topNotif

هدف ما از زندگی چیست؟

1811 بازدید
11 شهریور 97
خانم راد
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

آیا می دانید هدف ما از زندگی چیست؟

یکی از اهداف عمده مهارت های زندگی فهم هدف زندگی است چرا که هدف شناسی نوعی کمال انسانی است زیرا هدف داری و هدف شناسی قدر آدمی را بالا می برد و به قدر منزلت خویش نیز واقف می شود.

هدف از زندگی چیست و این حیات چه سودائی در پیش رو دارد

همانگونه که می دانیم هدف های زندگی از مسائل مهم انسان شناسی و یکی از اساسی ترین موضوعات زندگی آدمی است. اگر آدمی نتواند دریابد که هدف از زندگی چیست و پاسخی مناسب برای این پرسش نداشته باشد زندگی را پوچ و بی معنی خواهد یافت. همه فعالیت های آگاهانه و ناآگاهانه انسان زمانی مفهوم خواهد داشت که هدف نهایی از زندگی روشن باشد. هدف فرد از کار کردن، تحصیل علم، توالد و تناسل و حتی غذا خوردن ادامه زندگی است و هدف از زندگی و ادامه آن پایه نگرش انسان و جهان بینی او محسوب می شود.

هدف ما از زندگی چیست؟

انسان هدفمند انسان روشمند است

با اندکی دقت می توان فهمید هدفی که ما برای زندگی خود در نظر می گیریم همه زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد، به تعبیر دیگر به زندگی جهت و معنی می دهد و انسان هدفمند انسان روشمند است. اگر انسان ها در زندگی خود روش های متفاوتی دارند به این دلیل است که هدف های مختلفی را دنبال می کنند هر قدر این هدف با ارزش و والاتر باشد به همان اندازه انسان از ارزش و کیفیت عالی تری برخوردار خواهد شد، بنابراین سعادت و کمال انسان در گرو شناخت هدف و آگاهی از فلسفه حیات است و همین امر باعث می شود تا در زندگی خویش روشمندی را جایگزین کند زیرا انسان هدفمند مهارت جو و روشمند است.

البته نباید فراموش کنیم که گاهی سرگرم شدن به کارهای روزمره و به خصوص غرق شدن در ظاهر زندگی و کامیابی های مادی انسان را از توجه به این مساله اساسی باز می دارد. چه بسا افرادی سال ها در این دنیا زندگی می کنند اما هرگز به این اساسی ترین مساله خود فکر نمی کنند یا نسبت به آن بی اعتنا هستند. تجربه نشان داده است که این مساله هرجا به طور جدی برای شخصی مطرح شده، تحول و تحرک عمیقی به دنبال داشته است و چه بسا بیداری و دگرگونی ارزشمندی در او ایجاد شده است.

 

همچنین بخوانید: حافظه نوشتاری و آماری را بشناسیم

 

هدف هایی که مردم انتخاب می کنند به چهار گروه تقسیم می شوند!

گروه اول

کسانی هستند که به علت سرگرم شدن به لذت های مادی و انس گرفتن با ظواهر زندگی، به هدفی والاتر از آن نمی اندیشند. لذا مهارت های این دسته در زندگی محدود به یک سری مهارت های تامینی است و غالبا یک زندگی خطی و جبری را طی می کنند. مساحت فکری و اندیشه این افراد محدود به نیازهای روزمرگی است.

گروه دوم

کسانی هستند که هدف های مادی و غریزی نتوانسته است آن ها را راضی و خشنود سازد. اما در عین حال نتوانسته اند به بعد متعالی زندگی دست یابند. اینان به تصور این که حیات انسان در همین زندگی چند روزه خلاصه شده و هدفی والاتر از عناصر مادی وجود ندارد، آن را پوچ و بی ارزش دانسته و زبان به نقد و انتقاد از نظام هستی گشوده اند.

گروم سوم

کسانی هستند که گام فراتر نهاده با بعد متعالی حیات آشنا شده اند. اینان توانسته اند در سایه تحصیل کمال دریچه ای از عالم بالا به روی خود بگشایند و با عظمت های معنوی زندگی آشنا شوند و حتی با مهارت های مادی و دنیوی و مهارت های اتصال به معبود و لذت از عبادات دنیا را ارزشمند می بینند و فرصت شدن می دانند.

گروه چهارم

کسانی هستند که خود را عقل کل می دانند عقاید دیگران را قبول ندارند و بیشتر سعی دارند تفکرات خود را به دیگران بقبولانند. اکثر این افراد تفکر کلیشه ای دارند و همیشه یک جور فکر می کنند. اینان اگر مهارتی هم کسب بکنند بیشتر مهارت های ارضا و رسیدن به آرزوهای ناکامروای خویش است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مرمکي را با خواص التيام بخش زخم ها، تقويت عمومي بدن، رفع بوي بد دهان، تسکين دهنده سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0