موثرترین روش های پاکسازی کبد در خانه + نسخه گیاهی

4928 بازدید
10 مرداد 96
عطارک
,

موثرترین روش های پاکسازی کبد در خانه + نسخه گیاهی

همه چیزهایی که نیاز دارید، چندین مرحله ساده برای ارتقاء سلامت طبیعی کبد است. من شما را تشویق میکنم که این غذاهای پاک کننده کبد را به رژیم خود اضافه کنید.

چرا باید کبد را پاکسازی کنیم؟

کبد اندام سم زدای بدن انسان است به این معنی که مسئولیت حذف سموم مضر، پاکسازی خون و متابولیت های هورمونی را بر عهده دارد. عواملی نظیر آلودگی هوا، آلاینده ها، غذاهای نامناسب واستعمال دخانیت و مصرف الکل باعث اختلال در عملکر صحیح کبد می شود و این نکته مهم را نیز به یاد داشته باشید که اگر کبد دچار بیماری شود روش سم زدایی پاسخ گو نیست پس بهتر است قبل از اینکه به بیماری کبدی مبتلا شوید به فکر پاکسازی آن باشید.

روش های پاکسازی کبد:

  • ورزش
  • مکمل ها
  • رژیم غذایی مناسب، مصرف برخی گیاهان و سبزیجات

 

پاکسازی کبد با میوه ها و گیاهان

پاکسازی کبد با میوه ها و گیاهان

چه مواد غذایی به پاکسازی کبد کمک می کنند؟

برای پاکسازی صحیح کبد باید فرد در رژیم غذایی خود از یک سری مواد غذایی اجتناب کند مانند: سس ها، غذاهایی که چربی اشباع دارند، فرآورده های صنعتی و مصرف بیش از اندازه کافئین؛ زیرا اکثرا این مواد غذایی با تولید آمونیاک در بدن باعث مسمومیت کبد می شوند.

و از طرفی مواد غذایی که حاوی آلسین و سلنیوم (سیر)، آنتی اکسیدان (گل کلم و کلم بروکلی)، گلوتاتیون (آووکادو)، کروفیل (کاهو) ویتامین ب و ث (غلات سبوس دار، مرکبات و گریپ فروت)، فلامانوئید ها(چغندر قرمز) و اسید های آمینه (گردو) هستند باید در رژیم غذایی قرار بگیرند زیرا این مواد باعث پاکسازی کبد و بهبود عملکرد آن می شوند.

معرفی برخی از گیاهان و سبزیجات مناسب جهت پاکسازی کبد

❊ سیر

فقط یک مقدار کوچک از این لامپ های سفید قادر به فعال کردن آنزیم های کبدی است، که بدن شما را از سموم خارج می کند. سیر همچنین مقادیر بالایی از آلیسین و سلنیوم را شامل می شود، دو ترکیب طبیعی که به پاک کردن کبد کمک می کند.

❊ گریپ فروت

از توانایی های طبیعی پاک کردن کبد از چربی، در میوه هایی مانند گریپ فروت، پرتقال، لیمو وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در این نوع میوه هاست. با مصرف یک لیوان کوچک از آب گریپ فروت، از تولید آنزیم های سم زدایی کبد کمک بگیرید تا مواد سرطان زا و سایر سموم را از بین ببرند.

❊ زردچوبه

زردچوبه ادویه مورد علاقه کبد است. مصرف زردچوبه به مبتلایان کبد چرب و خونریزی‌های گوارشی، سرطان کولون و آلزایمر توصیه می‌شود. زردچوبه به هضم غذا و حذف چربی‌های مضر کمک می‌کند.

❊ چای سبز

این نوشیدنی دوست داشتنی برای کمک به عملکرد کبد شناخته شده است. چای سبز یک مکمل خوشمزه و سالم برای هر رژیم غذایی است. فقط به یاد داشته باشید که چای سبز مزایایی را به همراه دارد، نه عصاره چای سبز.

 

همچنین بخوانید:  رژیم انگور برای لاغری و پاکسازی کبد

 

❊ سبزیجات سبز برگ

یکی از قدرتمندترین متعهدان در پاکسازی کبد، سبزیجات هستند. که می توان به صورت خام یا پخته و یا بصورت آب سبزیجات استفاده کرد. سبزیجاتی مانند اسفناج، جعفری، کلم بروکلی، آرتیشو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این باعث تقویت کبد می شود.

❊ سیب

بهترین میوه برای پاکسازی دستگاه گوارش است. زیرا محتوی مقدار بسیار زیادی الیاف و پکتین است که نقش بسزایی در زدودن سم های انباشته شده در بدن به دلیل مصرف غذاهای مضر مثل گوشت های فرآوری شده و نوشیدنی های گازدار و فست فودها دارند؛ کما اینکه معده را هم پاکسازی می کنند. (پکتین ترکیبی است که در گیاهان مختلف وجود دارد و یک ماده‌ی لزج و ژلاتینی است. در واقع این ماده نوعی قند است که به میزان قابل توجهی در میوه های مختلفی مانند سیب، انگور، کشمش بی دانه و لیموترش وجود دارد. پکتین: ملین طبیعی، ضد اشتها و چربی سوز)

❊‌ روغن زیتون

روغن زیتون برای کبد بسیار مناسب است. زیتون با ایجاد یک پایه چربی که می توانند سموم های مضر بدن را جذب کند، به بدن کمک می کنند. به این ترتیب، برخی از بارها را از کبد می گیرند.

❊ سبزیجات کریستالی

کلم بروکلی و گل کلم منبع خوبی از گلوکوزینولات هستند که از تولید آنزیم در کبد پشتیبانی می کند. این آنزیم های طبیعی باعث تخریب مواد سرطان زا و سایر سموم از بدن می شوند و ممکن است خطرات ناشی از سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

❊ لیمو

لیموها دارای ویتامین ث بالا هستند که بدن را در ترکیب مواد سمی به موادی که می توانند توسط آب جذب شوند،کمک می کنند. خوردن آب لیمو تازه در صبح می تواند کبد را تحریک کند.

❊ گردو

گردو از کبد در سم زدایی آمونیاک حمایت می کند. گردو همچنین دارای گلوتاتیون و اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث پاکسازی کبد می شود.

موثرترین روش های پاکسازی کبد در خانه

موثرترین روش های پاکسازی کبد در خانه

معرفی یک رژیم غذایی برای پاکسازی کبد

این رژیم یک رژیم کم کالری است که به بهبود عملکرد کبد و پاکسازی آن کمک می کند. اگر قصد کاهش وزن دارید بهتر است قبل از آن به فکر پاکسازی کبد خود باشید و هم چنین به یاد داشته باشید این رژیم را باید 3 الی 5 بار در سال انجام دهید. تکرار دفعات بیشتر این رژیم به بدن شما ممکن است آسیب برساند.

ابتدا صبح

اول صبح خود را با نوشیدنی گرم (نظیر لیمو و آب ولرم) شروع کنید.

برای صبحانه

می توانید از بلغور یا جو دوسر جوشیده به همرا یک میوه (آووکادو، پاپایا، موز، سیب) استفاده کنید.

ساندویچ های گیاهی هم گزینه مناسبی برای صبحانه هستند.

بهتر است نوشیدنی صبحانه تان یکی از موارد ذکر شده باشد:

  • شیر بادام، چای بابونه و یا چای سبز

میان وعده

برای میان وعده وسط روز میوه گزینه مناسبی است. نظیز آناناس، سیب، موز

ناهار

می توانید اگر می خواهید از برنج استفاده کنید از برنج قهوه ای استفاده کنید به همراه عدس و یا سینه بوقلمون یا ماهی سالمون

برای سالاد در کنار غذا می توانید با استفاده از سبزیجات مانند، تربچه، پیاز، کاهو، هویج یک سالاد درست کنید و از روغن زیتون به عنوان سس سالاد استفاده کنید.

وعده شام

سالاد به همراه مرغ کبابی و یا سبزیجات پخته شده گزینه مناسبی برای وعده آخر شب است.

نکته: اگر مشکل کبدی یا هرگونه بیماری دیگری دارید، یا در هر دو نوع، قبل از شروع این رژیم، باید با پزشک مشورت کنید.

تحرک، اهرمی برای پاکسازی

تمرینات هوازی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری بسیار مناسب است. به یاد داشته باشید نظم داشتن در برنامه ورزشی مهم تر از شدت است. حداقل 150 دقیقه تمرین در هفته بسیار در روند رو به جلو پاکسازی کبد کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون کبد را با خواص درمان نارسایی کبدی، خنک کننده بدن، رفع بیماری های کبدی، کنترل چربی کبد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سید حسین
    1 دی 1402

    درود بنده چند سالی هست که دجار بیماری پی‌سی شدم آیا از کبد است ؟و مدت ۳ سال خست که از کمر به بالا دچار خارشهای شدید شدم بیشتر در ناحیه سینه و پشت علت چیست دکتر ممنونم

  2. نوروز
    27 اردیبهشت 1402

    درود برشما
    دوست عزیز ایا مغز بادام هم میتوان بجای گردو جایگزین کرد؟؟

    • عطارک
      29 اردیبهشت 1402

      درود بر شما

      سپاس فراوان از درج نظرتان٬ دلیل استفاده نکردن شما از گردو چست؟

      شاد و سلامت باشید.

    • فاطمه
      30 دی 1402

      درود بر شما عزیز دل ممنونم توضیحات کامل و بجا بودند ممنونم از همگاری خوب شما مرسی 🙏💐

0