topNotif

چه ویتامین هایی برای رشد مو لازم هستند؟!

1960 بازدید
10 اسفند 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چه ویتامین هایی برای رشد مو لازم هستند؟! همه ما ممکن است نگران بیماری هایی مانند ریزش مو، طاسی سر و.. باشیم. از دست دادن مو در برخی مواقع اجتناب ناپذیر است، مگر اینکه اقداماتی راجع به آن انجام دهیم. حدود 85 درصد مردان موهای خود را از دست می دهند. تقریبا 25 درصد مردان از سن 30 سالگی موهایشان را از دست می دهند. بیایید ببینیم با استفاده از ویتامین ها چگونه می توانیم بر این مشکل فائق آییم.

ویتامین ها برای داشتن موهایی سالم و قوی لازم هستند.

بیوتین تولید کراتین و رشد مو را افزایش می دهد. ویتامین ها باعث افزایش قابلیت ارتجاعی موها می شوند. حالا ممکن است به ویتامین های ضروری برای رشد موها فکر کنید. اگر به این مسئله فکر می کنید این مطلب به شما کمک می کند با درمان های طبیعی برای افزایش رشد مو و ویتامین های مورد نیاز مو آشنا شوید.

6 ویتامین مورد نیاز برای رشد موها

ویتامین ها در سبزیجات و میوه ها وجود دارند. ویتامین یک ماده مغذی ضروری و یک مولکول آلی است که مورد نیاز همه ارگان ها است یا مقادیر کم آن برای عملکرد متابولیسم بدن موثر است. انواع مختلفی از ویتامین ها وجود دارد که عملکرد بیوشیمیایی متنوعی دارند. ویتامین آ تنظیم کننده سلول، بافت و رشد آن است. ویتامین ث، آ، ک آنتی اکسیدان های موثری هستند. مصرف بیوتین و ویتامین دی بهترین راه برای رشد موهای ضخیم است.

چه ویتامین هایی برای رشد مو لازم هستند؟!

چه ویتامین هایی برای رشد مو لازم هستند؟!

ویتامین آ

موثرترین ویتامین برای فعالیت سلول ها در بدن مخصوص سلول های مو است. این ویتامین به تنظیم تولید سبوم در بدن که به عنوان مرطوب کننده طبیعی برای مو شناخته می شود، کمک می کند. سیب زمینی شیرین، اسفناج، کدو تنبل، کلم، هویج، شیر، تخم مرغ، ماست و… سرشار از ویتامین آ هستند.

ویتامین ب

یا بیوتین یکی از بهترین ویتامین ها برای رشد مو است. این ویتامین در تشکیل گلبول های قرمز که باعث حمل اکسیژن و مواد مغذی ضروری به مو می شوند، نقش دارد. بیوتین در درمان ریزش مو نیز موثر است. بیوتین را در موادی همچون غذاهای دریایی، بادام، غلات، گوشت، ماهی، سبزی های سبز برگ و … می توان یافت. دیگر ویتامین های مفید گروه ب برای مو شامل ب 12، ب3 و ب 7 می شوند.

ویتامین ث

یک دلیل برای ریزش موها، آسیب رادیکال های آزاد است. ویتامین ث دارای مقداری زیادی آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با رادیکال های آزاد موثر است. ویتامین ث همچنین یک ماده اساسی برای تولید کلاژن در بدن است. توت فرنگی، انگور، هندوانه، فلفل و میوه های مرکبات را بخورید تا بدنتان ویتامین ث مورد نیازش را دریافت کند.

ویتامین ای

این ویتامین همچون ویتامین ث از آسیب های رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. از مکمل های ویتامین ای حدود 8 ماه استفاده کنید تا 35 درصد از آسیب های موهایتان برطرف شود. عالی به نظر می رسد، مگر نه؟ آواکادو، اسفناج، تخم آفتاب گردان، بادام سرشار از ویتامین ای هستند.

ویتامین ک

این ویتامین در بازسازی رشته های جدید مو و تقویت مو کمک کننده است. داستانی در مورد این که ویتامین ک باعث آسیب رسانی به مو می شود وجود دارد اما همانطور که گفته شد این فقط یک داستان است. ویتامین ک را در سالمون، شیر، کره و… می توان یافت.

 

همچنین بخوانید:  گیاهان مفید برای درمان ریزش مو

 

غذاهایی حاوی ویتامین برای رشد و تقویت موها

هویج و روغن نارگیل

یک هویج و شش قاشق غذاخوری روغن نارگیل، هویج را به تکه های کوچک تقسیم کنید و داخل میکسر با روغن نارگیل مخلوط کنید. مایه خمیری شکل به دست می آید، این مایع را بر روی سرتان بمالید بعد از 15 دقیقه سرتان را با شامپو بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

فواید روغن نارگیل و هویج

هر فردی در دنیا از ترکیب روغن نارگیل برای مغذی سازی به پوست و مو استفاده می کند. روغن نارگیل سرشار از ویتامین آ و ک است چیزی که برای رشد موها لازم است. اسیدهای ضروری و ویتامین های موجود در روغن نارگیل برای مغذی سازی فرق سر و جلوگیری از ایجاد چربی پوست از فولیکول های مو موثر است. بگذارید با فواید ماده دیگر یعنی هویج هم آشنا بشویم. هویج سرشار از ویتامین آ است، و سبب افزایش چربی پوست سر می شود که از ریزش مو جلوگیری می کند. در کنار ویتامین آ هویج سرشار از ویتامین های ای، ب و ث است که برای گردش خون فرق سر موثر است. هویج قادر به افزایش ضخامت مو هم است.

چه ویتامین هایی برای رشد مو لازم هستند؟!

چه ویتامین هایی برای رشد مو لازم هستند؟!

تخم مرغ و اسفناج

  • دو عدد تخم مرغ
  • یک فنجان اسفناج
  • یک دوم قاشق غذاخوری سیر خرد شده
  • یک چهارم فنجان کرفس خرد شده
  • دو قاشق غذاخوری کره
  • یک قاشق چای خوری پونه خشک
  • دو قاشق غذاخوری پنیر چدار گندم
  • نمک و فلفل به مقدار نیاز

تخم مرغ و نمک و فلفل را مخلوط کنید. ماهی تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود و کره را اضافه کنید. سیر و تخم مرغ را به مواد اضافه کرده و 1-2 دقیقه هم بزنید. کرفس و اسفناج را اضافه کنید و حدود یک دقیقه در کنار مواد دیگر قرار دهید. پنیر چدار و پونه را به مواد اضافه کنید. حدود 2-3 دقیقه بر روی حرارت متوسط بگذارید مواد سرخ شوند. مواد را از روی اجاق برداشته و میل کنید.

فواید تخم مرغ و اسفناج

همه ما می دانیم تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است. یک عدد تخم مرغ بزرگ سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی همچون ویتامین آ، ویتامین ب 2، ب5، ب12 است. پروتئین از دیگر موادی است که برای رشد موها لازم است و تخم مرغ سرشار از پروتئین است. تخم مرغ از ریزش مو جلوگیری می کند. حال فواید اسفناج را بدانیم، اسفناج سرشار از ویتامین ک، ب2، ب6، آ، ث و ای است. ویتامین ث و آ موجود در اسفناج برای ایجاد روغن بر روی پوست فرق سر موثر هستند چیزی که از ریزش موها جلوگیری می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کندش را با خواص از بین برنده طاسی، درمان کچلی، پرپشت کننده ابرو مژه، پرپشت کننده ریش و سبیل، افزایش رشد و بلندی مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0