topNotif

چگونه بوهای بدن را از بین ببریم ؟!

1824 بازدید
15 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

چطور و چگونه بوهای بدن را از بین ببریم ؟!

❊ از بین بردن بوی پا !

همان گونه که بوی خوش مردم را به هم نزدیک می کند بوی بد دوستان را از اطراف انسان فراری می دهد. متداول ترین این نوع بوها بوی عرق پاست که گریبان گیر عده زیادی از مردم می باشد و گاهی به راستی طاقت فرسا می شود. بوی پا به عوامل گوناگونی از قبیل جنس پوست، عدم رعایت نظافت و بهداشت، برخی باکتری ها، پوشیدن کفش های تنگ و بی روزنه به مدت زیاد، جنس کفش، راهپیمایی طولانی، عوض نکردن جوراب و بالاخره نوع تغذیه، حالات درونی و ناراحتی های عصبی و چندین عامل دیگر بستگی دارد.

با روش هایی که در ادامه می آید می توانید بوی پا را برطرف بسازید و یا دست کم آن را به حداقل برسانید، پاها را هر روز با آب نیم گرم و صابون بشویید به ویژه لای انگشتان را مسواک نرم و پر پشت و با دقت و حوصله تمیز کنید و خوب آب بکشید. سپس با حوله کاملا خشک کرده و رطوبت آن را بگیرید. آنگاه مقداری پودر تالک لای انگشتان پا و زیر و روی آن بپاشید. این اقدام اگر هر روز انجام گیرد بوی پا برطرف خواهد شد.

اگر بوی پا شدید است و به این وسیله نتوانستید از شر آن خلاص شوید، پس از شستن کامل یا خشک کردن آن پا را با الکل ماساژ دهید و به جای پودر تالک از لوسیون های مخصوص و پماد ضد عرق استفاده کنید مشروط بر آن که پوست شما به آن مواد حساس نباشد و ناراحتی پوستی ایجاد نکند.

اگر مواد ضد عرق در اختیار ندارید از مخلوط ده درصد اسید با پودر تالک معمولی استفاده کنید، روزی دو بار پاها را شستشو دهید و به گفته های بالا عمل کنید.

پیشینیان برای از بین بردن بوی پا از سدر و حنا استفاده می کردن و شستشوی پا با سرکه و آب نمک را نیز بسیار مفید می دانستند. از کفش های تمام چرم استفاده کنید و یا لااقل کفی و تخت آن از چرم طبیعی باشد. یکی دیگر از روش های موثر برای برطرف ساختن بوی پا استفاده از جوش شیرین است. اگر اندکی جوش شیرین به داخل کفش ها بپاشید بوی بد کفش های شما را از بین خواهد برد و می توان جوش شیرین را به عنوان یک ماده ضد بو به کار برد و پاها را نیز در محلول آن شستشو داد.

چگونه بوهای بدن را از بین ببریم ؟!

چگونه بوهای بدن را از بین ببریم ؟!

❊ بوی زیر بغل

چنانچه بوی زیر بغل غیر قابل تحمل است و باعث ناراحتی خود و اطرافیان می شود می توانید مقداری صندل را در آب زاج بلوری ریخته و آن را زیر بغل بمالید توجه داشته باشید که قبلا باید زاج بلوری را در آب حل کرده باشید. به این ترتیب بوی ناخوشایند از بین خواهد رفت.

❊ بوی بد مدفوع و باد شکم

معمولا مدفوع انسان و باد شکم بدبو هستند اما گاهی اوقات خارج از معمول بدبویی ایجاد می شود که غیر قابل تحمل است. خوراک و برخی چیزهای خوراکی مدفوع و باد شکم را بد بوتر می کنند که عبارتند از : ترتیزک آبی، تره، انگدان و صمغ انگدان، تخم مرغ باعث بدبویی می شود اما اگر خوب هضم شود بوی ناشی از مصرف آن زیاد نخواهد بود.

خوردن شنبلیله نیز باعث بدبویی می شود و بوی نامطبوع را به پوست بدن و به بول هم می رساند اما بوی مدفوع را از بین می برد. خوردن مارچوبه بدن را خوشبو اما ادرار را بدبو می کند. عوامل دیگری هم در این فرآیند نقش دارند که ناراحتی مثانه از آن جمله است و باید به طبیب مراجعه کرد.

 

همچنین بخوانید: علت و رفع بوی بد دهان باروش های خانگی

 

❊ بوی بد دهان !

بوی بد دهان از آنجایی که سبب رنجاندن اطرافیان می شود حائز اهمیت بسیار است و پس از درد و مسائل مربوط به زیبایی سومین عامل جهت مراجعه افراد به کلینک های دندانپزشکی است. بوی بد دهان در روابط شغلی، اجتماعی و زناشویی نیز دخیل است. دو اصطلاح در این مورد به کار برده می شود. یکی هالیتوزیس در صورتی که بوی بد دهان منشایی غیر از دهان داشته باشد و دیگری فتوراویس در صورتی که منشا بوی بد دهان داخل دهان باشد. واژه هالیتوزیس یک اصطلاح عمومی است و رایج تر از فتوراوریس است.

درمان بوی بد دهان !

در طب بالینی درمان یک بیماری و یا عارضه بر اساس اتولوژی آن طرح ریزی می شود. در صورتی که بوی بد دهان از مدت ها قبل شروع شده و ادامه دارد و می توان به سرطان حلق، ریه یا دهان مشکوک شد.

علت های احتمالی را باید از نظر دور نداشت و رعایت اصولی همچون، حفظ کامل بهداشت دهان و دندان که شامل مسواک زدن، استفاده از نخ دندان، شستشوی دهان با دهانشویه معطر جهت ضد عفونی کردن محیط دهان و ترشح بزاق، مراجعه به دندانپزشک هر سال جهت معاینه دهان و دندان ها، دور کردن هرگونه استرس عصبی و ناراحتی های بی مورد در طول حیات، رعایت کردن نظم و انضباط در تغذیه روزانه زیرا بعضی از غذاها مثل غذاهای پر کربوهیدرات ایجاد هالیتوزیس می کنند و چربی ها به علت عدم ترشح موسین ایجاد هالیتوزیس نمی کنند.

جوش شیرین خاصیت بو زدایی دارد برای این منظور یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در نصف لیوان آب گرم حل کنید، به صورت ولرم در دهان گرفته دهان و دندان ها را شستشو دهید. در بوی بد دهان که منشا هالیتوزیس دارد و از نارسایی معده و روده و ناراحتی های مربوط به آن می باشد خوردن زرد آلوی تازه، خربزه، خیار، شفتالو در صبح به صورت ناشتا مفید است. خیسیده خشک زرد آلو در آب نیز همان اثر را دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جوش شیرین را با خواص پاک کننده و شوینده قوی، درمان شوره سر، درمان جوش های سرسیاه، بوگیر طبیعی، سفید کننده دندان، تسکین نیش پشه، درمان عفونت و التهاب مهبل، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0