topNotif

چه میزان نور خورشید برای سلامتی لازم است

1625 بازدید
22 اسفند 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

چه میزان نور خورشید برای سلامتی لازم است

انسان آفتاب نیاز دارد، آفتاب باعث خوش خلق و خو شدن و تقویت استخوان ها می شود اما نباید بیش از اندازه در معرض آن قرار بگیرید، چون این دوست می تواند به دشمنی خطرناک برای شما بدل شود و کاری کند که پوستتان به گونه ای ترمیم ناپذیر پیر به نظر آید.

حمام آفتاب عاقلانه !

برنزه کردن پوست هنر است. شما با برنزه شدن بدن خود را به بهترین نحو قادر به تولید ملانین می کنید (رنگدانه های طبیعی پوست که با پررنگ تر شدن از پوستتان محافظت می کند.) شما می توانید این کار را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید انجام دهید. زمانی که نور خورشید به طور عمودی می تابد از قرار گرفتن در معرض آن اجتناب ورزید چون در آن حالت قدرت نفوذ نور بیشتر و عمقی تر است، ساعت های پیش و پس از نیمروز همیشه در هنگام آفتاب گرفتن کرم ضد آفتاب استفاده کنید با توجه به رنگ و نوع پوستتان می توانید از کرم های مختلف استفاده کنید. ابتدا از کرم های قوی تر استفاده کنید اما پس از مدتی که ملانین تولید شد می توانید نوع ضعیف تر آن را مورد استفاده قرار دهید.

چه میزان نور خورشید برای سلامتی لازم است

چه میزان نور خورشید برای سلامتی لازم است

سعی کنید برنزه کردن را خودتان انجام دهید.

یک هفته پیش از رفتن به مسافرت پوست خود را در سالن های مراقبت از پوست آماده کنید، طبق برنامه یک لایه برداری ضعیف انجام دهید، برداشتن لایه مرده پوست، ماساژ با دست، ماساژ با روغن های ویژه پوست شما را براق می کند. سپس می توانید از کرم های برنزه کننده استفاده کنید. این مواد که اساس آن ها را اسیدهای میوه تشکیل می دهند از سبزی ها و میوه ها گرفته می شوند، باید همراه با کرم های ضد آفتاب مورد استفاده قرار گیرند تا برنزه شدن را تقویت کنند. شما می توانید با خوردن کپسول های خورشید این کار را از درون تقویت کنید. این کپسول حاوی کاروتن و سلنیوم هستند. حتما پیش از مصرف کپسول با پزشک مشورت کنید مصرف زیاد کاروتن برای کبد ضرر دارد.

 

همچنین بخوانید:  چگونه کبودی های روی پوست را درمان کنیم

 

آیا می دانستید ؟!

پرتو فرابنفش کلاژن و رشته های الاستین را از بین می برد، الاستین باعث حالت ارتجاعی پوست می شود، از بین رفتن کلاژن و الاستین عوامل ایجاد چین و چروک و پژمردگی بافت پوست هستند. آفتاب همچنین باعث تحریک تولید رادیکال آزاد می شود، رادیکال های آزاد ملکول های اکسیژن ناپایداری هستند که با برداشتن الکترون از سلول های بدن و آسیب رساندن به آنها باعث پیری می شوند. رادیکال های آزاد همچنین عامل ایجاد بعضی سرطان ها، ایجاد لکه های قهوه ای در دست و شانه و کل بدن می شوند. اگر موارد ذکر شده کافی نیست بدانید که آفتاب برای موها نیز ضرر دارد چون به کراتین مو آسیب می رساند، برای محافظت از خود باید از محصولات خوب مخصوص این کار همچون روغن ها، ماسک ها، اسفنج های ترمیمی به ویژه در هنگام عصر استفاده کنید.

نکات کلیدی !

همیشه با کرم های ضد آفتاب از دست ها، صورت، گردن و شانه های خود محافظت کنید. در هنگام تعطیلات و مسافرت هر روز عصر حتما از کرم های بعد از آفتاب یا کرم تقویتی بدن استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبیعی پوست، ضد چروک پوست و جوان سازی صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لایه برداری و پاک سازی پوست، درمان ترک بارداری، ضد آفتاب طبیعی،رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ریزش مو، مراقبت از مو در برابر خورشید، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0