topNotif

چگونه تغذیه سالم داشته باشیم

1680 بازدید
03 فروردین 97
آلاله

با وجود غذاهای متنوع چگونه تغذیه سالم داشته باشیم ؟

قرص مخمر آب جو :

این قرص، به سبب داشتن ویتامین های گروه ب1، 2، 6، 12 در تسریع سوخت و ساز قندها نقش مهمی دارد. بنابراین، افزایش اشتها و چاقی را در پی خواهد داشت. همچنین، انرژی مورد نیاز سلول های عصبی و عضلانی را تامین می کند. ویتامین های موجود در قرص مخمر آب جو سبب رشد باکتری مفید در روده می شود، از ماندن باکتری های بیماری زا جلوگیری می کند، طول عمر سلول ها را افزایش می دهد و حافظه را تقویت کرده و پیری را به تاخیر می اندازد.

اما باید توجه داشته باشید، خوردن بیش از حد این قرص ها سبب عفونت و بالا رفتن فشار خون می شود.

چگونه تغذیه سالم داشته باشیم

چگونه تغذیه سالم داشته باشیم

میوه، سموم بدن را دفع می کند :

متخصصان تغذیه می گویند : نفخ شکم، شایع ترین پیامد خوردن میوه با معده خالی است. این ناراحتی سبک گوارشی، موقت است و از بین رفتن مواد سمی و زاید را نشان می دهد. سردرد، دردهای سایر نقاط بدن، خستگی، نگرانی، اضطراب، شل بودن مدفوع و اسهال موقت، از دیگر نشانه های پاک شدن دستگاه گوارش بعد از مصرف میوه است. حالت تهوع و گاهی آبریزش بینی، نشانه پاک شدن روده و غشای مخاطی بینی از سموم است. تحمل این ناراحتی های سبک گوارشی کوتاه مدت، احساس نشاط و تندرستی را که نتیجه مصرف عذاهای ناسالم است، بار دیگر به او باز می گرداند.

آجیل و طول عمر :

خوردن روزانه یک مشت آجیل، میانگین طول عمر را تا پانزده سال افزایش می دهد. همچنین، مصرف آجیل برای کاهش چربی و غلظت خون بسیار مفید و لازم است و سبب افزایش کارکرد مغز و سلامت کبد و قلب می شود. از دیدگاه حکیمان طب سنتی ایران و بر اساس پژوهش های انجام شده، بهترین آجیل ها، به ترتیب : بادام درختی، گردو و فندق هستند. خوردن روزانه هفت تا بیست و یک عدد بادام در پاک سازی کبد، تقویت استخوان های قدی کودکان و افزایش هوش و حافظه، موثر است. البته بادام مغز نشده که خودتان آن را بشکنید موثرتر است، زیرا بادام و گردو پس از خارج شدن از پوسته خود (پس از چند روز) بسیاری از خواص خود را از دست می دهند.

 

همچنین بخوانید: خوراکی های خون ساز را بشناسید

 

توجه :

افرادی که مزاجشان صفراوی است باید کمتر آجیل مصرف کنند، زیرا فردی که طبع گرم صفراوی دارد، باید غذاهای خنک و سرد همچون آب زرشک و ماست بخورد تا گرمی و حرارت ذاتی او کمتر شود و نیز سلامت و تعادل جسمی و گوارشی اش دچار مشکل نشود. چنین فردی باید کمتر گرمی بخورد و بعد از هر غذای گرم، خوراکی های سرد و خنک بخورد، در غیر این صورت عوارضی همچون جوش، خارش بدن، گر گرفتگی، بی قراری، کهیر، سوزش ادرار، سوزش سر دل، آفت دهان و … او را آزار خواهد داد.

کلسیم و لبنیات :

بر خلاف عقیده مردم، شیر پر چرب، کلسیم بیشتری ندارد. کلسیم لبنیات با میزان چربی آن ها ارتباطی ندارد و مصرف شیر، ماست و پنیر کم چرب یا حتی بدون چربی، کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند. عادت های نادرست غذایی مانند خوردن نوشابه با غذا، خوردن چای و قهوه بعد از غذا و تامین نشدن ویتامین دی مورد نیاز بدن، سبب کاهش جذب کلسیم موجود در غذا می شود. به یاد داشته باشید که پرتوی خورشید با کمک به ساخت ویتامین دی در جذب کلسیم تاثیر بسزایی دارد، پس روزانه به طور منظم چند دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر آب پنیر را با خواص هضم بهتر غذا و کاهش وزن، ضد یبوست، درمان سلولیت، تنظیم فشارخون بالا، بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران، پیشگیری و درمان بواسیر و هموروئید، تقویت استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن، دفع مواد زائد بدن، دفع سنگ کلیه و صفرا، ضدالتهاب، کاهش علائم استرس و افسردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0