نکات قبل از بارداری برای زنان چاق

1708 بازدید
03 آبان 97
بهاره
,,

نکات قبل از بارداری برای زنان چاق

تاثیر چاقی بر روی باروری

احتمال بارداری زنان با اضافه وزن بالا، ممکن است بیش از یک سال در مقایسه با زنان با وزن متعادل، طول بکشد. همچنین احتمال سقط جنین در زنان چاق بیش از دو برابر است. تحقیقات نشان می دهد که چاقی علت اصلی ناباروری نیست، اما قطعا یکی از دلایل آن می باشد. چاقی می تواند مشکلاتی مانند تولید بیش از حد هورمون هایی مانند آندروژن، انسولین یا هورمون های مقاوم در برابر تخمک گذاری و اسپرم ایجاد کند. بنابراین شیوه زندگی سالم را اتخاذ کنید. این نه تنها باعث افزایش باروری شما می شود، بلکه به تناسب اندام شما نیز کمک می کند.

نکات قبل از بارداری برای زنان چاق

نکات قبل از بارداری برای زنان چاق

عوارض چاقی بر بدن

چاقی بیش از حد آسیب زیادی به بدن وارد می کند. افراد مبتلا به چاقی همچنین در معرض بیماری هایی چون: دیابت نوع 2، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی و حتی بیماری های سرطانی هستند. امروزه چاقی در جوانان به طور فزاینده ای افزایش یافته است. نشستن برای مدت طولانی و تماشای مداوم تلویزیون و کامپیوتر باعث شده که جوانان از کودکی قربانی چاقی شوند.

مطالعه اخیر نشان می دهد که کودکان مبتلا به چاقی، بیشتر از آسم رنج می برند، زیرا آنها به علت وضعیت بدنی خود ورزش و فعالیت های فیزیکی انجام نمی دهند. همچنین مصرف استروئیدها به عنوان یک درمان باعث افزایش اشتها می شود. بنابراین، توصیه می شود که یک رژیم غذایی سالم و متعادل در زندگی خود داشته باشید.

 

همچنین بخوانید: نکاتی مهم درباره بارداری

 

تاثیر استرس بر چاقی

به گفته بسیاری از پزشکان، افرادی که استرس دارند، ممکن است قربانی چاقی شوند. استرس می تواند در بسیاری از موارد به افزایش وزن کمک کند. به دلیل استرس، هورمون های بسیاری در بدن ما از جمله کورتیزول، تولید می شود. این هورمون برای کنترل ذخیره سازی چربی و مصرف انرژی بدن کار می کند. افزایش سطح کورتیزول همچنین اشتها را افزایش می دهد. به همین دلیل میل به خوردن غذاهای شیرین و چربی افزایش می یابد.

بسیاری از محققان بر این باورند که، حالت استرس شدید، باعث می شود که انرژی در بدن به صورت چربی در شکم تجمع یابد و چاقی را افزایش دهد. چاقی بسیاری از بیماری ها را چون بیماری های قلبی، دیابت، استئوآرتریت و غیره ایجاد می کند. برای کاهش خطر ابتلا به تمام این بیماری ها، شما باید حداقل یک ساعت در روز ورزش کنید و یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. استرس بیش از حد را نادیده نگیرید و زندگی شخصی و حرفه ای خود را متعادل کنید تا بتوانید سالم زندگی کنید.

نکات قبل از بارداری برای زنان چاق

  • حداقل سه ماه قبل از بارداری به پزشک مراجعه کنید و از سلامت جسمی خود اطمینان حاصل کنید.
  • اگر چاقی بیش از حد شما را آزار می دهد، و از طرفی می خواهید باردار شوید، می توانید وزن خود را کاهش دهید. به همین منظور، ابتدا باید آزمایش تیروئید انجام دهید. اگر تیروئید داشتید، لازم است که آن را درمان کنید. و اگر تیروئید نداشتید، می توانید برای کاهش وزن خود اقدام کنید. برای کاهش چاقی رژیم غذایی بیش از حد نگیرید.
  • قبل از اینکه وزن خود را کاهش دهید، زمان دقیق قاعدگی خود را مشخص کنید. دانستن زمان تخمک گذاری کار آسانی است.
  • داشتن یک رژیم غذایی چرب برای باردار شدن یک اشتباه محض محسوب می شود. سعی کنید یک رژیم غذایی که سرشار از اسید فولیک است، بگیرید. با این رژیم غذایی می توانید به راحتی باردار شوید. اسید فولیک در محصولات سویا، لوبیا، زرده تخم مرغ، سیب زمینی، آرد گندم، کلم برگ، موز، سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی و جوانه به فراوانی یافت می شود.
  • برای کاهش وزن حتما از یک پزشک متخصص تغذیه کمک بگیرید.
  • اگر شما اضافه وزن دارید و می خواهید باردار شوید، حتما آزمایش سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را انجام دهند. زنان چاق که از نظر هورمونی تعادل ندارند ممکن است بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) داشته باشند. این بیماری علاوه بر ناباروری، باعث چاقی هم می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شوید را با خواص پایین آورنده چربی خون، ضد اسید اوریک، تری گلیسیرید، کلسترول خون، مقوی معده، ضد سم، مدر، دفع سنگ کلیه و مثانه و بادشکن، پایین آورنده فشار خون و برطرف کننده ی آرتروز، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0