پیشگیری از بیماری های دوران پیری با 5 روغن خوراکی

2016 بازدید
13 اسفند 97
بهاره
,

کاهش و پیشگیری از بیماری های دوران پیری با 5 روغن خوراکی

استفاده از مقدار کافی روغن و چربی مناسب، نقش تعیین کننده ای در کاهش اثرات پیری و افزایش سن دارد. چربی مناسب به بدن انرژی می بخشد. به این ترتیب همه چربی ها مضر نبوده و بسیاری از روغن های سالم و گیاهی برای حفظ سلامت بدن، مفید می باشند. با توجه به مطالعات انجام شده، روغن ها جهت جلوگیری از بیماری ها و درمان کاربرد دارند. بین چربی های خوب و بد تفاوت وجود دارد. بنابراین، در این مقاله روغن های مفید برای بدن معرفی خواهم کرد. حال به شما خواهیم گفت که چگونه کاهش و پیشگیری از بیماری های دوران پیری با 5 روغن خوراکی امکان پذیر است.

 

پیشگیری از بیماری های دوران پیری با 5 روغن خوراکی

پیشگیری از بیماری های دوران پیری با 5 روغن خوراکی

 

کاهش و پیشگیری از بیماری های دوران پیری با 5 روغن خوراکی

روغن تخم کدو

روغن تخم کدو برای پیشگیری از بیماری های دوران پیری هم در مردان و هم زنان، بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده است که، این روغن به دلیل داشتن روی فراوان در بهبود سلامت پروستات مردان و همچنین به پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ کمک می کند. این روغن به کاهش علایم یائسگی در زنان نیز کمک می کند. وجود ویتامین ای در روغن تخم کدو باعث کاهش التهاب، قرمزی، خارش پوست شده و به تقویت پوست کمک می کند. این روغن به بی خوابی کمک کرده و سبب تقویت مغز و اعصاب نیز می شود.

روغن دانه کتان

روغن دانه کتان ترکیبی متعادل از اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9 است. طبق تحقیقات، این روغن سلامت قلب را حفظ می کند. روغن تخم کتان اثر موثری روی مو، پوست و ناخن دارد. افرادی که هر روز از روغن تخم کتان استفاده می کنند، موهایشان براق و ضخیم بوده و پوست را نرم می کند.

 

همچنین بخوانید:  10 روغن معجزه آسا برای درد عصب ها

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل روغن فوق العاده ای است که به کاهش و پیشگیری از بیماری های دوران پیری کمک می کند. این روغن برای سالمندان که از اضافه وزن رنج می برند، برای کاهش و کنترل وزن بسیار مفید است. اسیدهای چرب موجود در نارگیل در تسریع متابولیسم کلی و افزایش انرژی در مقایسه با سایر چربی ها، بیشتر کمک می کنند. روغن نارگیل همچنین به مشکلات مربوط به مغز مانند آلزایمر و فراموشی کمک می کند. به علاوه می تواند در رفع مشکلات پوستی و از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مانند افزایش چین و چروک پیشگیری می کند.

روغن ماهی

اعتقاد بر این است که روغن ماهی یکی از بهترین نوع چربی ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 بسیار فراوان است. این روغن از مشکلات قلبی پیشگیری می کند زیرا، روغن ماهی، فشار خون بالا و کلسترول بد خون را کاهش می دهد. روغن ماهی از انسداد شریان ها جلوگیری می کند بنابراین، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. علاوه بر این، تاثیر مثبت بر روی کارایی مغز دارد و به کاهش بیماری های استخوانی نیز کمک می کند. روغن ماهی دارای اثرات ضد التهابی قوی است و می تواند به کاهش علایم بیماری های التهابی، به ویژه آرتریت روماتوئید کمک کند.

روغن آووکادو

روغن آووکادو به عنوان یک تقویت کننده قوی پوست شناخته شده است. علاوه بر چربی های مغذی، مرطوب کننده و محافظ برای پوست است. روغن آووکادو به دلیل فراوانی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ای به لطافت و نرمی پوست کمک می کند. علاوه بر فواید روغن آووکادو برای حفظ سلامت پوست و مو، این روغن باعث کاهش کلسترول، فشار خون و چربی اضافه بدن می شود. به همین دلیل برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی بسیار مفید است. این روغن باعث تنظیم گردش خون می شود در نتیجه از انسداد شریان ها جلوگیری می کنند. این روغن به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، درد و خشکی مفاصل و استخوان ها را نیز از بین می برد. روغن آووکادو یکی از بهترین روغن ها برای کاهش و پیشگیری از بیماری های دوران پیری می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تخم کدو را با خواص درمان پروستات، تقویت مغز و اعصاب، درمان خارش سر، درمان سرفه و خشونت سینه، پیشگیری از پوکی استخوان، افزایش میل جنسی آقایان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0