topNotif

نکات مهم برای خواب نوزاد

1620 بازدید
04 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

نکات مهم که برای خواب نوزاد ضروری است

هر مادری هرگز نمی خواهد فرزند تازه متولد شده اش را از خود دور کند و اگر یک زن، تازه مادر شده باشد و اولین فرزندش را به دنیا آورده باشد، پس تمام زندگی خود را صرف فرزندش می کند و از او چشم بر نخواهد داشت. پس از زایمان بسیاری از مادران دوست دارند با فرزندشان بخوابند. بسیاری معتقدند که این کار برای مادر و کودک مناسب است، با این حال که برخی از متخصصان بر این باورند که بهتر است نوزاد نزدیک مادر بخوابد نه کنارش. اگر دوست دارید با نوزاد تازه متولد شده خود بخوابید، هیچ ضرری وجود ندارد، اما باید به برخی نکات مهم که برای خواب نوزاد ضروری است، توجه کنید. در واقع نیازهای نوزاد بسیار متفاوت از شما است، بنابراین شما باید به برخی مسائل توجه کنید.

نکات مهم برای خواب نوزاد

نکات مهم برای خواب نوزاد

نکات مهم برای خواب نوزاد

تختخواب یا تشک مناسب

اگر می خواهید نوزاد شما در کنارتان بخوابد، انتخاب تشک یا تخت مناسب برای او ضروری است. در روزهای اولیه، رشد نوزاد سریع تر است، به همین دلیل لازم است بدن در موقعیت صحیح نگه داشته شود. قبل از خواباندن نوزاد، بررسی کنید که تشک یا تخت خواب ایمن و محکم باشد، به طوری که امکان حرکت یا از هم گسیختگی اجزای تخت وجود نداشته باشد. همچنین بررسی کنید که هیچ فاصله بین دو تشک نباشد چرا که این باعث می شود که دست ها و پاها نوزاد بین آن ها گیر کند و ممکن است در این حالت نوزاد دچار مشکل شود. همیشه کودک را در جهتی قرار دهید که نتواند بچرخد و از تخت سقوط کند. هرگز نوزاد را در صندلی یا مبل نخوابانید.

اگر کودک شما کمتر از 6 ماهه است، قرار دادن او در تختخواب ممکن است، خطرات زیادی داشته باشد. کارشناسان توصیه می کنند که به جای قرار دادن نوزادان کمتر از 6 ماه در تخت خواب جدا، آن ها را در گهواره هایی که مخصوص نوزادان ساخته شده است بخوابانید.

 

همچنین بخوانید: دانستنی هایی درباره خواب کودک

 

بالش نگذارید

ممکن است شما به یک بالش نیاز داشته باشید، اما نوزاد شما نیاز به بالش ندارد. در صورت لزوم با توصیه پزشک، از یک بالش نرم و نازک و فوم دار استفاده کنید.

انتخاب پتو مناسب برای نوزاد

انتخاب پتو مناسب برای نوزاد ضروری است. پتو نوزاد باید نرم و سبک باشد. همچنین با توجه به اندازه نوزاد از پتو یا ملحفه برای او استفاده کنید. از پتوی بزرگسالان برای نوزادان استفاده نکنید چرا که به خاطر وزن سنگین، باعث عدم حرکت نوزاد می شود. همچنین توجه داشته باشید که هرگز چهره نوزاد را با ملحفه، بالش یا پتو نپوشانید زیرا ممکن است راه تنفسی نوزاد دچار مشکل شود.

دمای اتاق

دمای بدن نوزاد و بدن مادر می تواند متفاوت باشد. بنابراین توجه داشته باشید که اگر شما با نوزاد خود می خوابید، نیازهای بدن او را در نظر داشته باشید و متناسب با نوزاد دمای اتاق را تنظیم کنید. اگر در تابستان از تهویه هوا استفاده می کنید بهتر است دمای آن را بین 23 تا 25 درجه تنظیم کنید. این دمای برای سلامتی نوزاد مناسب است. سعی کنید به نوزاد متناسب با فصل لباس بپوشانید. همچنین لباس های تابستانی باید سبکتر و نازکتر از لباس های زمستانی باشند. در فصل زمستان، اگر از سیستم گرمایی استفاده می کنید بهتر است لباس های نوزاد را کاهش دهید چرا که گرما باعث بی قراری نوزادان می شود. در زمستان بهترین دما برای اتاق 28 درجه است.

محیط سالم برای خواب

همچنین توجه داشته باشید که اگر همسر شما الکل مصرف کند، نباید نوزاد را در اطراف او بخوابانید. به همین ترتیب، اگر یک یا هر دو نفر از والدین در اتاق سیگار بکشند، خواباندن نوزاد در آن اتاق بسیار خطرناک است. سعی کنید نوزاد را در جایی که بو شدید چون عطر، اسپری، مواد آرایشی و بهداشتی است نخوابانید. این مواد به شدت برای نوزادان مضر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق کلپوره را با خواص نیروبخش، ضد تشنج، تسکین آسم، ضد آفت، کاهش سریع قند خون، رفع دل درد و استفراغ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0