چگونه در ماه رمضان وزن کم کنیم

2084 بازدید
08 خرداد 97
سمانه
,

شش کاری که شما باید انجام دهید تا در ماه رمضان وزن کم کنید

1- مقداری کافی کالری مصرف کنید

  • از رژیم nowloss استفاده کنید و هر شب کمتر از ۲۰۰۰ کالری مصرف کنید.
  • مقدار دقیق کالری مصرفی ای که برای کاهش وزن نیاز دارید، برای هر فرد متفاوت است.
  • از یکی از ابزارهای موجود در سایت های مختلف استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید مقدار کافی کالری برای کاهش وزن مصرف می کنید.

2-روزه خود را با غذاهایی باز کنید که باعث کاهش وزن شما می شوند

قابل درک است که به هنگام افطار شما بسیار گرسنه هستید اما به جای اینکه غذاهای بد و اضافه ای که باعث می شوند کالری زیادی به بدن شما برسد و اضافه وزن پیدا کنید بخورید، روزه خود را با مصرف غذاهایی باز کنید که باعث کاهش وزن شما می‌شوند و دارای مقادیر زیادی فیبر و پروتئین هستند و باعث ثابت کردن قند خون شما می شوند. گرسنگی خود را از بین ببرید و از زیاد خوری پرهیز کنیم لذا م یتوانید با مصرف کالری های مورد نیازتان، وزن خود را کاهش دهید.

3-از این نکات برای مبارزه با گرسنگی و خواسته های خودتان استفاده کنید اما عموماً…

در طول ماه رمضان و یا هر زمانی که روزه می گیرید شما به آهستگی شروع به تطبیق با برنامه غذایی خود می کنید و روز به روز گرسنگی و تمایل شما به غذا خوردن کمتر می شود.

چگونه در ماه رمضان وزن کم کنیم

چگونه در ماه رمضان وزن کم کنیم

4-تشنگی خود را از بین ببرید یا آن را مدیریت کنید.

حداقل هر شب یک لیتر یا ۳۳ اونس آب بنوشید. شاید شما این توانایی را داشته باشید که آب را در گلویتان قرقره کنید و یا آن را در دهانتان بچرخانید و با توجه به قوانینی که ماه رمضان دارد آن را قورت ندهید، اما پیش از اینکه دست به انجام این کار بزنید با مرجع تقلید خود مشورت کنید.

  • از خوردن و نوشیدن غذاهایی که باعث می شوند تشنگی شما بیشتر شود پرهیز کنید همانند غذاهای شور، نوشابه،  قهوه و چای.
  • از مصرف غذاهای پیشاب آوری که آب بدن شما را خشک می کنند پرهیز کنید.
  • در طول روز دوش آب سرد بگیرید
  • تا حد امکان در اتاق کولر دار و خنک سکنی گزینید
  • لباس های رنگ روشن بپوشید تا زیاد گرما را به خود جذب نکنید

سعی کنید ورزش هایی با شدت بالا و یا هر چیزی که باعث شود عرق کنید انجام ندهید و اگر قادر نیستید به دلیل شرایط شغلی یا شخصیتان این کارها را کنار بگذارید، ۶ نکته بالا به شما کمک می کنند که سطح تشنگی خود را در حد نرمال نگه دارید.

5-برنامه هوشمند طرح ورزشی

در طول ماه رمضان تنها چیزی که برای کاهش وزن نیاز دارید مصرف میزان مناسبی کالری است و یا حداقل می توانید وزن خود را روی همین مقداری که هم اکنون دارید نگه دارید (اگر بعد از افطار غذاهای بد نخورید).  اما اگر می خواهید ورزش کنید :

اطمینان حاصل کنید که در طول روز فعالیت های سبک ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای همچون قدم زدن، تمیز کردن خانه و غیره انجام می دهید چرا که شما قادر نخواهید بود در طول روز آبی بنوشید، تا نوشیدن این آب به شما کمک کند بتوانید از یک فعالیت سنگین وضعیت جسمانی خود را بازیابی کنید.

اگر خیلی انگیزه دارید می‌توانید در طول ماه رمضان تمارین شدید ورزشی را برای کاهش وزن انجام دهید، اما به این دلیل که قادر نیستید در طول روز آب بنوشید باید تمارین شدید ورزشی ای که باعث می شوند عرق کنید را بعد از افطار و در شب انجام دهید، تا بتوانید هر مقدار آب که خواستید بنوشید.

 

همچنین بخوانید: آیا می توان در طول ماه رمضان ورزش کرد

 

6-آمادگی داشته باشید

حداقل دو هفته پیش از شروع ماه رمضان…

از مصرف غذاهای شیرین، شور و چاق کننده در رژیم روزانه خود و همچنین از مصرف نوشابه ها پرهیز کنید، چرا که این کار باعث می‌شود روزها و هفته‌های اولیه بهتر طاقت بیاورید و تمایل کمتری به این غذاها در طول ماه رمضان داشته باشید.

اگر هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای کاهش وزن هستید و در حال کاهش وزن پیش از ماه رمضان می باشید نیازی به نگرانی نیست…

اگر از ۶ قانون ذکر شده در این صفحه پیروی کنید، به راحتی می توانید به کاهش وزن خود ادامه دهید چرا که ….

از آنجا که بیشتر برنامه های کاهش وزن برای شما تعیین می کنند که چه چیزی بخورید، چه زمانی این کار را بکنید و چگونه، تنها تغییری که باید در ماه رمضان اعمال کنید زمان خوردن است، بدون توجه به اینکه چه برنامه رژیمی را در پیش دارید.

هنوز نیز می‌توانید با خوردن هر آنچه که باید بخورید در مدت زمان کوتاه تری وزن کم کنید و در بدترین شرایط میتوان گفت در طول ماه رمضان روی همین وزنی که اکنون هستید باقی می مانید.

بعد از ماه رمضان

  • به دوران روزه گیری متناوب خود برگردید، که تقریبا شبیه ماه رمضان است و در آن شما باید بیش از ۱۴ ساعت از روز روزه باشید.
  • به برنامه قبلی کاهش وزنی که از آن استفاده می کردید برگردید.
  • تنها راهی که می توانید در طول ماه رمضان و یا بعد از آن اضافه وزن پیدا کنید این است که خیلی غذا بخورید، کالری زیادی مصرف کنید و این عادت را در خود ایجاد کنید که به هنگام افطار غذاهای بد مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گوجی بری را با خواص کاهش وزن و چربی سوزی، پیشگیری از دیابت، کنترل سطح کلسترول خون، از بین برنده رادیکال های آزاد، خواص ضد سرطانی، پیشگیری از آسیب های کبدی، مراقبت از پوست، بهبود کیفیت خواب، افزایش کمیت و کیفیت اسپرم، بهبود قدرت بینایی، حفاظت از سلامت قلبی و عروقی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0