topNotif

هشت توصیه عملی برای کاهش وزن

1768 بازدید
02 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

هشت توصیه عملی برای کاهش وزن که بد نیست بدانیم

1- هدف خود را مشخص کنید :

هدف خود را از کاهش وزن مشخص کنید، برای مثال در مدت زمان مشخص چه میزان باید وزن کم کنید. در هدف گذاری خود ایده آل گرا نباشید و قدم های کوچک را ارج نهید. می خواهم فعالیت بدنی خود را افزایش دهم. این هدف خوبی است اما مشخص نیست چه قدر و به چه میزان. بهتر است بگویید می خواهم شصت دقیقه در روز پیاده روی کنم.

2- از تمام غذاهای مورد علاقه تان دست نکشید :

هشت توصیه عملی برای کاهش وزن

هشت توصیه عملی برای کاهش وزن

اگر در راه کاهش وزن، به خودتان خیلی سخت بگیرید، خیلی زود هم کم می آورید و تسلیم می شوید. برای دست یابی به تناسب اندام در طولانی مدت، باید از رژیم غذایی خود لذت ببرید. در این میان این هنر شماست که بتوانید یک رژیم غذایی خوشایند، ولی سالم و کم کالری را برای خود تهیه کنید و بتوانید برای همیشه از رژیم غذایی خود لذت ببرید. در این زمینه می توانید از راهنمایی های متخصصین تغذیه کمک بگیرید. در ضمن می توانید از خوراکی های مورد علاقه خود، از اقلام کم چرب شان استفاده نمایید. حتی می توانید با خوردن کالری بیشتر در گاهی اوقات، با انجام فعالیت، کالری مازاد را بسوزانید.

 3- غذاهای مصرفی و عملکرد خود را ثبت کنید :

حتی روزهای بدی که در آن افراط و پرخوری کرده اید نیز یادداشت کنید. این کار باعث می شود که شما متوجه کارهایی که انجام می دهید باشید و رشته امور به کل از دست تان خارج نشود. البته منظور این نیست که نباید هیچ وقت هیچ افراط یا خللی در کار شما پیش آید، بلکه هدف این است که رشته امور از دست تان خارج نشود. این روش کمک می کند که به موقع هوشیار شوید و به یک باره زمانی به خودتان نیایید که جبران آن دشوار شده باشد.

4- با خودتان صادق باشید :

بسیار خوب است که با خودتان صادق باشید و اگر بیش از مقدار نیازتان کالری دریافت کردید، آن را ثبت کنید. متوسط دریافت کالری شما در دراز مدت است که اهمیت دارد و لذا می توانید در وعده غذایی بعدی یا روزهای بعد، از طریق کاهش کالری دریافتی و افزایش فعالیت بدنی، جبران کنید. پس بهتر آن است که همیشه با خودتان صادق باشید و هر زمان که پرخوری کردید با آن روبه رو شوید.

5- همیشه به پشت سر خود نگاه کنید :

 وقتی در مسیر کاهش وزن گام بر می دارید، هر چند وقت یک بار خودتان را با گذشته مقایسه کنید. این بدان معناست که هر چند وقت یک بار خودتان را با روز اولی که کاهش وزن را شروع کرده اید، مقایسه کنید. مقدار انرژی، سایز لباس، اقداماتی که الان راحت تر انجام می دهید، از این دسته اند.

6- هرگز تسلیم نشوید :

شما در مسیر کاهش وزن و تناسب اندام راهی طولانی در پیش دارید و به هر حال هستند روزها و هفته هایی که کنترل رژیم غذایی از دست تان خارج شود، این اتفاقی است که به هر حال احتمالا پیش می آید. شما فقط باید به مسیر قبلی بازگردید و اشتباه انجام گرفته را محدود کنید و تلاش خود را از سر بگیرید و راه خود را ادامه دهید.

 

همچنین بخوانید:   ۹ ماده چربی سوز

 

7- به خودتان پاداش دهید :

پاداش و تشویق می تواند نقش مهمی در ادامه راه برای کاهش وزن داشته باشد. برای پاداش چیزی را قرار دهید که واقعا آن را دوست دارید. این پاداش می تواند خریدن چیزی باشد یا گذراندن یک عصر دلنشین با دوستان باشد، اما غذا را به عنوان پاداش قرار ندهید.

8- از اطرافیان تان کمک بگیرید :

کاهش وزن اراده و تلاش زیادی می خواهد. معمولا افرادی که به خوبی خود را لاغر کرده اند و عادت های غذایی سالمی در پیش گرفته اند، افرادی هستند که از حمایت دوستان و خانواده شان برخوردار بوده اند. تصمیم تان را به دوستان و خانواده تان نیز اطلاع دهید و از آن ها کمک بخواهید. از آن ها بخواهید تا تشویق تان کنند و به شما دلگرمی بدهند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر مارچوبه را با خواص ضد سرطان، درمان بیماری های قلبی، کنترل و درمان دیابت نوع 2، درمان بیماری لوسمی، کاهش نفخ شکم و سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری و درمان یبوست، کاهش فشار خون بالا، پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، کاهش سندروم پیش از قاعدگی، تقویت بینایی ، درمان كم خونی، بهبود هضم غذا، کاهش وزن و لاغری، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0