی
  • رفله یا رنگی که فرد انتخاب می کند
  • مقدار سفیدی ها
  • درصد سفیدی ها برای مخلوط کردن رنگ اصلی و فانتزی
  • مقدار اکسیدان و مقدار رنگ
  • حجم اکسیدان
  • مدت زمانی که باید رنگ روی موها بماند
  • انتخاب رنگ با پوست مشتری هماهنگی داشته باشد

دکلراسیون و دکوپاژ

دکلراسیون به اعمالی گفته می شود که نتیجه آن از بین بردن یا روشن کردن رنگ موی طبیعی یعنی موی رنگ نشده است. در صورتی که این اعمال روی موی رنگ شده انجام گیرد به آن دکوپاژ می گویند. محصولات دکلره یا دکوپاژ اورآل عبارتند از: خمیر اورل بلان کرم، پودر پلاتین اورآل، پودر پلاتین اکلر، پودر افاسل، پودر بلوندیس و ژله بلوندیس شامل این مواد می شود.

در دکلراسیون تغییر رنگ هیچ گاه مستقیم نیست و مراحلی را که در دکلره کردن یک موی مشکی تا بی رنگ شدن می گذارند عبارتند از موی مشکی، قرمز، قرمز پرتقالی، پرتقالی، پرتقالی زرد، زرد پرتقالی، زرد، زرد روشن، زرد خیلی روشن و بی رنگ، قدرت روشن کنندگی با آب اکسیژنه 30 حجم می باشد.

دکلره بر چند نوع است و به نرمی و زبری و یا نازکی و کلفتی مو بستگی دارد.

 

همچنین بخوانید: درمان های خانگی آلرژی پوست سر، ناشی از رنگ مو

 

دکلره موهای طبیعی و نازک

اگر خواستیم موی سر را تا 2 یا 3 درجه روشن کنیم می توانیم پالت 350 را با 10 عدد قرص و 50 سی سی آب مخلوط کرده و مو را با آن روشن کنیم. اگر مو کمی قوی بود با 15 قرص و یک تیوپ پالت 350 روشن می کنیم. اگر مو قوی تر باشد می توانیم با ایگورابلانش و 20 عدد قرص با 100 سی سی آب مخلوط کرده و مو را روشن کنیم.

هنگام دکلره 3 حالت پیش می آید

  1. موی طبیعی هنگام دکلره یک رنگ و یک دست می شود.
  2. نوک موی غیر طبیعی (رنگ شده) هنگام دکلره قرمز رنگ می شود.
  3. نوک موهایی که رنگ حنا دارد بعد از دکلره سبز می شود.

نکاتی در مورد دکولره دست و صورت

برای دکلره صورت و دست توجه داشته باشید که بعد از حمام و بعد از اصلاح دکلره نکنید و توجه نمایید که پوست به رنگ حساسیت نداشته باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام تلخ را با خواص  ضد ویروس، آنتی باکتریال و میکروب کش، ضد قارچ، پیشگیری و فرونشاندن تب، ضد تشنج، کاهش گرفتگی عضلات، دیوریتیک یا ادرار آور،  درمان تنگی نفس‌ و آسم، درمان یبوست، رفع  سرفه، درمان ورم ریه و درد کلیه،  مسکن دردهای عصبی، درمان سردردهای یکطرفه و دردهای روماتیسمی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0