topNotif

چگونه از شکست هایمان عبرت بگیریم !؟

1612 بازدید
23 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

چگونه از شکست هایمان عبرت بگیریم !؟

آیا اخیرا در امتحان مهمی که داشته اید مردود شده اید!؟ آیا مبلغ زیادی در یک شراکت دوستانه و با تصمیم گیری عجولانه از دست داده اید ؟! آیا اخیرا از دوست و نامزد خود جدا شده اید!؟ با وجود داشتن فرزند راهی دادگاه های طلاق هستید!؟ خبری در مورد بیمار شدن خود یا یکی از بستگان نزدیک خود شنیده اید و به شدت ناراحت و عصبانی هستید!؟ یا اخیرا شغل خود را از دست داده اید ؟! آیا دارای شرایط مالی خوبی نیستید و توانایی خوشحال کردن فرزند کوچکتان را ندارید ؟! و هزاران وضعیت و آیاهای دیگر که ممکن است در زندگی هر کدام از ما پیش آید.

شکست، تجربه تلخ از دست دادن دوست، همسر، مادر، سلامتی، پول و… ممکن است هر روز در زندگی برای خیلی از ماها رخ دهد ممکن است لبخند زیبای ابتدای صبح مان به تلخی و اشک تبدیل گردد، این مسائل می توانند در ازای تصمیم گیری های نادرست خودمان و یا شرایطی که به الاجبار داشته ایم برایمان رخ دهند و یا بسیار پیش بینی نشده اتفاقات تلخی در زندگی مان پیش آیند، گاهی تمامی کاری که ما می توانیم انجام دهیم آرام بودن و صبر کردن در حین تلاشی دوباره است، از دست ندادن امید و اینکه بدانیم تمامی شرایط موقتی هستند می تواند باعث شود باز هم ادامه دهیم و آدمی به تلاش برای هدفش زنده است.

زندگی مجموعه ای از حوادث خوشایند و ناخوشایند است.

موقعیت های نامطبوع، مختل کننده و اضطراب آور به آن اندازه که همه فکر می کنید وحشتناک و فاجعه آمیز نیستند مگر آنکه خود شما آن را این گونه تعبیر کنید. شکست موقتی به مفهوم ناکامی دائمی نیست زیرا شکست مقدمه پیروزی است و رسیدن به پیروزی بدون پشت سر گذاشتن شکست های موقتی تقریبا امکان پذیر نیست. هر شکست با خود بذرهایی از موفقیت و پیروزی به همراه دارد، برنده واقعی کسی است که هرگز متوقف نشود.

مشکلات جزیی از زندگی ما هستند که اگر نبودند در آن صورت شادی مفهومی نداشت. انسان از هر رنجی چیزی می آموزد روزی که آدمی مشکلی نداشته باشد مانند پرسشی بدون پاسخ است. کسانی که از دشواری های زندگی چیزی نمی دانند گذشت و اغماض را نمی شناسند و بی ترحم اند. کسی که آمادگی اندوه نداشته باشد ظرفیت پذیرش شادی را نیز نخواهد داشت. وقتی که مشکلی پیش می آید خود ما مسئول آن هستیم یا دست کم مسئول بخشی از آن هستیم. بهترین راه برای حل مشکل گسترش دامنه بینش و بصیرت و آشنایی با مهارت های تازه است.

چگونه از شکست هایمان عبرت بگیریم !؟

چگونه از شکست هایمان عبرت بگیریم !؟

چگونه زندگی موفقی داشته باشیم؟

پاسخ ها و راه حل هایی که به دنبالش هستیم معمولا در میان تضاد ها یافت می شوند. حزن و اندوه شدید نه تنها موجب تغییر موقعیت نمی شوند بلکه اغلب اوقات آن را بدتر نیز می کنند. اگر بتوانیم زندگی خود را در میان رنج ها، سختی ها و شکست ها به خوبی بگذرانیم و اگر بتوانیم تمامی استعدادها و نیروی خود را به کار بگیریم آنگاه ارزشی بزرگ از درون ما پدیدار می شود و ما را از روال زندگی عادی بالا می کشاند.

آنچه که باعث رشد و تعالی انسانیت در طول قرون و اعصار بوده است فریاد درونی مبارزه با نقاط ضعف خود و تلاش برای پیروزی بر مشکلات بوده است. برخی بزرگان سخنانی راجع به مشکلات و رنج ها و .. دارند یکی از این سخنان، سخن شاکتی گواین است که می گوید : مشکلات پیام ها هستند، شاید بتوان گفت مشکلات پیام هایی هستند که از جهان پیرامون برای ما فرستاده می شوند شاید هم تلنگری باشند تا به خود آییم و درگیر مسائل و مشکلات بزرگتری در زندگی آینده مان نشویم و ذهن خود را به کار گرفته و راه حل خود را زودتر بیابیم قبل از آن که درگیر رنجی عمیق تر شویم و چه بسا گاهی خود نمی شنویم و وارد وادی ای می شویم که روزگار سختی را برایمان به ارمغان می آورد، گاهی کافیست اندکی بایستیم و با دیدی عمیق مسائل و موقعیتمان را بررسی کنیم و جای سر درگم بودن به پاسخ خود برسیم.

دلایل بزرگ شکست و ناکامی

تمایل به تسلیم شدن در برخورد با نخستین نشانه های شکست و آرزو کردن به جای مایل بودن، دیگران را مسئول اشتباهات خود دانستن، قبول شرایط نا مناسب، داشتن عقاید متفاوت، رعایت نکردن حد اعتدال، بی علاقگی به کسب دانش های تخصصی، انتخاب غلط همکاران، انجام فعالیت غیر متمرکز، نداشتن هدف مشخص، نداشتن دلگرمی و اشتیاق برای پیشرفت، نداشتن عزم راسخ در تصمیم گیری، نداشتن مداومت و پشتکار، نداشتن میل و آرزو، تنبلی ذهنی و جسمانی، فقدان ابتکار، شک و تردید، احتیاط بیش از اندازه، عصبی بودن، داشتن شخصیت منفی، صحبت کردن درباره شکست احتمالی به جای توجه به راه های دستیابی به موفقیت، توجه به اشخاص شکست خورده و بی توجهی به موفق ها همگی می توانند از دلایل بزرگ شکست و ناکامی باشند.

 

همچنین بخوانید: کمبود  اعتماد به نفس در کودکان

 

از مشکلات به راحتی گذر کنید

از آفت هایی مانند فقر، فقدان آموزش و فرهنگ، نداشتن انگیزه روانی مطلوب و فقدان نظم و برنامه که موجب تلف شدن توانایی های انسان می شوند بپرهیزید. فقر فروشنده ارزش های انسانی است، روح ناسالم را پرورش می دهد و صفات زیان بخشی چون عقده، حسد، زبونی، بریدگی و شکست از زندگی را به وجود می آورد، بی راه نیست که فقر را ریشه مشکلات و مصائب دانسته اند.

مشکلات زندگی آن قدر مهم نیستند چگونگی برخورد ما با آن ها مهم است افرادی که در برابر شرایط سخت زندگی شجاعانه می ایستند بر مشکلات فائق می آیند. این افراد در مقابل بیماری، مصیبت، اندوه، شکست، رفتار نا عادلانه و تهمت شجاعانه مقاومت می کنند و سر بلند بیرون می آیند. آنانی که موفق می شوند از مصائب پیروزمندانه سر بلند کنند بسیار قبل از آن که بحران ظاهر شود شروع به یادگیری مبارزه با آن می کنند. ما نیز می توانیم با به کارگیری دیدگاه های آنان مشکلات زندگی را به مسخره بگیریم زیرا شکست هر قدر بزرگ باشد به مفهوم تباهی و نابودی نیست و تلخی آن همیشه باقی نمی ماند، هر لحظه گذراست و یا شاید همین مسئله باعث می شود پس از هر بار زمین خوردن بلند شویم و ادامه دهیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون تقويت اعصاب را با خواص تقويت اعصاب، آرامبخش، ضد استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0