topNotif

نکات مهم درباره خرید مواد غذایی

2097 بازدید
14 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

نکات مهم درباره خرید مواد غذایی که بد نیست بدانیم

خیلی ها خرید را دوست دارند و از خرید کردن لذت می برند و آن را نوعی تفریح سالم می دانند اما اگر هنگام خرید توجه و دقت کافی نداشته باشید و محصولات سالم نخرید، سلامت تان به خطر می افتد. بنابراین نیاز است خرید را جدی بگیرید. زمانی را که از نظر جسمی و روحی احساس راحتی دارید، برای این کار در نظر بگیرید تا از سوقِ عادت به سوی عادات غلط و مواد غذایی ناسالم و مضر کم شود.

برای داشتن خرید سالم چه نکاتی را باید رعایت کنید :

وقتی گرسنه هستید به فروشگاه نروید :

وقتی گرسنه هستید برای خرید مواد غذایی به فروشگاه نروید. خرید با شکم خالی، شما را به سوی چاقی می برد. اشتهای زیاد هنگام گرسنگی باعث می شود در میان قفسه ها و مواد غذایی چیده شده به سمت موادی بروید که از قبلا قصد خریدشان را نداشته اید و فقط در آن لحظه میل به خوردنشان دارید. همچنین بعد از ورزش و ساعات کار به خرید نروید چون در این موقع خسته و گرسنه اید و قند خون تان پایین است و به سوی مواد چرب و قندی می روید.

 

نکات مهم درباره خرید مواد غذایی

نکات مهم درباره خرید مواد غذایی

 

بهترین زمان برای خرید :

وقت مشخصی برای خرید در نظر بگیرید، روز های تعطیل وقت مناسبی است، بهترین زمان برای خرید، صبح بعد از خوردن صبحانه است، ضمن اینکه در ساعات اولیه روز سبزی ها و میوه های تازه فراوان تر است.

قبل از خرید، لیست خرید تهیه کنید :

فهرست خریدتان را از قبل آماده کنید، طوری که پیش از اینکه وارد فروشگاه شوید دقیقا بدانید چه می خواهید. سعی کنید طبق برنامه قبلی تان خرید کنید. در زمان خرید، مواد طبیعی تر و سالم تر که شیرین، شور و حاوی چربی و مواد رنگی و نگه دارنده اضافه نیستند، خریداری کنید. مواد غیر مفید و چاق کننده (برای افراد با اضافه وزن) را از فهرست حذف و آن ها را در فهرست ممنوعه قرار دهید.

 

همچنین بخوانید:  زیباترکردن دکوراسیون خانه با 9 ایده ساده

 

از خرید کنسروها پرهیز کنید :

اگر قصد خرید مواد پروتئینی دارید، گوشت تازه و طبیعی بهتر از کنسروها و مواد آماده است، به عنوان مثال، صد گرم ماهی آزاد 145 کالری انرژی، 220 میلی گرم کلسیم، و 196 واحد ویتامین آ و فقط 9 درصد چربی دارد، در حالی که صد گرم ماهی تن 270 کالری انرژی، 5 میلی گرم کلسیم، و 85 واحد ویتامین آ و چربی و نمک زیادی دارد.

برای اینکه خرید سالمی داشته باشید، این نکته را فراموش نکنید که مواد فاسد و آب شدنی را در آخرین مرحله خرید، درون سبد بگذارید. مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، شیوه قرار دادن مواد غذایی خریداری شده در کنار هم است. مواد غذایی را طوری در سبد قرار دهید که مواد غذایی فاسد شدنی با موادی که بدون عملیات پخت مصرف می شوند در تماس قرار نگیرند.

هنگام خرید به سالم بودن مواد غذایی توجه کنید :

به جای اینکه رنگ و طرح و تبلیغات توجه تان را جلب کند، به مواردی مانند علامت استاندارد، تاریخ مصرف و اطلاعات تغذیه ای و سالم بودن بسته بندی توجه کنید و از بین محصولات متنوع، سالم ترین شان را انتخاب کنید و هرگز از مواد غذایی که هر یک از نشانه های فساد و خرابی را دارند، نخرید و مزه نکنید.

سعی کنید به اندازه خرید کنید، خرید مواد غذایی بیش از حد نیاز موجب فساد و ماندگی مواد غذایی می شود، همچنین سعی کنید هفته ای یک بار به خرید بروید و مواد مورد نیازتان را بخرید، دیر به دیر خرید کردن موجب می شود هر بار به خرید می روید، بار سنگینی را حمل کنید.

چربی را تا حد امکان از سبد خریدتان حذف کنید. لبنیات کم چرب و بدون چربی را انتخاب کنید، روغن سرخ کردنی، روغن زیتون، روغن هسته انگور را انتخاب کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جو دوسر را با خواص كاهش كلسترول خون، مقوی اعصاب، ضد عفوني كننده بدن، تقويت كننده بدن، ادرار آور و ملين، مقوی قلب و خون، تسكين دهنده درد، درمان اگزما، کاهش وزن، ضد سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

برچسب ها:
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0