تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری کرونا

2647 بازدید
16 مرداد 99
سمانه

گیاهانی که برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری کرونا توصیه می شوند.

وقتی در سن پنجاه سالگی هستید، مصمم تر از همیشه می خواهید از هر دقیقه از زندگی نهایت استفاده را ببرید، اما عادت هایی وجود دارد که باید از آنها دوری کرد، به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا. شما باید از اقدامات پیشگیری از کرونا پیروی کنید، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها با رصد آمار کرونا می گوید: به نظر می رسد افراد سالمند و افرادی كه از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی یا ریه یا دیابت رنج می برند، بیشتر از سایرین در معرض خطر ناشی از عوارض بیماری هستند؛

از ابتدای شیوع همه گیر ویروس کرونا، بحث در مورد تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری موضوع اصلی بوده است. به همین علت تعداد زیادی از مردم به استفاده از گیاهان طبیعی به جای دارو و داروهای شیمیایی متوسل شده اند.

حجم گزارش ها و شواهد، غیرقابل انکار است که غذاها و گیاهان، آنتی ویروسی بالقوه در برابر کرونا ویروس دارند و می توانند از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند. از مواد غذایی و گیاهان می تواند به عنوان یک رژیم غذایی یا مکمل درمانی برای جلوگیری از عفونت و انتقال بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کرد.

اگر چه استفاده از گیاهان دارویی برای بیماری ایده جدیدی نیست. هزاران سال است که از گیاهانی مانند شیرین بیان، زنجبیل و افدرا و … برای درمان عفونت های تنفسی استفاده می شود. در این مقاله گروهی از گیاهان اصلی را که برای تقویت ایمنی و پیشگیری از بیماری توسط کارشناسان بهداشت توصیه می شوند را جمع آوری کردیم. با ما همراه باشید؛

 

پیشگیری از بیماری کرونا

پیشگیری از بیماری کرونا

 

پیشگیری از بیماری کرونا با گیاهان دارویی

ریحان:

سبزی ریحان یکی از اصلی ترین عناصر مورد استفاده در پزشکی است و به دلیل خواص دارویی در سراسر جهان مشهور است. برای تقویت سیستم ایمنی می توانید به رژیم غذایی خود سبزی ریحان اضافه کنید، به خصوص اگر از آن به عنوان یک چای گیاهی استفاده شود یا به صورت ناشتا یا معده خالی، آنرا بجوید. ریحان سرشار از خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است و برای بهبود ایمنی در برابر عوامل بیماری زا بویژه مواردی که باعث عفونت های تنفسی و گلو می شوند شناخته شده است.

زنجبیل:

زنجبیل تازه یا زنجبیل خشک به عنوان یک ماده اصلی در داروهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل سرشار از خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است و به عنوان یک داروی خانگی معمول برای سرفه و سرماخوردگی به شکل چای مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند به تقویت سیستم ایمنی به طور طبیعی کمک کند.

 

همچنین بخوانید:  کرونا ویروس با ریه های شما چه می کند؟

 

زردچوبه:

زردچوبه یکی دیگر از داروهای گیاهی مناسب برای پیشگیری از این بیماری است، به طوری که در دنیای غربی مصرف زردچوبه به شکل قرص یا ادویه استفاده می شود. همچنین اغلب در درمان دردهای عضلانی یا حتی به عنوان اولین کمک در صورت آسیب دیدگی استفاده می شود. زردچوبه حاوی بسیاری از ترکیبات است که می تواند به مبارزه با بیماری ها کمک کند.

سیر:

سیر یک غذای فوق العاده با خاصیت ضد میکروبی است و برای تهیه دارو برای شرایط مختلف سلامتی استفاده می شود. مطالعات آزمایشگاهی تایید می کنند که سیر خام دارای خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی است، اما پختن سیر باعث از بین رفتن آلیسین می شود، بنابراین برای مبارزه با عفونت ها باید از سیر خام استفاده کنید. اخبار کرونا حاکی از آن است که ممکن است سیر به بهبود ایمنی کمک کند اما نمی تواند COVID-19 را درمان کند.

توجه:

برخی گیاهان دارویی در جلوگیری از علائم کرونا و معالجه COVID-19 در بعضی افراد موثر اند، اگرچه داروهای گیاهی ممکن است بی ضرر به نظر برسند، ولی در صورت سوء استفاده، حتی می توانند خطر ابتلا به کرونا ویروس و آمار کرونا را افزایش دهند؛ بنابراین توصیه می شود با در نظر گرفتن سایر شرایط سلامتی بدن (مانند فشارخون، دیابت و ..) نوع و روش مصرف گیاهان، توسط متخصصان طب سنتی مشخص شود.

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر کرونا ویروس جدید این است که حداقل 1 متر از دیگران دور بمانید و مرتبا دست خود را بشویید. همچنین برای حفظ سلامت عمومی شما مفید است که یک رژیم متعادل داشته باشید، مرتبا ورزش کنید و خوب بخوابید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

افسنطین رومی را با خواص مقوی قلب، تب بر، مدر بول، ضد کرم های لوله ای و انگل های دیگر، اشتها آور، قابض، درمان اسهال های سرد مزاج، دافع صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0