چند توصیه برای دوران یائسگی

1709 بازدید
28 خرداد 97
سمانه

چند توصیه برای دوران یائسگی

برای کاهش احتمال وقوع بیماری های قلبی و پوکی استخوان در خانم ها در سنین بعد از یائسگی راه های مختلفی وجود دارد. بسیاری از عوامل خطر زای بیماری قلبی را می توان با کم کردن وزن، عدم استعمال دخانیات، اصلاح رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی بیشتر کاهش داد. تغییر در نحوه زندگی برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان شامل انجام تمرینات ورزشی کافی و رژیم غذایی سرشار از کلسیم می باشد تا از شکستگی استخوان جلوگیری شود.

تمرینات ورزشی !

ارزش تمرینات ورزشی را نمی توان نادیده گرفت. تمرینات منظم ورزشی باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شده و با قوی تر کردن استخوان ها، از شکستگی آن ها جلوگیری می کند. هیچگاه برای شروع تمرینات ورزشی خیلی زیاد دیر نمی باشد. در تحقیقی که اخیرا انجام شده نشان داده شده است که یک فرد 80 ساله با انجام تمرینات ورزشی به همان میزان عضلاتش تقویت می شود که یک فرد 25 ساله به آن دست می یابد. همچنین شروع تمرینات ورزشی از سنین بالاتر بهتر از این است که از سنین پایین شروع به تمرینات منظم ورزشی نماییم اما یک دفعه آن ها را کنار بگذاریم. فقط قلب و استخوان ها نیستند که از انجام تمرینات ورزشی بهره مند می شوند بلکه عضلات بدن قوی تر شده و باعث می شوند اگر به زمین خوردید آسیب کمتری ببنید.

چند توصیه برای دوران یائسگی

چند توصیه برای دوران یائسگی

رژیم غذایی مناسب !

یک رژیم غذایی خوب و مناسب به خصوص در طی سال های یائسگی از اهمیت زیادی برخوردار است، همیشه مطمئن شوید که رژیم غذایی شما دارای مقادیر کافی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

کنترل وزن !

در تحقیقات دانشمندان به طور تعجب انگیزی دیده شده است که افزایش وزن که در میان سالی ایجاد می شود یک راه طبیعی برای حفاظت از استخوان ها می باشد. در این تحقیقات نشان داده شده است که خانم هایی که از یک رژیم غذایی سخت برای لاغر شدن در طی بیش از شش ماه استفاده نموده اند نه تنها چربی خود را از دست داده اند بلکه استخوان های آن ها نیز نازک تر شده است. این گروه از خانم ها وقتی دوباره وزنشان اضافه می گردد توده استخوانی آن ها نیز به وضعیت طبیعی خود باز می گردد.

 

همچنین بخوانید:  تاثیر سیگار بر حالات بعد از عادت ماهیانه و یائسگی

 

توقف استعمال دخانیات !

سیگار کشیدن باعث افزایش خطر بروز بیماری های قلبی، شکستگی ها و سرطان ها می شود. خانم های سیگاری نسبت به خانم های غیر سیگاری یکی دو سال زودتر دچار یائسگی می شوند.

معاینه پستان ها !

معاینه پستان ها توسط خود شخص از اهمیت زیادی برخوردار است. پستان های هر خانمی با خانم دیگر متفاوت می باشد بنابراین برای شما خیلی راحت تر است که تغییراتی که در پستانتان رخ می دهد را متوجه می شوید تا شخص دیگر این کار را برای شما انجام دهد. کتاب ها و جزوه های زیادی در مورد معاینه پستان ها تهیه شده تا در اختیار خانم ها قرار بگیرد، این کار بهتر است در هر ماه و بعد از هر عادت ماهانه انجام شود. اگر هر گونه تغییر غیر معمولی در پستانتان مشاهده نمودید به پزشک مراجعه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق رازیانه را با خواص افزایش و تصفیه کننده شیرمادر، معالجه تاخیر زمان قاعدگی، درمان کم خونی و ضعف اعصاب، هاضم، نیرودهنده، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0