topNotif

چگونه روابطمان را با دوستانمان حفظ کنیم؟

1385 بازدید
06 آبان 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

چگونه روابطمان را با دوستانمان حفظ کنیم؟

به روابط بیندیشید.

اسطوره در پیرامونمان وجود دارد که می گوید چیزی به نام استقلال وجود خارجی دارد. اتکای به نفس چیز خوبیست. اما هیچکس نمی تواند تنها و بدون دیگران زندگی کند. ما به دلیلی در جامعه و به طور جمعی زندگی می کنیم. همه ما وابسته به یکدیگر هستیم. این وابستگی متقابل است. ما به یکدیگر احتیاج داریم. ما به هم عشق و حمایت می دهیم. ما به شکلی که به رشد نیاز داریم به هم فکر می کنیم. کسی لباس های شما را می دوزد، کسی غذایتان را می رویاند، کسی خانه تان را می سازد، کسی جاده ها و اتومبیلی را که سوار آن می شوید می سازد.

ما بازتاب یکدیگر هستیم.

یکی از مفاهیم دشوار این است که آنچه در دیگران می بینید کیفیتی است که در درون شما وجود دارد. شما آن طور که خودتان هستید دیگران را می شناسید. آیا کسی را باهوش، خوش مشرب، موفق، مهربان، سخاوتمند، زیبا و قدرتمند می بینید؟ بدانید که این کیفیات را در خود دارید. اگر اینها را در خود نمی یابید به عمق بیشتر وجود خود بروید و این کیفیات را ببینید و تجربه کنید.

چگونه روابطمان را با دوستانمان حفظ کنیم؟

چگونه روابطمان را با دوستانمان حفظ کنیم؟

اگر کسی از شما عصبانی است یا نمی تواند شما را تحمل کند، باز هم به اعماق وجود خود بروید و ببینید که این چه بازتابی در شما ایجاد می کند. گاه موضوع صرفا درباره بازتاب نیست، گاه موضوع بر سر این است که می خواهیم در  چه زمینه ای رشد کنیم؟

تنها کسی را که می توانید تغییر دهید خودتان هستید.

به این توجه کنید که تغییر دادن خود چه دشوار است، آن وقت متوجه می شوید که تغییر دادن دیگران چه دشوارتر است. توجه داشته باشید که اگر با گفتن به دیگران که چگونه باید زندگی کنند سعی کنید آن ها را تغییر بدهید در واقع از قبول مسئولیت در قبال خودتان خودداری می ورزید.

خودتان را تغییر دهید تا دنیای پیرامون شما نیز تغییر کند!

فنگ شویی یکی از هنرهای چیدمان است. اساس آن بدین قرار است که دنیای واقع در پیرامون شما روی شرایط زندگی شما تاثیر می گذارد. فنگ شویی به ما می گوید اگر سه چیز را در خانه جا به جا کنید زندگیتان تغییر می کند. می توانید همین نقطه نظر را درباره سایر شئونات زندگی خود پیاده کنید.

  • رفتار در خلوت (اینکه چگونه اموال خود را نگهداری می کنید و یا حتی چگونه از جسم خود مراقبت می نمایید)
  • رفتار با دیگران (مثلا طرز صحبت شما با دیگران)
  • اندیشه ها (مثلا اگر فکر کردن به فیلم سینمایی که دیدید شما را هراسان می کند به موضوع دیگری فکر کنید و یا اگر فکر کردن به شخص به خصوصی همیشه شما را عصبانی می کند به موضوع یا شخص دیگری فکر کنید.)
  • انتخاب های احساسی و عاطفی (نگرانی ها یا خشم بی مورد خود را در دفتر یادداشت خود بنویسید)
  • انتخاب های معنوی (اقدامی از روی مهربانی صورت دهید، نیایش کنید، حرف خوبی بزنید، شمعی روشن کنید.)
  • به عبارت دیگر آنچه را می توانید تغییر دهید تا نتیجه اش عاید خود شما شود. شما نمی توانید دنیا را تغییر بدهید اما می توانید خودتان را تغییر دهید.

 

همچنین بخوانید: اثرات صداقت عاطفی در روابط

 

چگونه روابطمان را با دوستانمان حفظ کنیم؟

کنار آمدن با هم

روش های فوق العاده ارزشمندی وجود دارند که می توانند رابطه شما را با کسانی که در زندگی شما حضور دارند بهتر کند. هرگاه امکانش وجود دارد فرض را بر بی گناهی طرف دیگر بگذارید، فرض را بر بی گناهی و بی تقصیر بودن دیگران گذاشتن روش مناسبی برای رسیدن به صلح و آرامش و درک کردن بیشتر دیگران است. این کار ربطی به این ندارد که حد و مرزهای خود را از نو تعیین و مشخص کنید این موضوع مطرح نیست که درباره آنچه از آن شماست کوتاه بیایید و مصالحه کنید. از خشم به همدلی رسیدن را در خود پرورش دهید.

بخشاینده باشید، بخشودن بدین معنا نیست که حال کسی را بهتر کنید. بدین معنا نیست که بگذارید کسی کار خطایی بکند و تاوانش را پس ندهد. بدین معنا نیست که بگذارید دیگران حقوق شما را پایمال کنند. بخشودن به معنای درک انسان بودن دیگران است به معنای گذشتن از خطاها و اشتباهات آنهاست. بخشودن بدین معنا نیست که کنار کسی که کارهای غیر مسئولانه می کند باقی بمانید. بخشیدن به معنای رسیدن به صلح و آرامش درونی است. این اشتباه است اگر تصور کنیم دیگران را به خاطر خود آن ها می بخشیم. واقعیت این است که بخشیدن به معنای التیام بخشیدن به خودتان است. به نظر شما کدام بهتر است؟ نسبت به کسی احساس بد داشتن و از او عصبانی بودن یا توانایی دست کشیدن و رها کردن و احساس آزادی و سلامتی کردن؟

رفتارهایی هستند که نابخشودنی هستند. وقتی نتوانیم ببخشاییم، گاه بهترین کاری که می توانیم بکنیم این است که نگذاریم حادثه ناخوشایند تکرار شود. ما اتفاقی را که افتاده فراموش نمی کنیم اما می توانیم از آن درس بیاموزیم. اگر می خواهید متعادل باقی بمانید اجازه ندهید عملی نابخشودنی آرامش شما را برهم زند. بخشودن یکی از بهترین التیام بخش ها درباره خودمان و دیگران است. بخشودن خود به خاطر اشتباهاتی که مرتکب می شویم مهم است. تقاضای عفو کردن از دیگران هم به همین شکل می تواند مفید باشد.

بگذارید اشتباهات شما و اشتباهات دیگران را زمان التیام بخشد. زمان عامل مهمی است که می تواند رابطه ای را التیام بخشد. می توانیم به کمک زمان التیام پیدا کنیم. با گذشت زمان چشم انداز جدیدی ایجاد می شود. یک نکته را فراموش نکنید. همه ما مرتکب اشتباه می شویم. بیشترین تلاشتان را بکنید تا موقعیتی را اصلاح کنید.

آنچه را می خواهید و احتیاج دارید طلب کنید. اگر احساس اندوه دارید و می خواهید با کسی حرف بزنید به دوستتان زنگ بزنید و بخواهید ساعاتی با هم باشید. اگر می خواهید جشن بگیرید از دوستانتان بخواهید در این جشن با شما شرکت کنند. در نهایت مراقب باشید که بده و بستان شما حالت تعادل داشته باشد. حتی در صمیمانه ترین روابط اشخاصی که به شما نزدیک هستند ذهن خوانی نمی دانند و نمی توانند خود به خود آنچه را می خواهید به شما بدهند. از این رو بهتر است خواسته تان را از آن ها طلب کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون تقویت اعصاب را با خواص تقویت اعصاب، آرامبخش، ضد استرس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0