پاک کننده های شیمیایی چه خطراتی دارند؟

1400 بازدید
07 آبان 97
سمانه

آیا می دانید پاک کننده های شیمیایی چه خطراتی دارند؟

فسفات ها، مواد شیمیایی حاوی فسفر در اکثر پاک کننده ها یافت می شوند. آن ها برای نرم کردن آب و جلوگیری از چسبیدن مجدد ذرات کثیف بر روی پارچه ها مورد استفاده قرار می گیرند. متاسفانه اثرات جانبی اکولوژیکی شدیدی دارند با خالی شدن فسفات ها به درون آبراهه ها و دریاچه ها، جلبک ها شروع به رشد می کنند. فی الواقع آن ها به عنوان کود، جلبک ها را به رشدی غیر قابل کنترل می رسانند. با مرگ جلبک ها باکتری ای که موجب تجزیه آن می شود، مقادیر زیادی اکسیژن مصرف کرده و گیاهان و حیوانات آبزی را از اکسیژن مورد نیاز برای ادامه حیات محروم می سازد. نتیجه ممکن است حیات در دریاچه ها و رودها نابود شود.

پاک کننده های شیمیایی چه خطراتی دارند؟

پاک کننده های شیمیایی چه خطراتی دارند؟

اطلاعاتی در مورد پاک کننده ها

ممکن است شما پودری را که حاوی فسفر زیادی است بدون علم به این موضوع مورد استفاده قرار دهید. مقادیر فسفر به صورت فسفات های مختلف روی جعبه آن درج شده است. ولی آن ها مقدار فسفات موجود نیستند. برای یافتن مقدار حقیقی درصد فسفر را ضربدر 3 کنید. برای مثال 8 درصد فسفر معادل 24 درصد فسفات است.

وجود فسفات ها در پاک کننده ها ضروری نیستند. خیلی از پودرهای پاک کننده با فرمول های متفاوتی، با کمتر از نیم درصد فسفات در مناطقی که مقررات استفاده از فسفات وضع شده و با درصدهای بیشتر فسفر برای سایر مناطق ساخته شده اند.

 

همچنین بخوانید: دستورالعمل پاک کننده طبیعی اجاق گاز

 

چه کارهایی انجام دهیم؟!

  • قدری کمتر از پاک کننده ها استفاده کنید. سازندگان مواد پاک کننده بیشتر از مقدار مورد نیاز برای شستشو تجویز می کنند.
  • از پاک کننده های بدون فسفر یا کم فسفر استفاده کنید. مایعات پاک کننده معمولا بدون فسفر هستند.
  • از یک جایگزین استفاده کنید. اگر آبی که از آن استفاده می کنید نرم باشد پودر صابون به خوبی هر پاک کننده ای عمل می کند. اگر آب سخت باشد می توانید مخلوطی از صابون و جوش شیرین آبدار استفاده کنید.

فراموش نکنید

بدترین شکل استفاده از مواد پاک کننده و شوینده آن است که با آب گرم مخلوط شوند یا از آنها در محیط های بسته‌ای که بخار آب وجود دارد، استفاده کنند. به همین منظور پیشنهاد می شود از مواد شوینده و پاک کننده ایی استفاده شود که آسیب کمتری می رساند. برای مثال استفاده از پودرهای شوینده که آنزیم هم دارند، بسیار ایمن تر از استفاده از مواد سفید کننده ای است که بخار دارد. هنگام خانه تکانی از پاک کننده استاندارد استفاده کنید. از مصرف مواد شوینده و پاک کننده ها در فضاهای بسته خودداری کنید. بخار متصاعد شده از ترکیب جوهر نمک و وایتکس برای چشم، پوست و ریه بسیار خطرناک است و خانم ها باید از ترکیب این دو ماده بپرهیزند. همچنین هنگام شستشوی حمام و دستشویی از ماسک‌های محافظ استفاده کنید، پنجره‌ها را باز و تهویه را روشن کنید تا جریان هوا برقرار شود.  

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سرکه سیب را با خواص ضد چاقی، رفع زکام، روماتیسم، شکنندگی های ناخن، اختلال سیستم گوارش، زیادی فشار خون، ضد خونریزی، کمی فشار خون، اختلال بینایی و دید چشم، آسم، سرگیجه، کمبود کلسیم، سنگینی شنوایی، ورم مفاصل، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0