topNotif

چه بخوریم که لاغر بمانیم

1685 بازدید
17 اسفند 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

نکات و توصیه هایی در مورد اینکه چه بخوریم که لاغر بمانیم

با بالا رفتن سن، سرعت سوخت و ساز بدن کاهش می یابد، کالری ها کندتر می سوزند و در نتیجه فرد چاق خواهد شد. حالا زمان آن رسیده است که غذاهای سالم تر و کم تر بخورید.

رژیم بس است !

رژیم های کاهش وزن اغلب با شکست رو به رو می شوند، چون زمانی که ما رژیم را قطع می کنیم، دوباره خیلی زود به وزن قبلی خود برمی گردیم. روش بهتر، کم کردن مقدار غذا و انتخاب درست مواد غذایی است. کم تر بخورید ولی غذایی را انتخاب کنید که دوست دارید از دکتر تغذیه در این زمینه کمک بگیرید. حداقل یک چهارم غذایی را که در بشقاب کشیده اید، باقی بگذارید و همه آن را نخورید، تا این که یاد بگیرید کم کم حجم غذای خود را کاهش دهید. اگر مقداری از غذای شما در بشقاب باقی بماند هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد.

چه بخوریم که لاغر بمانیم

چه بخوریم که لاغر بمانیم

از خوردن چربی خودداری کنید !

هر گرم چربی حاوی 9 کالری است و در مقایسه با کربوهیدرات ها و پروتئین ها که در هر گرم تنها 4 کالری دارند، رقمی بسیار بزرگ است. چربی های گوشت قرمز را حتما از آن جدا کنید، گوشت سفید انتخاب و با روغن زیتون طبخ کنید، تنها روغنی است که در حرارت بالا ثابت می ماند، چربی های زیاد غذا را با دستمال کاغذی از آن جدا کنید، از غذاهای پر سس بپرهیزید. برای طبخ غذا به جای سرخ کردن بیش تر از روش بخار پز یا کبابی استفاده کنید.

از تعداد وعده های غذایی خود کم نکنید !

باید همیشه صبحانه کامل بخورید، بین صبحانه و ناهار یک وعده غذای سبک میل کنید. برای مثال یک موز بین ساعت ده الی یازده صبح مطلوب است. برای ناهار سالاد سبزی مخلوط انتخاب کنید. اگر در حدود ساعت چهار بعد از ظهر احساس ضعف کردید، میوه میل کنید. پس از صرف غذای اصلی روزانه تان دسر نخورید، آن را کنار بگذارید و اگر دچار احساس گرسنگی شدید آن را میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  خواص گلپر برای لاغری

 

آیا می دانستید ؟!

پایین نگه داشتن وزن به تنهایی آن قدر ها هم مهم نیست شما باید مانع تشکیل سلولیت پایین تنه خود نیز بشوید. مهم ترین عوامل ایجاد سلولیت عبارتند از انواع گوشت پخته شده، ماهی سرخ کرده، چربی حیوانی، سس های چرب، نمک (جذب آب را افزایش می دهد)، شراب و نوشیدنی های الکلی و انجام ندادن فعالیت های ورزشی، تنش عصبی، کار زیاد و پوشیدن لباس های تنگ که باعث ورم و کاهش گردش خون می شود. برای پیشگیری از سلولیت، تجمع چربی زیر پوست، غذاهای سالم بخورید و ورزش (هوازی، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا) را انجام دهید که اغلب این ورزش ها بر پایین تنه اثر می گذارد.

نکات کلیدی !

از خوردن خوراکی هایی که کربوهیدرات های تصفیه شده دارند، مانند بیسکوئیت یا شیرینی های درست شده از آرد سفید بپرهیزید. غذاهای حیوانی را کنار بگذارید اما از پروتئین غافل نشوید چون عضلات نیروی حیات خود را از دست خواهند داد. برای آنکه غذاهایتان طعم و مزه بهتری داشته باشد سبزی های مختلف مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لاک مغسول را با خواص لاغری و کاهش وزن، درمان یرقان، درمان بیماری های انگلی روده،درمان سرفه و سرماخوردگی، معالجه تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0