نکات مراقبت از پوست چرب و طرز تهیه 6 لایه بردار طبیعی پوست

1580 بازدید
28 فروردین 00
مروارید

نکات مراقبت از پوست چرب و طرز تهیه 6 لایه بردار طبیعی پوست

پوست چرب یکی از بهترین انواع پوست است، (اگر از آن مراقبت شود) چون مانند پوست طبیعی و خشک پیر نمی شود، بنابراین چین و چروک و خطوط ظریف را نشان نمی دهد، چنانچه پوست چرب دارید باید بدانید که چگونه از آن مراقبت کنید تا از آکنه در امان بمانید و می توانید از مواد طبیعی برای لایه برداری استفاده کنید. این مقاله درمورد نکات مراقبت از پوست چرب و طرز تهیه 6 لایه بردار طبیعی پوست ، می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

نکات مراقبت از پوست چرب و طرز تهیه 6 لایه بردار طبیعی پوست

نکات مراقبت از پوست چرب و طرز تهیه 6 لایه بردار طبیعی پوست

 

نکات مراقبت از پوست چرب

عوامل مختلفی باعث ایجاد چربی در پوست می شوند، مانند: استرس، هورمون ها یا ژنتیک و برخی از آرایش ها می توانند باعث تشدید چربی پوست شوند. پوست چرب باعث ایجاد دانه های سر سیاه، جوش و آکنه می شود. روش ها و نکات بسیاری وجود دارند که به شما کمک می کنند پوست چرب را در خانه درمان کنید، از جمله موارد زیر:

استفاده از روغن های طبیعی برای مرطوب سازی پوست به جای مرطوب کننده های رایج

بعضی مواقع در پوست چرب پس از شستشو ممکن است احساس خشکی ایجاد شود، در این حالت بهتر است از روغن های طبیعی مانند روغن بادام شیرین، روغن زیتون، جوجوبا و روغن نارگیل استفاده کنید، مصرف این روغن ها باعث می شوند که پوست دیگر سبوم تولید نکند.

پرهیز از شستن مداوم صورت

شستن مداوم صورت با استفاده از صابون قوی به پوست پیغام می دهد که سبوم بیشتری ترشح کند تا چربی های از دست رفته با شستشو را جبران کند، بنابراین پوست نباید مرتبا شسته شود.

دست و انگشتان خود را به صورت نزنید

سطح انگشتان و دست ها حامل چربی و باکتری هستند و هنگام لمس صورت به سمت آن حرکت می کنند و باعث ترشح بیش از حد سبوم و ایجاد آکنه می شوند.

 

همچنین بخوانید: با پوست چرب خود چه کنیم

 

پرهیز از رژیم نامناسب

باید از غذاهای فرآوری شده و لبنیات دوری کنید و بیشتر از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنید. پاک کردن پوست با پوست گریپ فروت، یا پوست پرتقال، بسیار مفید است زیرا حاوی مواد قابض طبیعی است که نواقص پوستی و جوش های سرسیاه را نیز از بین می برند.

طرز تهیه 6 لایه بردار طبیعی پوست

از آنجا که استفاده از لایه بردارهای طبیعی برای پوست بهتر از مواد لایه بردار تجاری است، می توان از قهوه یا شکر به همراه عسل یا روغن زیتون استفاده کرد.

1. جو دوسر، ماست و عسل

بلغور جو دوسر ضد عفونی کننده پوست، و حاوی ترکیبات ضد التهاب و ساپونین می باشد، شیر و ماست باعث پاکسازی پوست و کاهش تولید چربی اضافی، می شود.

مراحل زیر مراحل تهیه اسکراب بلغور جو دوسر است:

مواد تشکیل دهنده:

  • یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
  •  یک قاشق غذاخوری ماست، و یا استفاده از آب اگر پوست به ماست حساس است.
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه: همه مواد را با هم مخلوط کرده و به صورت و گردن بمالید. مخلوط را به مدت 10 دقیقه بگذارید. انگشتان را با آب مرطوب کنید، سپس با حرکت دورانی مالش دهید تا مخلوط به مدت 3 الی 4 دقیقه روی پوست بماند سپس مخلوط را با آب سرد بشویید. اسکراب را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

2. عسل و بادام

عسل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای بهبود سلول های آسیب دیده پوست، محافظت از آن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و مرطوب کردن آن و کاهش سبوم اضافی موجود در پوست مفید می باشد. روش زیر طرز تهیه اسکراب بادام و عسل برای پوست چرب است:

مواد تشکیل دهنده:

  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • دو قاشق غذاخوری بادام زمینی درشت که برای لایه برداری بهتر پوست نباید آنرا آسیاب کرد.
  • 1/2 قاشق چایخوری آب لیمو

طرز تهیه: همه مواد را با هم مخلوط کنید، و مخلوط را به مدت 2 الی 3 دقیقه روی صورت مالش دهید. سپس صورت را با آب ولرم بشویید. هفته ای دو بار از این اسکراب استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: ماسک های طبیعی برای پوست های چرب

 

3. آب لیمو و شکر قهوه ای

آب لیمو حاوی آنزیم هایی است که منافذ پوست را سفت می کند، و همچنین حاوی اسیدهایی است که سطح اسیدیته پوست را در حد طبیعی نگه می دارد، بنابراین تولید سبوم پوست را کاهش داده و در نتیجه پوست درخشان می شود.

 مواد تشکیل دهنده:

  • یک قاشق چایخوری آب لیمو
  •  دو قاشق چایخوری شکر قهوه ای
  • چند قطره عسل یا روغن زیتون

طرز تهیه: مواد را مخلوط کرده و مخلوط را زیاد هم نزنید تا شکر قهوه ای حل نشود.

اسکراب به مدت 2 الی 3 دقیقه روی پوست مالش داده شود. سپس با آب بشویید.

اسکراب را دو بار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید و پس از استفاده از این اسکراب باید از مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

4. توت فرنگی، جو دوسر و آب لیمو

 توت فرنگی به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند بدون آسیب رساندن به پوست، به سفت شدن پوست، رفع منافذ، روشن کردن آن و به حذف دانه های سرسیاه، کمک می کند و روش تهیه این ماسک به صورت زیر می باشد:

مواد تشکیل دهنده:

  •  2 الی 3 توت فرنگی رسیده
  • دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
  • 1/2 قاشق چایخوری آب لیمو
  • مقداری آب

طرز تهیه: توت فرنگی ها را له کرده و جو دو سر را خرد کنید. سپس آب لیمو را به پوره توت فرنگی، بلغور جو دوسر و آب کافی اضافه کنید تا خمیر شود. خمیر را به صورت بزنید. باید از ورود آن به چشم خودداری شود. سپس اسکراب را با آب سرد بشویید. بهتر است این اسکراب را هفته ای یکبار استفاده کنید.

 

نکات مراقبت از پوست چرب و طرز تهیه 6 لایه بردار طبیعی پوست

نکات مراقبت از پوست چرب و طرز تهیه 6 لایه بردار طبیعی پوست

 

5. خیار و آب لیمو

خیار دارای خواص قابض و خنک کنندگی است که منافذ پوست را سفت می کند و همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی است که فواید زیادی به ماسک های صورت می دهد و به عنوان یک اقدام سریع برای کنترل پوست چرب و کاهش کک و مک، آفتاب سوختگی می باشد. با استفاده منظم از خیار، می توانید چهره ای روشن و شفاف داشته باشید.

6. سرکه سیب

سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی پوست دارد، از جمله اینکه برای لایه برداری سلول های مرده مفید است و ترجیح داده می شود با استفاده از یک پنبه و آغشته کردن آن با سرکه سیب آن را به عنوان یک برنامه شبانه برای مراقبت از پوست چرب استفاده کنید، قبل از شستن آن را به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید و اگر پوست حساس است، بهتر است سرکه را با کمی آب رقیق کنید، یا مخلوط آب و سرکه سیب را در قالب های یخ منجمد کنید و از آن استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جو دوسر را با خواص كاهش كلسترول خون، مقوی اعصاب، ضد عفوني كننده بدن، تقويت كننده بدن، ادرار آور و ملين، مقوی قلب و خون، تسكين دهنده درد، درمان اگزما، کاهش وزن، ضد سرطان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0