topNotif

وابستگی در روابط عاشقانه

1356 بازدید
31 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

وابستگی در روابط عاشقانه

عشق بیش از حد وابسته ناشی از وابستگی فاقد امنیت خاطر و نمایشنامه به تنهایی نمی توانم این کار را بکنم است. حاصل عشق بیش از حد وابسته، عشقی خفه کننده است.

سبک عاشقانه خفه کننده !

در سبک عاشقانه خفه کننده، صمیمیت بکر و اصیل جای خود را به صمیمیت خود محور می دهد. ارتباط صادقانه جایش را با ارتباط چاپلوسانه عوض می کند و شور و اشتیاق شهوانی جایش را به جنسی گرایی بدون امنیت می دهد.

صمیمیت خود محور

اشخاص بیش از اندازه وابسته خواهان نزدیک شدن هستند، اما عدم احساس امنیت آن ها و هویت شکستنی که دارند مانع از آن می شود که بتوانند از پس چالش صمیمیت برآیند. شخص به شدت وابسته به جای این که با شریک جنسی خود برابر رو به رو شود، نقش کودک گونه ای در روابط عاشقانه بازی می کند و شریک زندگی خود را در موقعیت نقش مکمل والد کاذب قرار می دهند. نتیجه کار، صمیمیت خود محور است. در این شرایط چیزی به نام شریک زندگی به واقع معنا ندارد، این شریک کسی است که می تواند به او احساس امنیت بدهد.

وابستگی در روابط عاشقانه

وابستگی در روابط عاشقانه

ارتباط چاپلوسانه

از آن جایی که شخص بیش از اندازه وابسته شریک زندگی خود را در نقش یک والد می بیند، نمی تواند با او صادقانه ارتباط برقرار سازد. و به شدت نگران است که رابطه خود را به مخاطره بیندازد. به همین دلیل شخص بیش از حد وابسته سبک ارتباطی چاپلوسانه را برمی گزیند. همه صحبت و تلاش او این است که موقعیت فعلی حذف شود. گرچه در کوتاه مدت ممکن است این کار نتیجه بدهد، ارتباط چاپلوسانه سرانجام خسته کننده می شود زیرا سلطه جویانه و ترفندی است.

رفتار جنسی فاقد امنیت خاطر

نیاز سیری ناپذیر از اشخاص به شدت وابسته، به اطمینان خاطر سبب می شود که رفتار جنسی از یک تجربه شادمانه و خوشایند به یک بازی آیین دار تبدیل شود. اشخاص بیش از اندازه وابسته پیوسته نشانه های مشکل جنسی را آشکار می کنند. شریک زندگی این اشخاص باید پیوسته مراقب و مواظب باشد تا او مشوش نشود.

وقتی به همسر بیش از اندازه وابسته خود کمک می کنید تا رفتار عاشقانه خفه کننده را کنار بگذارد، صحنه را برای رشد کردن صمیمیت، شور و شوق و اشتیاق و تعهد باز می گذارید. اما برای این که چنین اتفاقی بیفتد به گذشت زمان احتیاج است.

با این حال برای رسیدن به این مهم سه راهکار مفید است!

1- به او قوت قلب هدف دار بدهید.

دادن قوت قلب به شخص بیش از اندازه وابسته کمک می کند تا به اطمینان خاطر برسد. اما قوت قلب دادن باید مدبرانه و از روی فکر انجام شود. اگر اطمینان خاطر و قوت قلب دادن در اندازه کوچک و کم باشد، به همسرتان کمک می کنید تا به اطمینان خاطر و اعتماد به نفس برسد، اما قوت قلب بیش از اندازه زیاد می تواند هولناک باشد.

2- فضای رابطه را ایجاد کنید.

اگر احساس کنید که دارید خفه می شوید، عصبانی می شوید و رفتاری تکانشی را به نمایش می گذارید و از درست اندیشی فاصله می گیرید. برای جلوگیری از این موقعیت باید تولید فضا کنید. می توانید زمانی را با دوستان و سایر اشخاص وقت صرف کنید. به همسرتان هم بیاموزید که همین کار را بکند. بگذارید همسر شما بداند که این اقدام شما به معنای بی اعتنایی به او نیست.

 

همچنین بخوانید:  نشانه های دوستی با وابستگی

 

3- با برقراری ارتباط روشن و شفاف تولید اطمینان خاطر کنید.

مهم است که بتوانید حال بد خود را با همسرتان در میان بگذارید، اما این که چگونه این کار را بکنید اهمیت دارد. از سرزنش کردن و از دادن تعمیم های مبالغه آمیز خودداری کنید. از به کار بردن عبارت های تو همیشه….، تو هرگز … خودداری ورزید. به جای آن موضوع را به شکل یک مسئله و مشکل دو طرفه مطرح سازید.

بگذارید شریک زندگیتان نفس بکشد !

اگر شما یا همسرتان از یک نظام عشقی خفه کننده استفاده می کنید باید راهی پیدا کنید تا با استقلال همسرتان کنار بیایید. از سوی دیگر باید راه هایی پیدا کنید که خودتان هم مستقل تر ظاهر شوید تا همسرتان را خفه نکنید. برای رسیدن به این مهم به چهار مهارت احتیاج دارید !

  1. سعی کنید کارهای بیشتری را به تنهایی انجام دهید.
  2. مراقب زبان و کلامتان باشید.
  3. انگیزه های خود را وارسی کنید قبل از این که دست به عملی بزنید فکر کنید آیا برای رسیدن به مهارت بیشتر و بالاتر تقاضای کمک می کنید یا می خواهید شریک زندگی شما در نقش یک ناجی ظاهر شود ؟
  4. برای درخواست خود برنامه ریزی کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مریم گلی خشک را با خواص ضد نفخ، ضد اسپاسم، مقوی، قابض، آنتی سپتیک، شل کننده عروق خونی محیطی، کمک به درمان آلزایمر، تقویت حافظه، مقوی معده، کاهنده تعریق، محرک انقباض رحم، آنتی بیوتیک، کاهنده قند و چربی خون و محرک جریان صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0