topNotif

پنیر نخل خرما / فواید پنیر نخل برای سلامت بدن

3158 بازدید
09 آبان 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

پنیر نخل خرما / فواید پنیر نخل برای سلامت بدن

پنیر نخل خرما یکی از سبزیجات سفید رنگی است که از تفاله داخلی درخت نخل به دست می آید که دارای لایه بیرونی سبکی شبیه به مارچوبه سفید است. از میوه های پنیر خرما در هنگام پخت به عنوان جایگزین گوشت استفاده می شود. افرادی که از رژیم های گیاهی پیروی می کنند آن را به سالاد اضافه می کنند و همچنین می توان آن را به تنهایی و بدون افزودنی مصرف کرد، طعم آن نزدیک به طعم کنگر فرنگی است کالری کمی دارد و یک غذای مناسب است. منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. این مقاله درمورد پنیر نخل خرما و فواید پنیر نخل برای سلامت بدن می باشد، پس با همراه باشید؛

 

پنیر نخل خرما / فواید پنیر نخل برای سلامت بدن

پنیر نخل خرما / فواید پنیر نخل برای سلامت بدن

 

فواید پنیر نخل برای سلامت بدن

پنیر خرما حاوی بسیاری از ترکیبات و مواد مغذی مفید است:

سرشار از آنتی اکسیدان

حاوی ترکیبات فنولی آنتی اکسیدانی است که به نوبه خود با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. سطوح بالای رادیکال های آزاد با استرس اکسیداتیو مرتبط است که باعث بسیاری از بیماری ها می شود و بنابراین این آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش خطر عفونت و انواع بیماری ها کمک کنند.

منبع خوب پتاسیم

100 گرم پنیر خرما حاوی 38 درصد از مقدار توصیه شده روزانه پتاسیم است. پتاسیم از عناصر الکترولیتی است که در تنظیم فشار خون نقش دارد و مصرف بالای پتاسیم با کاهش سطح فشار خون در افراد سالم همراه است.

منبع خوبی از پروتئین

پنیر تازه خرما حاوی 2.27 الی 2.81 درصد پروتئین است و منبع 17 اسید آمینه ضروری نیز می باشد.

 

همچنین بخوانید: فواید و خواص خرما برای سلامتی

 

درمان کم خونی

اگرچه مشخص نیست که پنیر خرما منبع آهن است، یک فنجان از آن حاوی 26 درصد از RDI آهن است. و برای درمان کم خونی بسیار مفید می باشد.

درمان حساسیت ها

این میوه حاوی سولفور طبیعی می باشد. سولفور در مواد خوراکی به ندرت یافت می شود، اما اثراتش بر سلامتی بدن انسان بی شمار است ازجمله اینکه از بروز حساسیت های فصلی و واکنش های آلرژیک جلوگیری می کند.

سایر فواید پنیر نخل خرما

  • استحکام استخوان ها
  • درمان موثر یبوست
  • درمان مشکلات و اختلالات روده ای
  • کمک به افزایش وزن
  • افزایش انرژی بدن
  • حفاظت از دستگاه عصبی
  • تفاله نخل همچنین منبع عالی فیبر غذایی است و به طور متوسط ​​حاوی برخی از مواد معدنی مانند: کلسیم، سدیم، روی و فسفر می باشد.

 

همچنین بخوانید: فواید دارویی هسته خرما چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است

 

عوارض مصرف پنیر خرما

هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که عوارض پنیر خرما را تایید کند، اما مطالعه ای که نتایج آن در مجله International Food Research Journal در سال 2010 منتشر شد، نشان می دهد که گاهی اوقات مصرف کنسرو پنیر خرما که pH آن بیش از 4.5 و بین 5.6 و 6.2 می باشد ممکن است موجب آلودگی باکتریایی شود، مانند؛ باکتری کلستریدیوم بوتولینوم که باکتری های بی هوازی گرم مثبت هستند و هاگ هایی را تشکیل می دهند که نوروتوکسین تولید می کنند و بسیاری از علائم زیر را ایجاد می کنند:

علائم رایج با مسمومیت آمبولی: مانند استفراغ، تهوع و اسهال و به دنبال آن یبوست روده.

علائم ایجاد شده توسط نوروتوکسین: مانند خستگی، ضعف عضلانی، خشکی دهان، تاری دید، مشکل در بلع و از دست دادن کنترل زبان که گاهی ممکن است منجر به مرگ شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آرد هسته خرما را با خواص، دفع سنگ کلیه و سنگ صفرا، رفع حساسیت و آبریزش چشم، کنترل قند خون و درمان دیابت، برطرف شدن زخم و جای آن، افزایش مقدار شیر مادران شیرده، درمان مشکلات گوارشی و اسهال مزمن، پیشگیری از پیری زودرس، تامین بخشی از آهن مورد نیاز بدن و جلوگیری از کم خونی، درمان ضعف قوای جنسی، کاهش کلسترول خون، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سهیل
    9 آبان 1400

    جالب بوود

0