topNotif

چاق شدن صورت در یک هفته با 6 دستورالعمل طبیعی

4387 بازدید
08 دی 99
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چاق شدن صورت در یک هفته با 6 دستورالعمل طبیعی

بسیاری از افراد به دنبال راه ‌های چاق شدن صورت در یک هفته می باشند تا ظاهر خود را جوان‌ تر نشان بدهند. چاقی صورت نمایانگر جوانی و زیبایی می باشد، اگرچه گونه‌ های استخوانی برای بعضی افراد جذاب می باشد اما اکثر افراد صورت لاغر و استخوانی را نمی‌ پسندند. در این مقاله درمورد چاق شدن صورت در یک هفته با 6 دستورالعمل طبیعی خواهیم گفت، پس اگر به دنبال تپل شدن صورت خود هستید، با ما همراه باشید؛

 

چاق شدن صورت در یک هفته با 6 دستورالعمل طبیعی

چاق شدن صورت در یک هفته با 6 دستورالعمل طبیعی

 

دستور العمل های طبیعی برای چاق شدن صورت

1. چاق شدن صورت با نوشیدن شیر

برای پاکسازی و آبرسانی پوست می توانید از شیر استفاده کنید، چرا که شیر به علت داشتن آب، چربی و پروتئین و مواد مغذی برای سلامت پوست بسیار مفید می باشد. برخی پیشنهاد می‎ دهند برای داشتن صورت تپل روزانه سه لیوان شیر بنوشید.

2. عسل و پاپایا

عسل یکی از موثرترین راه ها برای گونه های برآمده است، زیرا پوست را مرطوب می کند و علاوه بر آن حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سلامتی پوست را حفظ می کنند.

مواد تشکیل دهنده:

  • یک قاشق چایخوری عسل
  • چند تکه پاپایا

روش تهیه:

تکه های پاپایا را رنده کنید، سپس عسل را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت بمالید و 10 دقیقه بگذارید. بعد از چند دقیقه، صورت را با آب ولرم بشویید و آن را خشک کنید. هر روز صبح یکبار این کار را تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

3. شنبلیله

شنبلیله سرشار از منابع غنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد. در برابرآسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و همچنین برای سلامت پوست نیز بسیار نافع است. برای به دست آوردن نتایج بهتر به طور مداوم آن را یک بار روز استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده:

  • یک قاشق غذاخوری پودر شنبلیله
  • مقدار مناسب آب

روش تهیه:

مواد را کاملا با یکدیگر مخلوط کنید تا زمانی که خمیری بدست آید. خمیر با ماساژ ملایم روی صورت قرار داده و 10 دقیقه بگذارید بماند، سپس صورت خود را بشویید.

 

همچنین بخوانید: فواید ماسک مخمر برای پوست و طریقه مصرف آن

 

4. سیب

سیب بسیاری از مواد مغذی مفید برای پوست را دارد. از چین و چروک و صدمه به بافت، جلوگیری کرده و علاوه بر آن به حفظ پوست و صافی آن بسیار کمک می کند.

مواد تشکیل دهنده:

نصف سیب

روش تهیه:

سیب را تا زمانی که یک قوام مانند خمیر حاصل شود، له کنید. پوره سیب را روی صورت قرار داده و به مدت 5 دقیقه در حرکات دایره ‌ای سبک ماساژ دهید. سیب ها را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورت بگذارید. بعد از چند دقیقه، صورت را با آب گرم بشویید و آن را خشک کنید. این کار را روزانه یک بار تکرار کنید تا به نتایج دلخواه برسید.

2. آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا یا ژل صبر زرد به دلیل بسیاری از خواص آن، از جمله آبرسانی پوست و افزایش انعطاف پذیری، جلوگیری از آسیب های رادیکال های آزاد و تحریک تولید کلاژن پوست و جوان سازی پوست بسیار توصیه شده است.

مواد تشکیل دهنده:

ژل آلوئه ورا روش تهیه:

ژل آلوئه ورا را روی صورت بمالید و ده دقیقه آن را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. چند دقیقه روی صورت بگذارید، سپس صورت را با آب گرم بشویید. این کار را دوبار در روز انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

چاق شدن صورت در یک هفته با 6 دستورالعمل طبیعی

چاق شدن صورت در یک هفته با 6 دستورالعمل طبیعی

 

6. نکات و توصیه هایی برای چاق شدن صورت

تمرین بادکنک را انجام دهید

این تمرین به تپل شدن گونه ها کمک می کند و این کار با دمیدن بادکنک و نگه داشتن هوا در داخل دهان به مدت یک دقیقه و سپس خارج کردن هوا، انجام می شود و توصیه می شود برای به دست آوردن بهترین نتیجه این تمرین را 5 تا 6 بار در روز تکرار کنید.

یوگا

ورزش منظم بروی گونه ها باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود که برای چاقی صورت لازم هستند.

 

همچنین بخوانید: چاق شدن صورت با روش های طبیعی و کاربردی

 

نوشیدن آب بیشتر

برای اطمینان از داشتن صورت تپل حداقل روزانه هشت فنجان آب بنوشید.

مصرف کربوهیدرات

حتما غذاهای سرشار از کربوهیدرات مانند ماکارونی، برنج و نان میل کنید. آن ها غذاهایی هستند که صورت را چاق می کنند. حتما روغن های طبیعی مانند: روغن زیتون، کانولا و نارگیل را به مواد غذایی اضافه کنید. آن ها صورت را سالم تر و شاداب تر جلوه می دهند و از روغن های آووکادو، روغن بادام، زیتون یا نارگیل می توان برای ماساژ گونه ها بعد از انجام لایه برداری استفاده کنید.

از نوشیدن الکل و کشیدن سیگار خودداری کنید

این عادت های بد باعث پیری پوست می شود، خاصیت ارتجاعی آن را کاهش داده و رطوبت آن را نیز کاهش می دهد.

سایر نکات
  • پاک کردن آرایش از صورت قبل از خواب
  • مراقب باشید مرتبا صورت و گونه ها را مرطوب کنید.
  • استفاده از ضد آفتاب برای محافظت از پوست صورت در برابر اشعه UV مضر
  • عدم استفاده از نی برای نوشیدن نوشیدنی زیرا ممکن است به لاغر شدن صورت منجر شود. 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر شنبلیله را با خواص نیروبخش و مقوی، مفید برای بیماری قند، مسلولین و اشخاص ضعیف، کاهش دهنده کلسترول، درمان قارچ های پوستی، تقویت مو، کمک به بهبود زخم ها، ضد التهاب گلو و بواسیر، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0