topNotif

ویتامین ث یار دیابتی ها

1595 بازدید
25 تیر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

ویتامین ث معجزه سوم

ویتامین ث جز ویتامین های محلول در آب بوده و از آنجایی که تقریبا شناخته شده ترین نوع ویتامین است احتیاج به معرفی چندانی ندارد. تقریبا تمام جانوران به جز انسان و میمون و خوکچه هندی آن را در بدن خود می سازند. از زمان کشف ویتامین در سال 1930 تا امروز دانشمندان به نتایج عجیب و غریبی درباره تاثیر آن در سلامت انسان رسیده اند.

ویتامین ث سومین ترکیبی از این گروه بود که دانشمندان شناختند و به همین دلیل هم بعد از ب، آ، حرف سوم الفبا را برای نام گذاری آن انتخاب کردند. اگر چه امروز به طور متوسط روزانه 60 میلیگرم از آن توصیه می شود که تقریبا به اندازه یک لیوان آب پرتقال است با این حال در طول این سال ها خواص معجزه آسای ویتامین ث به اثبات رسیده است.

بر پایه آخرین تحقیقات به تازگی دانشمندان متوجه شده اند که ویتامین ث می تواند رشد بعضی از غده های سرطانی را به تاخیر بیاندازد. این مطالعه  که در مجله سلول سرطانی چاپ شده است تاییدی بر این باور عمومی است که ویتامین  و آنتی اکسیدان های دیگر قادرند رشد تومور را کند کنند، البته با این توضیح که مکانیسم عمل شان با چیزی که دانشمندان پیش از این فکر می کردند متفاوت است. محققان ابتدا سلول های سرطانی انسان (لنفوم و سرطان پروستات) را به موش منتقل کرده و سپس به آن موش ها ویتامین ث دادند. ویتامین ث آنتی اکسیدانی است که توانست رشد سلول های سرطانی را در موش ها محدود کند.

ویتامین ث یار دیابتی ها

تحقیقات نشان داده است ویتامین ث می تواند بعضی عوارض دیابت را هم کم کند. به نظر می رسد ویتامین ث این کار را با از بین بردن رادیکال های آزاد مخرب بافت که در دیابتی ها بیش از حد تولید می شود انجام می دهد.

ویتامین ث یار دیابتی ها

ویتامین ث یار دیابتی ها

ویتامین ث علیه آرتریت

مصرف نکردن میوه و سبزی به خصوص از نوعی که ویتامین ث دارد خطر آرتریت (التهاب مفاصل) را زیاد می کند، ارتباط قوی بین ایجاد بعضی از انواع آرتریت و کمبود ویتامین ث در غذای افراد وجود دارد. به طوری که شاید بتوان کمبود این ویتامین را هم مانند سیگار کشیدن یکی از عوامل خطر آرتریت دانست.

ویتامین بر ضد پره اکلامپسی

محققان دریافتند حتی مقادیر ناچیز کمبود ویتامین ث می تواند اثر بدی بر انعطاف پذیری رگ ها و ایجاد فشار خون حاملگی داشته باشد. فشار خون حاملگی یا پره اکلامپسی (مسمومیت حاملگی) یا فشار خون بالا، با ورم مفاصل و وجود پروتئین در ادرار مشخص می شود و یکی از علل مرگ مادر و جنین و ناتوانی ها و مرگ نوزاد است.

ویتامین سالمندان

بررسی محققان نشان داده سالمندان با مصرف ویتامین ث می توانند با استرس در سلول هایشان مقابله کنند. محققان به تازگی متوجه شده اند که این استرس در کاهش متابولیسم استراحت در سالمندان هم موثر است. یعنی افراد پیر در حال استراحت کالری کمتری نسبت به جوان ترها می سوزانند. با تزریق ویتامین ث می توان این عارضه را کاهش داد. کمبود ویتامین ث در سالمندان می توان باعث ایجاد زخم معده و اثنی عشر و سرطان معده نیز شود.

 

همچنین بخوانید: روزانه چقدر آب باید نوشید؟

 

ویتامین ث خطر ابتلا به نقرس را در مردان کاهش می دهد

نتایج پژوهش ها نشان داده که مصرف ویتامین ث منجر به دفع بیماری نقرس در مردان می شود. مردانی که مقادیر زیادی از این ویتامین را از طریق غذا دریافت می کنند کمتر در خطر ابتلا به نقرس قرار دارند. نقرس نوعی تورم مفاصل است که در اثر وجود اسید اوریک در خون به وجود می آید.

سودمندی ویتامین ث در کاهش چربی خون

مصرف ویتامین ث از افزایش چربی های زیان بار در خون جلوگیری می کند.

شلغم سرشار از ویتامین  ث

محققان دریافتند شلغم بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین ث و سایر موارد مورد نیاز برای سلامتی انسان است. شلغم سرشار از مواد مغذی و مورد نیاز برای سلامتی بوده و میزان کالری آن بسیار پایین است و با مصرفش امکان چاقی وجود ندارد. روغن موجود در شلغم سیستم ایمنی را تقویت می کند.

 

توجه: به خاطر داشته باشید بدن شما هرگز نمی تواند از طریق قرص، کپسول، دارو یا دیگر مکمل های شیمیایی هیچ نوع ماده معدنی یا ویتامینی را جذب کند، بدن فقط قادر است از طریق میوه، غذا و منابع طبیعی و به مقداری که لازم دارد کمبودهایش را جبران کند. مراقب تبلیغات کذب در مجلات، وب سایت ها و دیگر رسانه ها باشید و هرگز بصورت خودسرانه این مواد شیمیایی را مورد استفاده قرار ندهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون معده و گوارش را با خواص مقوی معده، رفع دل درد و دلپیچه، ضد نفخ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0