topNotif

همه چیز درباره بیماری بافت فیبری پستان

1911 بازدید
15 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

همه چیز درباره بیماری بافت فیبری پستان و درمان آن

در بیماری بافت فیبری پستان رشد و تجمع بیش از حد غدد شیری و اتساع مجاری به وجود آمده که طیف سنی بالای 35 سال را شامل می شود و اوج مشکلات آن بین سنین 41 الی 46 سالگی است یعنی سن نزدیک به یائسگی، که نوعی اختلال ژنتیکی محسوب می شود و بیش از 800 نوع مختلف جهش وجود دارد که میزان شیوع بیماری یک مورد در 3000 تولد می باشد که در بین سفید پوستان بسیار بیشتر از سیاه پوستان و در سیاه پوستان بیش از نژاد آسیایی می باشد. این بیماری باعث کاهش جذب ویتامین ب 12 در ادرار می گردد.

عوارض بیماری بافت فیبری پستان

بیماری های ریوی (همچون برونشیت، خونریزی ریوی، نارسایی تنفسی)، بیماری های قلبی – ریوی، سینوزیت، آپاندیست، کبد چرب، کمبود ویتامین های آ، دی، ک، ای، نازایی، تاخیر در بلوغ، چماغی شدن انگشتان و کاهش پروتئین خون از عوارض بیماری بافت فیبری پستان هستند.

 

همه چیز درباره بیماری بافت فیبری پستان

همه چیز درباره بیماری بافت فیبری پستان

 

علل بیماری بافت فیبری پستان

نقص در پروتئین گیرنده انتقال غشایی که باعث اختلال در غدد مترشحه خارجی می شود. اختلال سدیم و کلر در ریه ها که باعث افزایش غلظت و در نتیجه پاک شدن موکوس و عفونت های قابل برگشت می شود. التهاب مزمن بر روی عملکرد ریه اثر گذاشته و در نهایت باعث نارسایی تنفسی می شود. ترشحات غلیظ در لوزالمعده باعث تخریب لوزالمعده و مدفوع چرب می شود.

علایم بیماری بافت فیبری پستان

عوارض ریوی (همچون سرفه مزمن، خلط چرکی، خس خس ریوی، کوتاه شدن تنفس، عفونت ذات الریه، سینوزیت مزمن، پولیپ های بینی و خلط خونی)، در 90 درصد بیماران نارسایی لوزالمعده وجود دارد، سو جذب پروتئین و چربی، یبوست، انسداد صفراوی، کاهش اشتها، عدم تحمل ورزش های هوازی، ترشحات رنگی خانم ها (زرد پر رنگ گاهی سبز رنگ تا خاکستری و حتی قهوه ای تیره)، نازایی، واریس مری، افتادگی راست روده، بواسیر، خونریزی شبکیه و از دست رفتن مواد معدنی از علایم بیماری فیبری پستان هستند.

خوراکی های مضر بیماری بافت فیبری پستان

چربی های حیوانی، کافئین، نقره، خرچنگ، ژلاتین، سس ها، غذاهای آماده، قهوه، چای، شکلات و نوشابه های گازدار، خربق سیاه، نمک، الکل، زالزالک، مارچوبه، فندق، سرماخوردگی و سرما زدگی، سیاه دانه، دارو های مخدر، استعمال سیگار، خون سیاوشان همگی جز مواردی هست که در زمان درگیری با این بیماری باید فاکتور گرفته شوند تا بهبودی حاصل شود.

 

همچنین بخوانید: یائسگی و راه های درمان آن

 

درمان بیماری بافت فیبری پستان

  • منابع ویتامین های ب 11، آ، ید، سلنیم، روی و ای را مصرف کنید.
  • روزی یک کپسول امگا 3 و 6 مصرف کنید.
  • روزی یک عدد کپسول روغن پامچال مصرف کنید.
  • پرتقال و نارنگی نیز برای این بیماری نافع است.
  • کباب خوش گوشت، تمشک، کاهو، ریواس، گلابی، هویج، لوبیا سبز، جوانه ها، کیوی، شنبلیله، مرکبات، هلو، ماش همگی نافع هستند.
  • مخلوطی از زیره، ماست کم چرب و شوید تهیه کرده و استفاده کنید.
  • گوجه فرنگی آب پز یا رب گوجه فرنگی را در برنامه غذایی خود داشته باشید.
  • سالادی از هویج، کرفس، چغندر، پیاز، خیار، کرفس، روغن زیتون و آب لیمو تازه تهیه کرده و مصرف کنید.
  • روزی دو عدد خرما مصرف کنید.

درمان موضعی

مالش با روغن اسطوخودوس، روغن ریحان، اسانس رزماری، اسانس مورد، اسانس مریم گلی نیز نافع است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه چیا را با خواص کاهش اشتها و کاهش وزن، درمان کم خونی در دوران بارداری، کاهش کلسترول و فشار خون بالا، تنظیم قند خون، کمک به سلامت معده و دستگاه گوارش، پیشگیری از یبوست، درمان سرطان سینه، درمان افسردگی، درمان و پیشگیری از آلزایمر،  بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0