topNotif

چگونه در زمان شکست مراقب روحمان باشیم ؟

1194 بازدید
15 شهریور 97
سمانه

چگونه در زمان شکست مراقب روحمان باشیم ؟

تبین افراد از موفقیت ها و شکست ها می تواند بر خلقیات و روحیه آن ها تاثیر بگذارد بنابراین جای تعجب نخواهد داشت که بدانید افراد افسرده به احتمال زیاد شکست هایشان را خارج از کنترل خود تلقی می کنند. آن ها شکست های خود را به بدشانسی و فقدان تواناییشان نسبت می دهند چون افراد افسرده میزان مهارت های مسئله گشایی خود را برای مقابله با شکست کم برآورد می کنند، آن ها اغلب احساس درماندگی می کنند و تسلیم می شوند افراد افسرده بیش از اندازه به شکست های خود فکر می کنند. آن ها آنچنان با شکست های خود اشتغال ذهنی پیدا می کنند که دیگر انرژی برای درک موفقیت های خود ندارند، بنابراین جای تعجب نیست که از چنین عزت نفس پایینی رنج ببرند.

چگونه در زمان شکست مراقب روحمان باشیم ؟

مهارت قبول شکست

همه ما می دانیم وقتی افسرده و غمگین هستیم خیلی سخت است که برای خود انگیزه ایجاد کنیم و در جهت آن بکوشیم. افسردگی جاه طلبی را کمتر می کند. با این حال درک این نکته مهم است که هر چه قدر ما خود را بیشتر به تلاش کردن واداریم، احساس ضعف روحیه و افسردگی در ما کمتر می شود. وقتی که افراد افسرده یاد می گیرند هنگام درگیری با چالش ها با خود حرف بزنند و شکست های خود را واقع بینانه ارزیابی کنند مانند شکست خوردن به معنای این نیست که من خنگ و بی ارزش هستم. من شکست ها را تحمل می کنم زیرا این روشی است که یاد گرفته ام، یک بار شکست خوردن به معنای این نیست که همیشه شکست خواهم خورد.

و همچنین پاداش های مناسبی برای موفقیت هایتان در نظر بگیرید، مانند لزومی ندارد من صد در صد کامل کامل باشم تا احساس خوبی در مورد پیشرفت هایم داشته باشم حتی اگر شکست بخورم می توانم به تلاش های خود افتخار کنم، مبارزه کردن به اندازه نتیجه برای من مهم است، احساس بهتری دارند. نتیجه ای که هر فرد می تواند از مطالب این بخش بگیرید این است برای رسیدن به یک زندگی بارور و چالش انگیز باید یاد بگیریم با شکست هایمان مقابله کنیم.

 

همچنین بخوانید:  توصیه هایی برای مقابله با مشکلات

 

مهارت های مقابله ای با شکست

در ادامه به مهارت هایی که برای مقابله با هر شکست و گذر از پروسه تجربه تلخ شکست لازم است اشاره می شود، شما می توانید با انجام دادن مرحله به مرحله این موارد از احساس تلخ و ناراحت کننده شکست گذر کنید:

  • صرف انرژی خود برای مقابله با شکست هایی که ارزش ناراحت شدن دارند
  • استفاده از ارزیابی منطقی برای یافتن یک راهکار مثبت
  • پایداری و استفاده از مهارت های مسئله گشایی برای رسیدن به موفقیت
  • حفظ غرور از راه به کار بستن تلاش و استعداد
  • ایجاد تعادل میان خود ناتوان سازی و مسئولیت پذیری
  • تقویت خودکار آمدی از طریق یافتن چالش های معنی دار
  • استفاده از شکست به عنوان فرصتی برای رشد توانایی های خویش
  • غلبه بر کمال گرایی
  • ارزش دادن به تلاش و توانایی های خود
  • انتخاب اهدافی که زندگیتان را جالب و ارزشمند می سازد
  • تطبیق انتظارات خود با سطح دشواری مشکلات و یادگیری طرز مقابله با شکست جز مهارت های مقابله ای هستند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بادرنجبویه را با خواص تقویت مغز و اعصاب و حافظه و قلب، بازکننده رگ های قلب، تقویت حواس پنجگانه، درمان خستگی های روحی عصبانیت و بی حوصلگی، سردردهای عصبی و تنگی نفس، ضد استفراغ دوران بارداری، درمان کابوس شبانه، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0