چه میزان و چگونه عرقیات گیاهی را مصرف کنیم

12562 بازدید
23 آبان 96
سمانه

آیا می دانید چه میزان و چگونه عرقیات گیاهی را مصرف کنیم ؟!

گاهی سوال می شود آیا مزاج ها و طبایع آدمی لزوما باید منطبق با طبیعت عرقیات گیاهـی باشد و حداقل آیا عرقیات گیاهی تا حدودی باید در راستای طبیعت گرم و سرد و یا معتدل افراد باشد یا خیر ؟! پاسخ روشن است، برای رسیدن به عرصه اعتدال مزاج حتما باید رعایت اصول انطباق عرقیات را با طبایع و مزاج افراد نمود، اساسا میزان و مقدار مصرف عرقیات در افراد مختلف از زن و مرد و کودک از مهمترین شاخصه های تاثیر گذار عرقیات گیاهی است.

نکته مهم در نظر گرفتن طبع و مزاج افراد است به این معنا که در عرقیات پیشنهاد شده جهت کمک درمان و چنانچه طبع فردی گرم باشد باید سعی نمود از عرقیات با طبیعت سرد یا معتدل استفاده شود تا اعتدال و تعدیل مزاج فرد حاصل آید و عرق گیاهی با طبع مثلا گرم به طبع گرم فرد زیان نرسانده و او را به اصطلاح آتشین مزاج نسازد. پس بهتر است با هر میوه گرم مثلا خرما بعد از آن میوه ای سرد مثلا خیار مصرف شود تا اعتدال برقرار بماند.

برخی عرقیات گیاهی مزه ای تند یا گس و یا کمی تلخ دارد و در این گونه موارد می توان از مقدار کمی آب برای رقیق کردن و یا رفع مزه ی تند آن و یا کمی عسل و توت و خرما و یا کمی قند و شکر در تنظیم مزه ی عرقیات استفاده نمود.

مخصوصا عرقیاتی را که باید حتما صبح زود ناشتا یا بعد از صبحانه میل شوند، در این گونه موارد بهره مندی از مقدار کمی آب نوشیدنی و یا کمی مواد شیرین کننده اشکالی بر تاثیر عرقیات وارد نمی سازد ولی بهتر است عرقیات را به طور خالص تهیه و  بدون افزودنی مصرف کرد.

چه میزان و چگونه عرقیات گیاهی را مصرف کنیم

چه میزان و چگونه عرقیات گیاهی را مصرف کنیم

میزان مصرف عرقیات گیاهی :

  • در مورد مقدار و میزان مصرف عرقیات، آن جا که فنجان را به عنوان معیار مصرف مورد نیاز در درمان بیماری توصیه شده در واقع یک فنجان معادل یک استکان و یک استکان معادل یک استکان کوچک می باشد.
  • در مورد کودکان معیار مصرف بستگی به سن کودکان دارد و نوجوانان نصف استکان و کودکان تا سن ده سالگی یک چهارم تا دو سوم استکان از عرقیات را می توانند مصرف کنند.

 

همچنین بخوانید:  درمان بیماری ها در پرتو ترکیب عرقیات گیاهی

 

تاثیر ترکیب عرقیات گیاهی با یکدیگر :

فاصله مصرف میان دارو ها مخصوصا دارو های گیاهی نیم ساعت تا یک ساعت زمان مناسب جذب داروی گیاهی است و در برخی موارد همزمانی مصرف و ترکیب چند داروی گیاهی مطلوب است، مثلا عرق شاتره و عرق کاسنی همزمان و مخلوط مصرف می شود و اثرات آن به مراتب بیشتر از مصرف جداگانه و فاصله دار آن است مگر موارد استثنایی که تاکید بر جداسازی عرقیات باشد که بسته به موارد آن می باشد.

مصرف بدون تجویز بعضی از عرقیات :

برخی عرقیات تقویتی را هم می توان در هر زمان مورد مصرف و استفاده قرار داد مانند عرق بیدمشک به ویژه اگر با کمی گلاب و تخم شربتی باشد برای تقویت قلب بسیار مفید است یا عرق کاسنی، عرق نعنا، عرق کیالک و یا عرق زنبق که هم جنبه درمانی دارد و هم جنبه تقویتی است، به هر تقدیر خلوص و سلامت عرقیات گیاهی شرط اول اثرات درمانی آن است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق افسنطین را با خواص مقوی قلب، تب بر، مدر بول، ضد کرم های لوله ای و بسیار انگل های دیگر، اشتها آور، قابض، اسهال های سرد مزاج، دفع سنگ کیسه صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

22
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0