فنگ شویی گیاهان و تاثیر مثبت آنان در محیط خانه و محل کار

4464 بازدید
08 خرداد 97
سمانه
,
آخرین به روزرسانی 5 بهمن 1398

چگونه از گیاهان به عنوان درمان فنگ شویی استفاده کنیم

فنگ شویی (Feng Shui) به دلیل وجود تعداد متعددی از درمان‌های فنگ شویی گیج کننده شده است. در حالی که خانه یا دفتر شما شبیه پی یائو و یا اژدهای فنگ شویی، با هدف ایجاد یک فنگ شویی خوب نباشد، هیچ شکی نیست که شما باید گیاهانی سالم و پر طراوت را در فضای خود جای دهید. همه ما می دانیم که گیاهان هوا را تصفیه می کنند و یک انرژی سالم و شاداب را با خود به همراه دارند و زمانی که ما در خانه هستیم به ما احساس بهتری می دهند. مجله های دکوراسیون داخلی متعددی که کاربرد زیبای گیاهان متعدد را به نمایش گذاشتند، چه بلند چه کوچک، قصد زیبا کردن خانه شما را دارند.

گیاهان به عنوان درمان‌های فنگ شویی

گیاهان همچنین زمانی که از آنها به درستی استفاده شود تبدیل به یک درمان قدرتمند فنگ‌شویی می‌شوند. یک درمان فنگ شویی اساساً شی ای است که کیفیتی خاص از انرژی را به فضای شما رهنمون می‌کند. عناصر طبیعی گیاهان یکی از بهترین درمان های فنگ شویی برای هر فضای داخلی می باشند، چرا که آنها از طبیعت با خود انرژی سالم و شادابی را به دنبال می‌آورند. البته هر عنصری از طبیعت همانند بلورها، سنگ ها یا اشیایی که از برلی مثال حتی از تخته روی آب درست شدند انرژی خوبی با خود به همراه دارند، چرا که هر چیزی که طبیعی باشد برای فنگ‌شویی خوب است.

با این حال گیاهان پرطراوت کیفیتی بهبود دهنده، فعال و شادابی از انرژی را با خود به دنبال دارند که از هر شی دیگری در طبیعت متمایز است. لذا تزیین خانه یا اداره تان با گیاهان برای انرژی های های راکد به عنوان یک درمان عمل می کند، چرا که به ناچار گیاهان سالم، زندگی و لذت را به فضای شما هدیه می کنند.

فنگ شویی گیاهان آپارتمانی

فنگ شویی گیاهان آپارتمانی

مکان

تعیین محل نگه داری گیاهان در خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس معماری امروزه خانه ها معمولا به شش قسمت تقسیم بندی می شوند. این شش قسمت شامل آشپزخانه، پذیرایی، حمام، اتاق ناهارخوری، راهرو و اتاق خواب است. براساس آمارهای صورت گرفته تنها 10% افراد در حمام های خود گیاه دارند. اما بر اساس فنگ شویی یکی از نقاطی که دارای انرژی منفی است و باید در آن گیاه وجود داشته باشد همین نقطه از خانه است. اتاق خواب ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند ولی باید در نظر داشته باشید که اگر فضای اتاق کوچک است از گیاهان کوچک و شاخه بریده استفاده شود تا دی اکسید کربن تولیدی توسط گیاه در خواب به افراد صدمه وارد نکند.

شما می توانید گیاهان را در هر جایی از خانه که خوب به نظر می‌رسد قرار دهید و همچنین می توانید از جایگذاری گیاهان با پیامدهای خاص و فنگ شویی در ذهنتان استفاده کنید. این با خود کاربرد درست فنگ شویی گیاهان را به دنبال دارد. به این دلیل که گیاهان بهترین نماینده عنصر چوب فنگ شویی می باشند، قرار دادن آنها در ناحیه های خاصی از خانه تان به شدت کیفیت کلی انرژی فنگ‌شویی را بهبود می بخشد.

این کار بر طبق باگوا یا نگاشت انرژی فنگ‌شویی انجام می‌شود. اساساً شما بهترین مکان گیاهان را به عنوان درمان فنگ شویی برای خانه یا دفترتان، آن هم زمانی که باگوای فضای خود را بدانید پیدا خواهید کرد.

بهترین ناحیه ها برای مکان گیاهان به عنوان درمان‌های فنگ شویی

 برای باگوای فنگ شویی کلاسیک یا سنتی، بهترین مکان به صورت زیر است:

  • ناحیه شرق (سلامت و خانواده)
  • ناحیه جنوب شرق (پول و افزونی)
  • ناحیه جنوب (شهرت و اعتبار)

 

همچنین بخوانید:  با درمان های سالانه فنگ شویی خود چه باید کرد

 

اگر شما تصمیم گرفته اید که از باگوای های وسترن/ BTB استفاده کنید، بهترین مکان گیاهان به صورت زیر است:

  • وسط چپ (سلامت و خانواده)
  • چپ بالا (پول و فزونی)
  • مرکز وسط (شهرت و اعتبار)

انتخاب گیاهان درست

گیاهان خوب فنگ شویی به دلیل ظاهر و شکل شان و همچنین به دلیل توانایی شان در تصفیه هوا انتخاب می‌شوند. گیاهان زیادی وجود دارند که به فنگ شویی مرتبطند، همانند بامبو خوش شانس، پاچیرا یا درخت پول، گل نرگس، کاج مطبق، برگ انجیری، پتوس، حسن یوسف، برگ بیدی، رز، شمعدانی، سانسوریا، نخل بادبزنی، سنبل و غیره که به دلیل ظاهر و احساس خوب شان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکات پایانی درباره فنگ شویی گیاهان آپارتمانی

  • استفاده از گیاهان بلند قد برای آشپزخانه توصیه می شود. خصوصا بین اجاق و بقیه لوازم آشپزخانه؛
  • گیاه سینگونیوم دارای فلسفه به جلو بردن اهداف در زندگی است. بهتر است از این گیاه در اتاق مطالعه و کتابخانه و یا هر جایی که کسی چیزهای جدیدی یاد می گیرد قرار گیرد.
  • گیاهان باید در فاصله یک متری وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون و مونیتور قرار گیرند.
  • در مکان هایی مانند رخشورخانه و یا حمام در صورت وجود پنجره گیاه گذاشته شود.
  • گیاهانی با بیش از 70 سانتیمتر ارتفاع باید در کنج دیوار قرار گیرند.
  • از گیاهان خشک شده در منزل استفاده نکنید.
  • گیاهان معطر باعث فعالیت شدید چی در خانه می شوند.
  • همواره باید گل های خشک و برگ های زرد از گیاه جدا شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که خانه یا اداره شما حداقل دارای یک گیاه تصفیه کننده هوا و گیاهی شاداب و سالم باشد، که این به شدت موجب بهبود انرژی در فضای شما می‌شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اسطوخودوس را با خواص درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، آرامبخش، رفع افسردگی، رفع اضطراب و استرس، کاهش درد، درمان سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0