topNotif

چرا لاغر نمی شویم؟ + 18 دلیل شکست در کاهش وزن

2211 بازدید
15 مرداد 96
عطارک
,,,
بروزرسانی شده در تاریخ 9 اسفند 1400

با ما همراه باشید تا بگوییم چه عوامل احتمالی مانع از لاغر شدنتان می‌شود

احتمالا شما هم مانند اغلب افراد، رژیم غذایی و برنامه‌ ورزشی خاصی را به امید از دست دادن وزن دنبال کرده‌اید وقتی به نتایج مطلوبتان نرسیدید، ناامید شده باشید و یا اینکه با خود بگویید مثلا چرا چاق میشم؟ چرا بی دلیل چاق میشم؟ یا از این قبیل سوالات.

اما نکته قابل توجه فهمیدن دلایلی است که باعث عدم کاهش وزن می شود. در این مقاله سعی داریم شما را با دلایل شکست در کاهش وزن و هم چنین رژیم اصولی آشنا کنیم. با ما همراه باشید؛

چرا لاغر نمی شویم؟ + 18 دلیل شکست در کاهش وزن

ممکن است وزن کم می کنید اما خودتان متوجه نمی شوید: این کاملا طبیعی است که شما چند روز وزن تان ثابت باشد اما این به آن معنی نیست که رژیم شما کار نمی کند.

شاید شما به اندازه کافی پروتئین نمی خورید: پروتئین ها احساس سیری بیشتری به شما می دهند و باعث می شود کالری های اضافی کمتری بخورید!

کالری های دریافتی شما خیلی زیاد است: شما باید میزان کالری و وزن غذاهایی که می خورید را محاسبه کنید تا مطمئن شوید که بیش از حد نمی خورید!

شاید غلات کامل نمی خورید: سعی کنید روغن های طبیعی را مثل روغن کنجد، جایگزین روغن های صنعتی کنید و یا از نان های سبوس دار و نان های کامل به جای نان سفید و بی خاصیت استفاده کنید.

به اندازه کافی ورزش نمی کنید: ورزش کردن همچنین متابولیسم بدن را افزایش می دهد و باعث چربی سوزی بیشتر می شود.

شاید هنوز پرخوری می کنید: شاید مقدار بسیار زیادی سالاد می خورید یا تعداد بسیار زیادی میوه می خورید. حتی اگر خوراکی سالم باشد هم باید به اندازه مصرف بشود.

چرا لاغر نمی شویم؟

چرا لاغر نمی شویم؟

 

ورزش های سنگین نمی کنید: باید سعی کنید هفته ای چند مرتبه (حتی کوتاه مدت) ورزش هایی انجام دهید که قلب تان به تپش بیفتد و عرق تان حسابی در بیاید. البته افرادی که ناراحتی قلبی دارند در این زمینه باید با پزشک مشورت کنند.

شاید هنوز مصرف نوشیدنی های شیرین دارید: نوشیدنی های شیرینی که از سوپرمارکت ها میخرید یکی از دلایل مهم چاقی است.

به اندازه کافی نمی خوابید: خواب کافی نقش مهمی در سلامت بدن و سلامت روح و کاهش وزن تان دارد. افرادی که کیفیت خواب ضعیفی دارند، بیشتر از سایرین در معرض اضافه وزن و چاقی هستند.

مصرف کربوهیدرات را به درستی کاهش نداده اید: رژیم کم کربوهیدارت 2 تا 3 برابر تاثیر بیشتری نسبت به رژیم های معمولی دارند.

تعداد وعده های زیادی می خورید: بهتر است روزی 3 نوبت (صبحانه، نهار و شام) بخورید و بین وعده های غذایی تان فاصله بی اندازید.

به اندازه کافی آب نمیخورید: افرادی که نیم ساعت قبل از وعده های غذاییشان نیم لیتر آب می خورند به میزان 44% بیشتر لاغر شده اند.

شما آگاهانه غذا نمی خورید:  یکی از تکنیک های لاغری این است که آرام و آهسته غذا بخورید و با تمرکز بالا. غذا خوردن جلوی تلویزیون یک اشتباه بزرگ است که باعث می شود بدنتان دیرتر متوجه پیام سیری مغز بشود.

شاید یک مشکل پزشکی دارید که جلوی کاهش وزن تان را می گیرد: برخی از داروهایی که به صورت روزانه می خورید شاید جلوی کاهش وزن تان را می گیرد و در این زمینه باید با پزشک تان مشورت کنید.

 

همچنین بخوانید:  فواید مریم گلی برای لاغری

 

شما معتاد غذاهای بد و بی خاصیت شده اید: اگر شما معتاد به فست فود هستید بهتر است همین حالا رژیم غذایی تان را اصلاح کنید و مطلقا سراغ اینگونه غذاها نروید.

شاید زیادی از حد به خودتان گشنگی می دهید: اصلا عاقلانه نیست که مدت زمان زیادی به خودتان گرسنگی مطلق بدهید. اگر چند ماه است که رژیم گرفته اید بهتر است یک دوره استراحت کوتاه مدت به خودتان بدهید. به صورت تدریجی میزان کالری دریافتی تان را افزایش بدهید.

شاید توقعات شما غیر واقعی و افراطی است: معمولا روند کاهش وزن روند سریعی نیست. نباید توقعات بیش از حد داشته باشید و به خودتان قول های عجیب و غریب بدهید که مثلا در عرض 1 ماه 15 کیلو لاغر شوید.

شاید بیش از حد روی رژیم اتکا کرده اید: به رژیم غذایی به عنوان عاملی برای لاغر نگاه نکنید. این رژیم یک رژیم سلامت است و بدن شما همیشه بیشتر برای سلامتش به آن احتیاج دارد تا برای لاغر شدنش.

رژیم لاغری سریع و موثر

صبحانه

برای صبحانه به جای استفاده از غلات سرد و فرآوری شده از انواع طبیعی و گرم استفاده نمایید. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای صبحانه از بلغور جو دوسر تازه و یا منجمد به همراه یک یا دو عدد میوه استفاده نمایید. در هنگام سرو چای و یا قهوه نیز، در صورت تمایل کمی شیر بدون چربی اضافه نمایید.

بعد تا صبحانه تا قبل از ناهار

اگر پس از سرو صبحانه و قبل از ناهار احساس گرسنگی شدیدی داشتید می توانید از نان ذرت و سبزیجات کبابی استفاده نمایید. بدین صورت که در داخل نان از سبزیجاتی مانند گوجه، پیاز و یا فلفل دلمه های کبابی استفاده نموده و با مقداری کمی نمک میل کنید.

ناهار

برای ناهار به شما پیشنهاد می کنیم از دو فنجان سبزیجات میکس شده به همراه سرکه سیب استفاده نمایید. البته در نظر داشته باید که در کنار ناهار باید حتما از سالاد نیز استفاده نمایید. سالاد شما نیز می تواند ترکیبی از انواع سبزیجات باشد و لازم نیست حتما فقط از کاهو و خیار و گوجه استفاده کنید. انواع سبزیجات مانند کلم و پیاز قرمز نیز می توانند به آن اضافه شوند.

شام

برای وعده شام از سبزیجات هر فصلی که در آن هستید به همراه سرکه استفاده نمایید. سعی کنید حتما از سبزیجات تازه استفاده نمایید.

می توانید در وعده شام از گوشت ماهی کبابی شده و یا سیب زمینی نیز استفاده کنید.

توجه: اگر تا امروز شیوه‌های مختلف را برای درمان چاقی و اضافه وزن خود تجربه کرده و نتوانسته‌اید به وزن ایده‌آل خود نزدیک شوید، توصیه می‌کنیم با مصرف معجون لاغری عطارک برای کاهش و تثبیت وزن خود اقدام کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون لاغری را با خواص لاغر کننده، چربی سوز، رفع اشتهای کاذب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0