topNotif

چقدر کالری مصرف کنیم تا لاغر شویم

7762 بازدید
30 آبان 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

در رژیم غذایی خود چقدر کالری مصرف کنیم تا لاغر شویم 

کسانی که مبادرت به کاهش وزن نموده اند به خوبی می دانند که رژیم کم کالری چه معنی می دهد، به احتمال زیاد شما نیز به طریقی می دانید شمردن و محاسبه کالری چگونه انجام می گردد، به ویژه اگر به دفعات وزن کم کرده و باز مجددا به جای اولیه خود بازگشته اید.

مثلا 195 کالری برای نصف قوطی ماهی تن، 56 کالری برای یک قطعه نان گندم و..

شاید شمردن و محاسبه کالری یکی از سرگرمی های مهیج جهان نباشد اما برای منظور ما به اندازه کافی قابل اعتماد و دقیق است.

رژیم کم کالری :

این که چقدر می توانید از مقدار کالری غذاهایی که مصرف می کنید بکاهید، از وزنتان نیز کاسته می شود، این که چقدر می توانید از مقدار کالری های مصرفی بکاهید در واقع حدی است که بتوانید معده تان را از غذا محروم نمایید.

همانطوری که گفته ام انرژی مقدار غذایی که دارای کالری زیادی هستند انرژی فراوانی را در بدن به وجود می آورند و غذاهایی که دارای کالری کمی هستند انرژی کمتری در بدن به وجود می آورند، بیشتر ما که سنگین وزن شده ایم علتش این است که تمام انرژی را که از خوردن غذا در بدن ما تولید می گردد مصرف نمی کنیم و آن مقدار انرژی اضافی به صورت چربی در بدن ما ذخیره می گردد و سبب می شود کفه ترازو به پایین کشیده شود.

چقدر کالری مصرف کنیم تا لاغر شویم

چقدر کالری مصرف کنیم تا لاغر شویم

میزان کالری در کاهش وزن :

برای کاستن وزن بایستی از میزان کالری هایی که وارد بدن می شود کاسته شود، این عمل بدن را وادار می سازد تا مقدار انرژی را که به صورت چربی ذخیره نموده است مصرف کند.

برای کاهش دادن وزن به میزان یک کیلو بایستی 7725 کالری از مقدار کالری هایی که مصرف می کنید کاسته شود (یا برای کاستن یک پوند 3500 کالری).

میزان مجاز کاهش وزن :

اگر باید مقدار قابل توجهی از وزن شما کاسته شود اطبا و کارشناسان علوم تغذیه معتقدند مقدار وزنی که باید کاسته شود به دلیل ایمنی و حفظ سلامت بدن نباید از یک کیلو در هر هفته (یا حدود دو پوند در هفته) تجاوز نماید.

اگر چه برای تقویت روحیه کسانی که برای اولین بار اقدام به کاهش وزن می کنند در هفته اول با بهره گرفتن از رژیم های خاص با کاستن وزن به مقدار بیشتر نیز مشکلی پدید نمی آورد، در هر صورت این مورد را با طبیب خود در میان بگذارید.

اگر کاهش وزن را بخواهیم بر حسب کالری توضیح دهیم که کاستن وزن به میزان یک کیلو در هفته (یا دو پوند در هفته) یعنی کاستن حدود 1000 کالری از غذای روزانه و لذا اگر به روال معمول روزانه به مقدار 2000 کالری مصرف می نمائید اگر بتوانید این مقدار را تا حد 1000 کالری در روز کاهش دهید فقط در عرض 7 روز یک کیلو لاغر شده اید.

 

همچنین بخوانید:  چه ویتامین ها و مکمل هایی برای کاهش وزن مصرف کنیم !؟

 

رژیم مناسب با کالری کم :

شما نیز می توانید یک رژیم مناسب با کالری کم تهیه نمایید به طوری که فقط شامل غذاهایی شود که مورد علاقه شما است.

برای این کار ابتدا باید مقدار کالری ای را که در روز مصرف می نمایید تعیین کنید، البته بهتر است تقلیل مقدار کالری روزانه و در نتیجه تعیین مقدار کالری مجازی را که باید هر روز مصرف گردد بر اساس مقدار وزنی که باید در یک هفته کاسته شود تعیین نمائید، اگر از هر نوع رژیم دیگر به علت نامور بودنشان خسته شده اید در اینجا خودتان همت کنید و رژیم خاص خود را برنامه ریزی و تهیه نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کینوا سفید را با خواص سکین دردهای میگرنی، مقابله با دیابت نوع۲، ضد پیری، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، مقابله با مشکلات گوارشی، لاغر کننده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سارا نیکخو
    5 خرداد 1397

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه .اگر علاقه دارید
    در نتایج جست و جو بهتر دیده شوید حتما به وبسایت ما سر بزنید

0