topNotif

چگونه زخم های روحی خود را التیام ببخشیم!؟

3674 بازدید
02 دی 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

چگونه زخم های روحی خود را التیام ببخشیم!؟

راهکار موثری برای التیام زخم های روحی به شما معرفی می کنم تا بتوانید سریع تر و عمیق تر، یاس ها، شکست ها و صدمات را جبران کنید. این روش برای التیام زخم های کهنه به همان اندازه زخم های تازه و برای زخم های کوچک به همان اندازه زخم های عمیق موثر است.

امیدوارم متقاعد شده باشید که زخم های التیام نیافته روحی مانند زخم های جسمی به طور بالقوه می توانند بر سلامت رفاه و خوشی ما تاثیر بگذارند. اگر هنوز در این مورد شک دارید، اجازه دهید در مورد آسیب هایی صحبت کنم که در صورت نادیده گرفتن و انباشته شدن بعضی از زخم های روحی روزمره ممکن است بر ما وارد شود. توجه داشته باشید که مثال های زیر از نظر شدت و میزان صدمه مانند هم نیستند، اما همه آن ها وجه مشترکی دارند. هر کدام به دلیل التیام نیافتن زخم های روحی و عقده شدن باعث ایجاد صدمات بی موردی شده اند.

چگونه زخم های روحی خود را التیام ببخشیم!؟

چگونه زخم های روحی خود را التیام ببخشیم!؟

چرا باید زخم های روحی را التیام داد؟

زیرا زخم های روحی باعث می شوند در مقاومت صدمات دیگر نیز مقاومت مان کم شود. زخم های روحی باعث می شوند نتوانیم از موقعیت های خوبی که می توانند موجب تقویت روحیه ما شوند، بهره ببریم. زخم های روحی باعث برانگیخته شدن احساسات نا به جا در فرد می شوند. اگر احساسات ناشی از یک زخم التیام نیافته انعکاس پیدا کند و بی تناسب تقویت شود، امکان از دست رفتن کنترل احساس زیاد می شود. زخم های روحی ابراز احساسات مثبتی مانند شادی، هیجان، عشق و محبت را دشوار می سازد.

آیا می شود همه زخم های روحی را التیام داد؟

بعضی از زخم های روحی چنان عمیق هستند که مانند زخم های جسمی، ضعف یا جای زخمی همیشگی از خود باقی می گذارند.

چرا بعضی از مردم در التیام زخم های روحی ماهرتر از دیگرانند؟

اگرچه علل زخم های روحی متفاوت است اما موانع التیام و روش های غلبه بر آن ها بسیار به یکدیگر شباهت دارند. در این مورد تحقیقات وسیعی انجام شده، که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته خواهد شد. هر مرحله برای کمک به فرآیند طبیعی التیام یافتن می انجامد. از این راهکار می توان برای درمان زخم های کوچک تا بزرگ و همچنین زخم های کهن استفاده کرد.

این راهکارها چگونه می تواند به ایجاد حال برتر کمک کند؟

با استفاده از این روش از دو راه می توان باعث تقویت حال برتر شد.

  1. ابزاری ساده برای تشخیص است و به ما کمک می کند بفهمیم که چرا پس از یک ضربه روحی تلاش های ما برای التیام یافتن موفق نیستند و چه تغییراتی باید در رفتارها و عادت های خود ایجاد کنیم تا نیازهای احساسی خود را به طور موثرتر برآورده کنیم.
  2. ابزاری مطمئن و عملی است که می تواند در طول دوره حساس التیام یافتن ما را هدایت کند. معمولا در شرایط پر استرس، عادت های کهن و بی فایده ما دوباره به روز می کنند.

 

همچنین بخوانید:  تاثیرات استرس بر جسم و روح

 

راهکار التیام روحی

همان گونه که پیش از این توضیح داده شد راهکار التیام روحی شامل هفت مرحله است اما میان 5 مرحله اول و دو مرحله آخر تفاوتی عمده وجود دارد. برای درمان موثر دراز مدت زخم های روحی، به انجام رساندن پنج مرحله اول اساسی ولی دو مرحله اخر تقویتی است. که باعث تقویت احساسات و کمک به دیگران می شود.

پنج مرحله اساسی

  1. بررسی کردن، بررسی دقیق ماهیت زخم روحی.
  2. ابراز کردن، تخلیه مقداری از احساساتی که به وسیله ضربه روحی ایجاد شده است.
  3. پذیرش تسلی، پذیرش حمایت ها و تشویق های دیگران.
  4. جبران کردن، یافتن راهی برای جبران خسارات.
  5. تحلیل کردن، بررسی زخم در چارچوبی بزرگتر.
  6. کانالیزه کردن، استفاده سازنده از این تجربه برای کمک به خود یا دیگران.
  7. عفو و بخشش، بخشیدن فرد یا موقعیتی که باعث ضربه روحی شده و بستن پرونده آن به طور جدی.

ترتیب این مراحل بسیار با اهمیت است. بعضی از این مراحل هم پوشی دارند. اغلب وقتی یک مرحله به اتمام نزدیک می شود، به طور طبیعی احساس می کنیم وارد مرحله بعدی شده ایم، تجربه نشان داده است که عدم تکمیل هر یک از این مراحل باعث التیام ناقص زخم خواهد شد. هر زخم روحی می تواند میوه خلاقی به بار آورد. در مطلبی دیگر به بررسی این مراحل اساسی پرداخته خواهد شد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل شقایق را با خواص مسکن دردهای عمومی، آرامبخش، ضد تب، خواب آور، درمان مشکلات تنفسی، درمان زودانزالی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0