چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

1521 بازدید
22 شهریور 97
سمانه

بهتر است بیاموزیم که چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

در ابتدا هر فرد می تواند دعایی را که برای خود انتخاب کرده بخواند و مروری بر موضوعات ذهنی خود کند. تنفر نوعی خشم فرو خورده و بروز نیافته است. اگر به خشم خود مجال بروز ندهید، تنفر در وجود شما انباشته می شود. احساسات خود را نادیده نگیرید و سعی کنید راه هایی برای ابراز احساسات پیدا کنید. احساسات چه از نوع خوشایند و چه از نوع ناخوشایند اگر راه بروز پیدا نکنند بر درون فشار می آورند و این احساسی که به درستی بیان نشود خود منجر به اضطراب و ناراحتی اعصاب و بی خوابی می شود. راه هایی که توسط آن می توان خشم خود را ابراز کرد گوناگون است ولی باید کم خطرترین آن ها را به کار برد.

راه های کنترل و ابراز خشم

ضربه زدن به یک کیسه، فریاد زدن در فضای باز، نوشتن مطالب بر روی کاغذ با شدت و حدت تمام و سپس پاره کردن کاغذ، در زمان خشم یا قبل از هر اقدام تندی تا ده بشمارید و چند نفس عمیق بکشید و یا از صحنه خارج شوید و کمی راه بروید.

می توانید برخی از صحنه های خشم بر انگیز را از قبل پیش بینی و تصور کنید و در ذهن خود رفتار مناسب را تمرین نمایید. گاهی حالت خشم ما به دلیل توقعات بی جا است که از خود و یا از دیگران داریم، پس توقعات خود را مجدد ارزیابی کنید. ورزش منظم، استراحت و غذای کافی راهی است که می توانید توسط آن ها بر رفتار خود کنترل بیشتری داشته باشید. گفتگوی درونی ما بین کودک درون خشمگین و بالغ آگاه، روش بسیار خوبی برای حل هر مسئله و مشکل می تواند باشد.

چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

سعی کنید حس گذشت و بخشش را در خود تقویت نمانید. گذشت از اشتباهات خود و دیگران بخش مهمی از مدیریت و کنترل خشم می باشد. زمانی که از کار شخصی ناراحت می شوید سعی کنید مسئله را به جای اعتراف کردن به صورت درخواست بیان کنید. انجام تمرین آرام بخشی عضلانی به صورت روزانه در ایجاد آرامش تاثیر بسیاری دارد.

در ادامه می توان از بعضی از افراد دیگر درخواست کرد که روش هایی را که برای کنترل خشم خود به کار می برند بازگو کنند و افرادی که هنوز در حل خشم خود با مشکل مواجه هستند، مسئله خود را با دیگران مطرح کنید تخلیه هیجانی – عاطفی و در صورت امکان دیگر اعضا هریک راهکارهای مناسب برای حل آن ارائه می دهند.

آرام بخشی و تصویر سازی ذهنی برای کاهش خشم!

یکی از راه های پیشگیری از خشم کنترل نشده، انجام روزانه یکی از انواع تمرین های آرام بخش عضلانی به همراه تصویر سازی ذهنی می باشد.

 

همچنین بخوانید:    مهارت مقابله با خشم و عصبانیت

 

تمرین های آرام بخشی

این تمرین را روزانه، شب قبل از خواب یا صبح پس از بیدار شدن 5- 10 دقیقه انجام دهید. برای این کار در جایی آرام بنشینید و یا دراز بکشید. حال چشمان خود را بسته و چند نفس عمیق بکشید، از راه بینی نفس را داخل و پس از چند ثانیه از راه دهان خارج کنید و بعد از انجام هر محله عبارات زیر را تکرار کنید.

اول انگشتان و مچ پا را منقبض کنید تا 3 بشمارید و رها نمایید، انگشتان و مچ پا آزاد و رهاست، حال ساق پا را منقبض کنید تا 3 بشمارید و رها نمایید، ساق پایم آزاد و رهاست، حال ران و لگن را منقبض کنید تا 3 بشمارید و رها کنید، شکم خود را منقبض کنید تا 3 بشمارید و رها کنید، شکم من آزاد و رهاست، سینه خود را منقبض کنید تا 3 بشمارید و رها کنید، سینه من آزاد و رهاست، شانه های خود را منقبض کنید تا 3 بشمارید و رها کنید، شانه های من آزاد و رهاست، بازوی خود را منقبض کنید تا 3 بشمارید و رها کنید، بازوی من آزاد و رهاست، انگشتان و مچ دست را منقبض کنید تا 3 بشمارید و رها کنید، انگشتان و مچ دست من آزاد و رهاست، تمام بدن من در آرامش و راحتی کامل قرار دارد.

حال 3 نفس عمیق بکشید، با لبخندی بر روی لب به خودتان بگویید چقدر خود را دوست دارید و با ارزش هستید، این چنین آرامش را دوباره باز خواهید یافت.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بادرنجبويه را با خواص تقويت مغز و اعصاب و حافظه و قلب، بازکننده رگ هاي قلب، تقويت حواس پنجگانه، درمان خستگي هاي روحي عصبانيت و بي حوصلگي، سردردهاي عصبي و تنگي نفس، ضد استفراغ دوران بارداري، درمان کابوس شبانه، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0