چرا مصرف آب گوجه فرنگی سودمند است؟

1497 بازدید
08 فروردین 98
بهاره
,

فواید مصرف آب گوجه فرنگی برای سلامت بدن

گوجه فرنگی میوه ای است که تقریبا در هر خانه و در هر فصلی استفاده می شود. اکثر افراد آن را به صورت روزانه در سالادها، سوپ ها، سس ها و سایر غذاها مصرف می کنند. اما، آیا می دانید که آب گوجه فرنگی برای سلامت بدن چقدر مفید است؟ این ماده غذایی که به راحتی در خانه تهیه می شود، دارای مقدار زیادی مواد مغذی می باشد. علاوه بر این، حاوی آنتی اکسیدان های بسیاری است که بدن را از بیماری های جدی محافظت می کند. حال به شما خواهیم گفت که چرا مصرف آب گوجه فرنگی سودمند است؟

 

چرا مصرف آب گوجه فرنگی سودمند است؟

چرا مصرف آب گوجه فرنگی سودمند است؟

 

چرا آب گوجه فرنگی سودمند است؟

گوجه فرنگی یک منبع عالی ویتامین ث و همچنین یک منبع خوب سدیم، فسفر، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و گوگرد است. گلوتاتیون موجود در آن، ایمنی بدن را افزایش می دهد و بدن را در برابر سرطان پروستات مصون نگاه می دارد. از آنجایی که گوجه فرنگی حاوی بسیاری از ترکیبات شیمیایی مهم است، باعث کاهش فشار عضله پس از ورزش، بهبود گردش خون و بازگشت انرژی از دست رفته می شود. در ادامه با سایر فواید آب گوجه فرنگی آشنا شوید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

گوجه فرنگی منبع غنی آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن است که پیشگیری از سلول های سرطانی کمک می کند. این ماده خطر ابتلا به سرطان در پروستات، لوله های فالوپ، گلو، دهان، معده، سینه و غیره را کاهش می دهد. تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف فراوان آب گوجه فرنگی برای زنان بعد از ورود به دوران یائسگی، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد. مصرف زیاد گوجه فرنگی در رژیم غذایی تاثیر مثبتی بر هورمون های زنان دارد و به کنترل چربی و قند خون آنان در دوران میانسالی و سالمندی کمک می کند.

کاهش وزن

گوجه فرنگی غذای کم کالری و فاقد چربی است، بنابراین، می توانید وزن خود را با خوردن آن کاهش دهید. اگر در حال برنامه ریزی برای رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن هستید، پس آب گوجه فرنگی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است، بنابراین، سبب می شود کمتر احساس گرسنگی کنید در نتیجه به کنترل وزن کمک می کند.

ترمیم و تقویت استخوان ها

ویتامین ها و کلسیم موجود در این ماده مغذی نقش مهمی در ترمیم و تقویت استخوان دارند. به گفته پزشکان مصرف دولیوان آب گوجه فرنگی در روز سبب تقویت مفاصل و استخوان ها شده و از بیماری های استخوانی به ویژه پوکی استخوان جلوگیری می کند. طبق تحقیقات انجام شده بر روی زنان بالای 50 سال، مشخص شد که مصرف منظم آب گوجه فرنگی سبب کاهش ابتلا به پوکی استخوان، شکستگی و تضعیف استخوان ها می شود. علاوه بر این، مصرف منظم آن در جلوگیری از خونریزی مغزی نیز بسیار موثر است.

 

همچنین بخوانید:  گوجه فرنگی سیاه و شناخت خواص بی نظیرش برای انسان

 

تقویت قلب

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی از اکسیداسیون لیپیدها (چربی ها) جلوگیری می کند. این امر سبب تنظیم فشار خون در بدن می شود. همچنین، مصرف منظم آن تری گلیسیرید در خون را کاهش می دهد، درنتیجه از رسوب چربی و حملات قلبی در رگ های خونی قلب جلوگیری می شود.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

قدرت و عملکرد دستگاه گوارش با گوجه فرنگی افزایش می یابد، به طوری که استفاده از آن برای پیشگیری و درمان سوء هاضمه، یبوست و اسهال بسیار مفید است. علاوه بر این، با توجه به حضور کلر و گوگرد، کبد بهتر کار می کند و سموم از بدن پاکسازی می شوند.

مفید در دیابت

این ماده مغذی یک منبع خوب کروم است که به کنترل و تعادل قند خون کمک می کند همچنین، کنسانتره و قند در ادرار را حفظ می کند. به همین دلیل است که مصرف منظم آب گوجه فرنگی برای بیماران دیابتی نوع 2 بسیار سودمند است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن دانه گوجه فرنگی را با خواص رفع چین و چروک و پیری پوست،  محافظت از پوست در برابر آفتاب، رفع سلولیت پوست، درمان اگزما و پسوریازیس، مرطوب کننده  ترک لب، درمان آکنه، رفع خشکی پوست، تقویت مو، رفع شوره سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0