پاکسازی ریه ها با 6 غذای طبیعی و مغذی

2160 بازدید
24 بهمن 97
بهاره
,

پاکسازی ریه ها و افزایش عملکرد آن با 6 غذای طبیعی و مغذی

ریه ها اندام هایی هستند که برای تامین اکسیژن بدون استراحت کار می کنند. در عین حال، عملکرد ریه باید مناسب باشد تا از ناخالصی متابولیک تخلیه شود. این ناخالصی ها دی اکسید کربن است. در واقع، ریه ها میکروارگانیسم های دیگر و ذرات مضر را که از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن می شوند، فیلتر می کنند. اما ریه ها به طور مداوم در برابر بیماری ها آسیب پذیر هستند به ویژه، اگر سبک زندگی ناسالم و غلطی را داشته باشید. خوشبختانه یک راه برای پاکسازی ریه ها به طور طبیعی وجود دارد. بالاتر از همه، ما می توانیم مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ بافت و عملکرد ریه را نیز فراهم کنیم. یکی از راه های پاکسازی ریه ها از ذرات مضر، استفاده از خوردن غذاهای ارگانیزه و طبیعی می باشد. حال، در این مقاله به چگونگی افزایش عملکرد ریه با 6 غذای طبیعی می پردازیم.

 

پاکسازی ریه ها با 6 غذای طبیعی

پاکسازی ریه ها با 6 غذای طبیعی

 

پاکسازی ریه ها با 6 غذای طبیعی و مغذی

پیاز

پیاز یکی از مواد غذایی است که به طور سنتی برای بهبود سلامت ریه و تنفس به علت داشتن خاصیت های ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدان ها مورد استفاده قرار می گیرد. پیاز غذای عالی برای پاکسازی ریه ها است که با کمک به حذف سموم، سبب بهبود عملکرد ریه می شود. ویتامین و مواد معدنی موجود در پیاز بدن را از استرس اکسیداتیو (نبود تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن) محافظت می کند و بالاتر از همه، مقاومت بدن را بهبود می بخشد. به علاوه، سیستم ایمنی را تقویت می کند و برای مبارزه با عفونت های باکتریایی و ویروسی بسیار عالی است.

زنجبیل

زنجبیل به عنوان یک مکمل غذایی به پاکسازی ریه ها و افزایش عملکرد آن ها کمک می کند. زنجبیل حاوی ترکیبات فعال آنتی اکسیدان و ضد التهابی که می تواند اثرات منفی رادیکال های آزاد را مهار کند. زنجبیل سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و روغن های ضروری است که عوارش ناشی از آسیب های سموم بر روی بافت ها را کاهش می دهد. همچنین، این ماده غذایی، آنتی باکتریال و ضد ویروسی است که به پیشگیری و درمان برخی ازعفونت های تنفسی رایج کمک می کند. البته باید از خوردن بیش از حد زنجبیل اجتناب کرد.

فلفل

مصرف فلفل یک اثر جالب بر روی عملکرد ریه ها دارد. این ماده نه تنها دستگاه تنفسی را محافظت می کند بلکه التهاب را از بین برده و پاک می کند. فلفل حاوی ماده ای به نام کپسایسین است. این عنصر یک ترکیب فعال است که علاوه بر مزه تند، خاصیت ضد التهاب، آنتی اکسیدان و توانایی باز کردن عروق خونی را دارد. این ماده غذایی گردش خون را بهبود می بخشد و در نتیجه باعث بهبود روند اکسیداسیون سلول می شود. همچنین، سبب کاهش تحریک پذیری غشای مخاطی در دستگاه تنفسی و مبارزه با عفونت ها می شود. فلفل یک برونکودیلاتور (باز کننده برونش) است که بیماری برونشیت و انسداد تنفسی را بهبود می بخشد.

 

همچنین بخوانید:  درمان سینه پهلو (ذات الریه)با گیاهان دارویی

 

انار

انار سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی ضروری و ویتامین هایی است که به ریه ها و ارگان های تنفسی کمک می کنند. آب انار سموم و ذرات فلزی وارد شده به سیستم تنفسی را حذف می کند. علاوه بر این، به دلیل وجود ویتامین آ و ث در انار، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می تواند خطر ابتلا به آنفلوآنزا، سرماخوردگی و سایر عفونت هایی که به سلامت ریه آسیب می رسانند را کاهش دهد. همچنین، به محافظت از سلول ها در برابر سرطان کمک می کند، زیرا اثرات رادیکال های آزاد را به حداقل می رساند.

سیب

میوه سیب برای کسانی که تصمیم به ترک سیگار دارند توصیه می شود. مواد مغذی در سیب نیز به سم زدایی در ریه ها و کنترل علائم ترک کمک می کند سیب ها غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی مانند آ، ث و ای هستند که عملکرد ریه را بهبود می بخشد و سبب افزایش عملکرد ریه می شود. سیب غنی از آب، مواد معدنی ضروری و فیبر طبیعی است که سبب مرطوب کردن بافت و مهار التهاب می شود.

کدو تنبل

کدو تنبل غنی از مواد مغذی است که به محافظت از سلول ها و بافت ریه کمک می کند. این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی بتا کاروتن و ویتامین ای و ث است که برای حفاظت از ریه ها از سموم ضروری می باشد و سبب پاکسازی ریه ها نیز می شود. خواص دیورتیک (ادرار آور) و ضد التهابی آن به تسکین التهاب کمک می کند و هرگونه انسداد را از بین می برد.همچنین، برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن مفید است و از آسیب های ریه و عفونت های تنفسی ضروری نیز جلوگیری می کند.

استفاده از این مواد غذایی برای افرادی که مشکل تنفسی دارند بسیار سودمند است. از طرفی، وجود شیوه غلط زندگی و همین طور آلودگی شدید هوا، باعث می شود که تمامی افراد به اهمیت پاکسازی ریه پی ببرند. لذا، توصیه می کنم این 6 ماده غذایی طبیعی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه فلفل سیاه را با خواص کاهش وزن، درمان انواع آرتریت، تسکین دردهای عضلانی، درمان سوء هاضمه، اسهال و یبوست، پیشگیری از سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0