topNotif

پشت گوش اندازی مبتنی بر اضطرار

1277 بازدید
14 مهر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

چگونه با پشت گوش اندازی مبتنی بر اضطرار مقابله کنیم؟

منظور از پشت گوش اندازی مبتنی بر اضطرار حالتی است که انجام کاری را که به نفع شماست تا  آخرین دقیقه به تعویق می اندازید. در عین حال که اکثر پشت گوش اندازی ها تا حدودی مبتنی بر اضطرار هستند اما در صورتی که ویژگی های رفتاری زیر را از خود بروز دهید ماهیت مبتنی بر اضطرار پشت گوش اندازی دارید.

وقتی تکلیفی پیش رو دارید که انجامش به نفع شماست اما برایتان ناخوشایند است مدتی طولانی از اقدام آن خودداری می کنید و درست در دقیقه آخر دیوانه وار به تکاپو می افتید. مثال شما مانند دستگاهی است که فقط دو دکمه و دو درجه دارد خاموش و سرعت سرسام آور.

پشت گوش اندازی مبتنی بر اضطرار

پشت گوش اندازی مبتنی بر اضطرار

خیلی زود بی حوصله و ملول می شوید و با  کار کردن روشمند و منظم و پایمردی در انجام کارها به هیچ وجه میانه ای ندارید. نگرش و عملکرد، دردسر ناشکیب، چشمگیری دارید. به نظر می رسد زندگی توام با تب و تاب برایتان لذت بخش و هیجان انگیز است.

فکر می کنید قرار داشتن زیر فشار تنش یا اضطراب، محرک سازنده ای است. اکثر اوقات از این بهانه ذاتی که جز جدایی ناپذیر پشت گوش اندازی مبتنی بر اضطرار است استفاده می کنید اگر مجبور نشده بودم این کار را دقیقه آخر با آن همه عجله انجام بدهم بهتر از آب در می آمد. معمولا مسائل را بزرگ نمایی و در مورد آن ها غلو می کنید.

این واقعیت که در اکثر موارد بالاخره موفق می شوید کارها را در دقیقه آخر انجام دهید موجب تقویت پشت گوش اندازی تان می شود و شما را در مورد تغییر الگوی کار در دقیقه آخر مردد می کند.

 

همچنین بخوانید: تست خودسنجی روابط اجتماعی

 

برای مقابله با پشت گوش اندازی مبتنی بر اضطرار به روش های زیر عمل کنید.

انجام کار در دقیقه آخر و انجام کار با فرصت بیشتر را مقابل هم بگذارید و یک تحلیل سود – زیان در مورد این دو انجام دهید. با نتیجه گیری از این تحلیل به وضوح مشاهده کنید که اگرچه به نظر خودتان کار در دقیقه آخر تا به حال برایتان نتیجه بخش بوده است اما واقعیت این است که اگر فرصت بیشتری برای انجام کارها به خود دهید به احتمال زیاد نتایج بهتری کسب خواهید کرد.

به جای دو درجه ای که معمولا برای انجام کار دارید یعنی خاموش و سرعت سرسام آور درجات مختلفی در خود ایجاد کنید. خود را به کار کردن همیشگی و پیوسته عادت دهید. شاید از این درجه خوشتان نیاید اما قبول کنید این یک دکمه اضافی روی دستگاه شماست که برای انجام کارهایی که نمی توانید در دقیقه آخر از عهده شان برآیید به کارتان می آید.

با این باور ناسالم مبارزه کنید که تحمل کار روشمند توام با ثبات و پشتکار را ندارید. در این خصوص بکوشید میزان تحمل دردسر را در خود افزایش دهید و خود را وادار کنید کارها را زودتر از آن که عادت دارید شروع کنید. ابتدا این رویه به نظرتان عادی و طبیعی نمی آید، خیلی طول می کشد تا به این روش عادت کنید، اما در دراز مدت به نتیجه می رسید.

هیجان و تب و تاب را در بخش های از زندگی جستجو کنید که در آن ها این حالات کارکرد سالم داشته باشد. این واقعیت را بپذیرید که به این دلیل فکر می کنید تنش و اضطراب محرک های سازنده ای هستند که به خودتان یاد داده اید تنها تحت این شرایط به کار بیفتید خود را به انجام کارها در شرایطی که حالش را ندارید عادت دهید تا ببینید که گاهی اوقات ضمن کار در این شرایط انگیزه لازم را به دست می آورید. قبول کنید که تنش و اضطراب شما را به کار می اندازد اما ثمربخش بودن آن را تضمین نمی کند. ضرب المثلی است که می گوید یک جوجه بی فکر و بی کله کار را شروع می کند اما کارش چندان ثمربخش نیست. بکوشید به غیر از تنش و اضطراب انگیزه های دیگری را شناسایی و براساس آن ها عمل کنید.

از این بهانه ذاتی که همراه همیشگی پشت گوش اندازی مبتنی بر اضطرار است استفاده نکنید: اگر این کار را با عجله و در دقیقه آخر انجام نمی دادم بهتر از این آب در می آمد. به خودتان ثابت کنید که این فقط یک بهانه است و دلیل معتبری نیست. به جای بهانه آوردن به خودتان تذکر بدهید که اگر زودتر دست به کار شوید احتمالا نتیجه بهتری می گیرید اما اگر چنین نشود باز هم دلیل بر بی کفایتی شما نیست. دست نیافتن به نتیجه بهتر فقط ثابت می کند که شما انسان جایز الخطایی هستید که در این مورد به خصوص آن طور که دلتان می خواست عمل نکردید اما می توانید از این تجربه درس بگیرید و دفعات بعد بهتر عمل کنید.

دلزدگی از کارهای خسته کننده و ملال آوری را که انجامشان به نفع شماست تحمل کنید و با تمام قوا بکوشید جنبه های جالب چنین تکالیفی را کشف و همه حواس خود را روی آن ها متمرکز کنید. متوجه این نکته باشید و درک کنید که اگر کاری را با در دست داشتن فرصت کافی آغاز کنید معنایش این نیست که آدم کند ذهن و ملال آوری هستید بلکه برعکس، این روش شما را فردی جایز الخطا با پیچیدگی های خاص خود و دارای وجوه مختلف رفتاری و شخصیتی معرفی می کند که شامل معقول بودن و پرشور بودنتان می شود.

تمایل خود را به بزرگنمایی و غلو کردن در مورد مسائل مهار کنید و از این استعداد در موقعیت هایی استفاده کنید که برعلیه خودتان عمل نکند. در جستجوی بخش هایی از زندگی باشید که بتوانید در آن ها ظرفیت مسالمت و آرامش و متانت خود را افزایش دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر آشواگاندا را با خواص افزایش دهنده حجم عضلات در بدنسازی، مقوی میل جنسی، نیرو دهنده جسمی و فکری، آرام کننده ذهن، کمک به خواب راحت و عمیق و کاهش استرس، کاهش کلسترول، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0