نکات طلایی سلامت دندان ها

1762 بازدید
16 آذر 96
سمانه
,,

نکات طلایی سلامت دندان ها که بد نیست بدانیم

عوامل ایجاد درد دندان :

مصرف بیش از حد مواد قندی و نشاسته ای، خوب مسواک نزدن و استفاده نکردن از نخ دندان یا رفلاکس معده به مرور زمان باعث از بین رفتن مینای دندان ها می شود و به عصب می رسد. تشخیص به موقع ایجاد تغییرات در مینای دندان می تواند درمان را تسریع بخشد.

درد دندان می تواند ناشی از مشکلات مرتبط با لثه باشد، برای مثال درد می تواند ناشی از التهاب و عفونت لثه باشد که ابتدا باید برای درمان لثه اقدام کرد.

مسکن های طبیعی درد دندان :

اگر درد ناشی از خود دندان است، می توانید تا پیش از مراجعه به پزشک با روش های گیاهی درد را تسکین بخشید، کمی آب پیاز را روی گاز استریل ریخنه روی دندانی که درد می کند با کمی فشار قرار دهید، یا مقداری جعفری را میکس کرده و همراه نمک روی دندان قرار داده، مسکن درد است. استفاده از تخم مرزه یا جویدن سیاه دانه و غرغره آب بارهنگ موثر است. همچنین نعنا را پس از شستن بجوید و مک بزنید، و یا اینکه میخک روی دندان قرار دهید و یا از روغن حیوانی اصل استفاده کنید، درد را کاهش می دهد.

نکات طلایی سلامت دندان ها

نکات طلایی سلامت دندان ها

برای تشخیص اینکه درد ناشی از عفونت لثه یا خود دندان است اینگونه عمل کنید:

روش تشخیص عفونت لثه این است که مقداری نشاسته را به صورت فرنی تهیه کرده و به آن نمک بیفزایید، سپس با کمی حرارت روی قسمتی که التهاب و یا درد دارد قرار بدهید و بمکید. اگر پس از سه بار انجام این عمل هنوز درد داشتید درد ناشی از خود دندان است.

برای عفونت لثه مقداری نمک و جوش شیرین را به آب بیفزایید غرغره کنید و یا جوشانده ی بومادران را غرغره کنید، غرغره کردن زرد چوبه ی حل شده با آب ولرم نیز مفید است.

هنگامی که عفونت یا آبسه درمان شد و ورم بهبود یافت برای تقویت لثه جوشانده برگ گزنه را روی لثه ماساژ دهید و یا با نمک لثه را به طرف بالا ماساژ دهید. برای مراقبت از لثه دم کرده بابونه و یا بومادران غرغره شود.

از بین بردن جرم دندان :

ماهی دو بار جوش شیرین را روی مسواک مرطوب ریخته و دندان را با آن مسواک بزنید، سپس با آب، دهان را بشویید. این کار علاوه بر از بین بردن جرم، التهاب یا عفونت ها احتمالی را نیز از بین می برد.

مراقبت و محکم شدن دندان ها :

دندان برخی از کودکان به دلیل کمبود ویتامین زودتر از موعد می افتد. برای جلوگیری از افتادن و محکم شدن دندان ها باید هر روز آب ولرم به همراه روغن زیتون غرغره کنند و بعد از استفاده از مواد قندی و نشاسته ای مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید، یا آب نمک غرغره کنید. در صورت در دسترس نبودن مسواک بعد از هر وعده غذایی باید از هویج، سیب، کرفس استفاده کنید. اگر دندان فرزندتان زودتر از موعد افتاد به متخصص مراجعه کنید چرا که فضای خالی ایجاد شده سبب در آمدن نامناسب دندان ها می شود.

 

همچنین بخوانید:  روش هایی برای کاهش درد ناشی از رویش دندان

 

ویتامین های مورد نیاز دندان :

ویتامین ث :

کمبود یا فقدان این ویتامین موجب تورم و خونریزی لثه و افتادن دندان می شود، تولید بیماری های اختلالات نمو استخوانی و دندانی می نماید.

منابع گیاهی ویتامین ث :

لیموترش، پرتقال، نارنگی، فلفل سبز، کلم، گوجه، کاهو، جعفری، گشنیز، ترخون، پیاز، تربچه، کیوی و آناناس. البته در سبزیجات پژمرده و پلاسیده این ویتامین از بین رفته و وجود ندارد.

ویتامین د :

نبود این ویتامین باعث اختلالات استخوانی و از بین رفتن کلسیم استخوان ها و کرم خوردگی دندان می شود.

منابع گیاهی ویتامین د :

روغن مایع سالم، سبزیجاتی که در پرتو آفتاب عمل آمده اند و بلافاصله چیده شده اند.

کلسیم :

این ماده برای تشکیل استخوان ها و دندان ها موثر بوده.

منابع گیاهی حاوی کلسیم :

شلغم، هویج، گندم، کلم، سیب زمینی، جو صحرایی، اسفناج، توت فرنگی، گردو، تره فرنگی، کاهو، غلات، تمشک، نخود سبز، لوبیا سبز، فندق، بادام، کرفس، پیاز، انگور، عدس، آناناس، آوکادو، موز، خرما، کیوی، انبه

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

زاج سفید را با خواص کاهش عرق، تنگ کننده واژن، رفع عفونت های واژن، درمان سرطان مثانه، رفع سنگ کلیه، درمان ورم لثه و عضلات حلق، رفع شقاق و بواسیر، تسکین درد گوش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0