topNotif

چه زمانی باید برای زایمان به بیمارستان برویم؟

1472 بازدید
08 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

چه زمانی باید برای زایمان به بیمارستان برویم؟

هزاران سال پیش بقراط بر این باور بود که جنین تصمیم می گیرد تولد آغاز شود، حالا دانشمندان باور بقراط را با مطالعات و تحقیقات خود به یقین تبدیل کرده اند. آغاز زایمان از طرف جنین است، این جنین است که مقدمات زایمان را حدود 2 یا 3 هفته قبل از تولد می چیند، هیپوتالاموس جنین ترشح هورمون آزاد کننده کورتیکوتروپین را زیاد می کند، این هورمون زیاد کننده موجب تحرک هورمون های دیگر می شود که در نهایت توسط جنین هورمون کورتیزول ترشح می شود، سپس جفت با ترشح استروژن بیشتر و پروژسترون کمتر واکنش نشان می دهد و در نهایت انقباضات زایمان آغاز می شود، و سپس زایمان شروع می شود.

چرا جنین تصمیم می گیرد نارس به دنیا بیاید ؟!

می دانیم که جنین در شروع زایمان دخیل است، جالب و شگفت آور این که چرا جنین تصمیم می گیرد نارس به دنیا بیاید ؟!

استرس کاتالیستی و فداکاری جنین برای نجات مادر، اگر بارداری ها با استرس و اضطراب توام باشد جنین تمایل زیادی به تولد زود هنگام پیدا می کند، توضیح بیولوژیکی وجود دارد که جنین قادر می شود با چیدن مقدمات تولد زودرس واکنشی به استرس نشان دهد، در انسان اغلب واکنش های استرس کاتالیستی عاملی در جهت بقا و حیات به شمار می آمد، برای نجات و بقا بیولوژیکی گونه انسان مکانیسمی وجود دارد که اجازه شروع زایمان زودرس را در شرایط پر از التهاب و استرس صادر می کند.

مخصوصا در زمان های قدیم که زن باردار در معرض خطر مرگ ناشی از امراض عفونی یا واگیردار و یا محیطی قرار می گرفتند مادر با دنیا آوردن زودرس جنین انرژی خود را برای نجات از مرگ خود و جنین و زایمان بعدی متمرکز می گرداند، در چنین شرایطی و با این زایمان شانس زنده ماندن مادر و بچه بیشتر می شود.

چه زمانی باید برای زایمان به بیمارستان برویم؟

چه زمانی باید برای زایمان به بیمارستان برویم؟

 

گفتگوی مقدس و خدایی بین جنین و مادر

قطع گفتگوی مادر و جنین، در طول بارداری بین مادر و جنین یک نوع گفتگوی مقدس و خدایی وجود دارد که با استرس و اضطراب مادر این گفتگو قطع می شود و جنین تنها می ماند و در این تنهایی جنین را استرس و نگرانی فرا می گیرد. پر واضح است بیان عشق و پرستاری و پذیرش جنین در صدای مادر با آوا، ریتم و لحن صحبت و آواز به جنین انتقال می یابد. قطع گفتگو، نبود بیان، بر آغاز زایمان نارس تاثیرگذار است، بنابراین اطلاعات و عواطف درگیر در این گفتگوی مقدس و تمام عیار تایید متقابل و بنیادی بر مادر و جنین دارد.

استرس مادر، نوع صداهای جریان خون مادر که جنین می شنود شاید دلیل بر آغاز زایمان زودرس از سوی جنین باشد. مغز جنین چگونگی تغییرات ریتمیک رحم را پردازش می کند. ریتم بیولوژیکی، اساس نشانه های سلامتی است که بر اساس آن تشخیص پزشکی صورت می گیرد. با استفاده از این تغییرات تصمیم های کلینیکی در طول بارداری یا زایمان گرفته می شود. صدای نبض جریان خون مادر در جفت ریتمی است که جنین با آن سلامتی مادر خود و استرس او را در می یابد.

مغز جنین از این صدا و اطلاعات ریتمیک استفاده کرده و تصمیم به آغاز زایمان می گیرد. اغلب استرس مادر در فعالیت زیاد سیستم عصبی سمپاتیک مشخص می شود این استرس تغییر پذیری قلب مادر را افزایش می دهد. نوزاد افزایش تغییرپذیری قلب مادر را درک کرده از این اطلاعات و درک خود به عنوان قسمتی از آغاز کار زایمان زودرس استفاده می کند.

عوامل دیگر برای زایمان زودرس

بیم و وسواس، عامل دیگر برای زایمان زودرس است. بیم و وسواس مادر از سلامتی جنین است، این مورد از نشانه های زایمان زودرس است که اغلب ماما یا متخصص مامایی در بیمارستان سعی در کنترل و مدیریت آن دارد. در این شرایط استفاده از موسیقی باعث کاهش استرس در جنین می شود.

از عوامل دیگری که در تولد نوزادان نارس و کم وزن موثر است عبارتند از سن زیر 18 سال مادر، عفونت، مصرف الکل و مواد مخدر، مصرف تنباکو، فقر، کمبود مراقبت های پیش از تولد و زایمان های زود هنگام قبلی همگی می توانند باعث زایمان زودرس شوند.

 

همچنین بخوانید:  جلوگیری از سقط جنین در طب سنتی

 

تاثیر موسیقی بر جنین !

جنین به موسیقی و صدا های رحم پاسخ می دهد، جنین همیشه در معرض صداهای جریان خون جفت قرار دارد. بعد از تولد جنین چنین محیطی را از دست می دهد اما بسیاری از مادر ها به طور طبیعی و غریزی نوزادان خودشان را در سمت چپ سینه خودشان روی قلبشان قرار می دهند. این کار غریزی در همه فرهنگ ها دیده شده است، در واقع این روش جایگزینی برای صداهای جفت در رحم می باشد. آنچه که در ذهن نوزاد به عنوان تجربیات موسیقیایی دوران جنینی نامیده می شود با دوباره تداعی شدن موجبات آرامش او را فراهم می آورند، به همین علت است که ما از بعضی موسیقی های ریتمیک به جهت شباهت آن ها به ریتم های رحمی لذت برده و از آن ها آرامش می گیریم.

دانشمندان شباهت هایی بین صداهای رحمی و صداهای بی معنی که مادر ها هنگام صحبت نوزادان و بچه های کوچک خود ادا می کنند پیدا کرده اند. آموزش همراه با موسیقی به دوران جنینی باز می گردد، صدا ها و ریتم ها در رحم اطلاعات مهمی در توسعه مغز جنین دارا می باشند. نوزاد می تواند صدا های رحمی ضبط شده دوران جنینی را از صدا های ضبط شده مادر که مربوط به دوران جنینی نیست تشخیص دهد و جنین قادر است ظرفیت های احساسی، عاطفی ضبط شده در صدا های رحمی را تمیز داده و با تغییرات حرکات و تپش قلب خود به آن ها پاسخ دهد. اطلاعات نهفته زیادی در یک نت موسیقیایی یا در آواز یا حتی در یک کلمه و… وجود دارند که همگی در اختیار جنین هستند.

صدا ها اثر شگفت انگیزی بر ضربان قلب جنین دارند

امروزه جهت تقویت محیط شنیداری برای جنین و نوزاد نوار های موسیقی صدا های رحم و آواز های زنانه، مشهور به ترانسیشنس، را می گذارند. پر واضح است که موسیقی برای نوزاد به خصوص نوزاد نارس بسیار آرام بخش است. صدا ها اثر شگفت انگیزی بر ضربان قلب جنین دارند به طوری که پنج ثانیه تحرک می تواند باعث تغییر در ضربان قلب و حرکات جنین شود که بعد از یک ساعت این تحرک خاتمه می یابد. بعضی از صدا ها و موسیقی ها باعث تغییراتی در متابولیسم جنین، نوزاد و مادر می شوند. بنابراین می توان از صدا ها و موسیقی ها به نحوی استفاده کرد که مسیر متابولیسم مثبت بوده و در جهت کاهش استرس و آرام کردن مادر و جنین باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کرچک را با خواص درمان یبوست و تسکین دل درد، تسکین درد آرتروز و درد زانو، رشد مژه ها، درمان کهیر و جوش سرسیاه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0