topNotif

چگونه از گیاه سرخس در آپارتمان نگهداری کنیم؟

2115 بازدید
21 اردیبهشت 01
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 21 اردیبهشت 1401

چگونه از گیاه سرخس در آپارتمان نگهداری کنیم؟

سلام و درود به شما همراهان و گل دوستان عزیز و مهربان

امروز با هم در مورد گیاه دوست داشتنی و خاص و زیبای سرخس و تا حدودی حساس صحبت می کنیم و با هم بیشتر با این گیاه آشنا می شویم.

این گیاه دارای بیش از 30 گونه مختلف می باشد که تعداد محدودی از آن ها قابل نگهداری در آپارتمان هستند. گیاه سرخس جز گیاهان محبوبی است که هر کسی دوست دارد آنرا در منزل یا محل کار خود داشته باشد؛ اما چون قلق هایی برای نگهداری داره خیلی افراد جرات نگهداری اونو ندارن، چون گیاه رطوبت دوستی است و منزل های ما اون رطوبت مورد نیاز رو به ویژه در شهرهای گرم و خشک  ندارد، بنابراین نگهداری گیاه سخت می شود؛ امروز باهم اون قلق ها رو یاد می گیریم تا ما هم بتوانیم در منزل یا محل کارمون از دیدن و داشتن این گیاه دوست داشتنی که یه نوع تصفیه کننده هوا هم محسوب می شود لذت ببریم.

 

چگونه از گیاه سرخس در آپارتمان نگهداری کنیم؟

چگونه از گیاه سرخس در آپارتمان نگهداری کنیم؟

 

آبیاری گیاه سرخس:

این گیاه به آبیاری زیاد و رطوبت بالایی نیازمند است؛ ولی فراموش نکنید افراط و زیاده روی در آبیاری منجر به قارچی شدن و حتی مرگ گیاه می شود؛ هرگاه سطح خاک کمی خشک شد اقدام به آبیاری می کنیم.

برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاه سرخس:

گیاه سرخس مه پاشی و غبار پاشی را دوست ندارد؛ برای تامین رطوبت گیاه ازغبارپاشی استفاد نمی کنیم، می توان برای این گیاه جزیره درست کرد یا کنار گیاه ظرف های آبی گذاشت یا حتی می توان گیاه رو نزدیک حوض آب گذاشت تا رطوبت مورد نیاز رو از حوض دریافت کند.

حتی می توان گلدان سرخس رو در حمام نگهداری کنیم. و اگر دوست دارید که بیشتر جلو چشم باشد، پس رطوبت مورد نیازش رو برایش فراهم کنید.

خاک مناسب گیاه سرخس:

این گیاه به خاک سبکی با زهکشی بالا نیازمند است تا آب های اضافه از گلدان خارج شود؛ ترکیبی از خاک برگ کود پوسیده دامی و شن و ماسه و پیت ماس بهترین ترکیب خاکی برای این گیاه زیبا است.

گیاه چون خاک سبکی دارد نیازمند به کودهی در فصل های بهار و تابستان است. پس هر ماه گیاه رو با  کود های مخصوص سرخس تقویت می کنیم.

 

همچنین بخوانید:  آموزش کامل روش قلمه زدن گیاه حسن یوسف

 

نور مورد نیاز گیاه سرخس:

گیاه سرخس نیازمند نور متوسط غیر مستقیم و فیلتر شده است (مثلا نوری که از پشت پرده به گلدان میتابد)؛ نور زیاد و مستقیم باعث نوک سوزی گیاه می شود و رطوبت گیاه رو کم می کند.

تکثیر گیاه سرخس:

گیاه را می توان به چند طریق تکثیر کرد:

  • از طریق تقسیم بوته
  • از طریق هاگ
  • از طریق قلمه زدن

قلمه زدن از طریق بوته راحتر است. در فصل بهار از طریقه تقسیم بوته ها گیاه رو درگلدان های پلاستیکی (چون بهتر ازگلدان های سفالی است) می کاریم.

این گیاه نیاز به هرس کردن دارد، برای رشد بهتر و حذف برگ های فرسوده این گیاه رو هرس می کنیم.

نکات پایانی در مورد نگهداری از گیاه سرخس:

  • گیاه سرخس بر اثر آبیاری زیاد ممکن است دچار قارچ شود؛ که در این شرایط آبیاری گیاه رو کم می کنیم و اگر لازم بود به گیاه قارچ کش می زنیم.
  • آفت شپشک آردآلود اگر به گیاه حمله کرد گیاه رو درچند نوبت سم پاشی می کنیم؛
  • در اثر گرما و خشکی خاک، ممکن است گیاه دارای پشه و مگس های سفید رنگی شود؛ برای رفع آن رطوبت خاک و رطوبت محیط گیاه رو باید افزایش بدهیم.

امیدوارم مطالب ذکر شده برای شما دوستان و عزیزان مفید بوده باشد، روز و روزگاران خوش تنتون سلامت.

مراقب خودتون و گیاهان و محیط زیست باشید

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

رزماری خشک را با خواص  تقویت حافظه، تحریک جریان خون، پیشگیری و درمان استرس و اضطراب، تسکین سردرد، تحریک رشد مو، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان مشکلات تنفسی، بهبود فرآیند هضم، کاهش قند خون، درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0