چگونه شامپو خود را انتخاب کنیم ؟!

1681 بازدید
25 مرداد 97
سمانه

چگونه شامپو خود را پس از رنگ کردن موهایمان انتخاب کنیم ؟!

شامپو زدن مهمترین کار برای بهداشت مو است و هرچند ساده به نظر برسد مسئله دشواری است. باید دانست که این محصولات به خوبی می توانند از مو نگهداری کنند اما اگر کوچکترین اشتباهی در به کار بردن آن ها بشود و یا نتوان آن را به موقع مورد استفاده قرار داد عوارض ناگواری به دنبال خواهد داشت. گاهی شامپو مورد استفاده باید اسیدی باشد برای بعد از رنگ  و گاهی قلیائی و گاهی خنثی باشد.

شامپو رژه دوپال

شامپوی رژه دوپال برای بعد از رنگ و دکلره و خنثی کردن حالت قلیایی و خشکی موها و ثابت نگهداشتن رنگ مو مخلوط می شود.

شامپوهای معمولی دوپال

  • دوپال 2 : قوی برای موهای طبیعی – زبر و کلفت
  • دوپال 4 : ضعیف برای موهای رنگ شده – لطیف و نرم.

شامپوهای تقویتی

  • دوپ ویتامینه : محتوی ویتامین برای تقویت موهایی که ریزش دارند.
  • دوپ تونیک : محتوی کالوفیلوم برای تقویت موهایی که جنس آن ها نرم و لطیف می باشد یا موهایی که رنگ شده و ریزش دارند. همچنین شامپوی مخصوص پوست های حساس.

شامپوهای معالج

  • سبوترتال – برای درمان چربی اضافی.
  • پلی ترتال – برای درمان شوره سر.
  • لایف تکس نرم کننده ای که پس از هر شستشو موی شما را نرم و جوان می کند.
  • ولازان مقاومت موهای نازک، شکننده و موخوره دار را افزایش می دهد و سبب تسریع رشد مو می شود.
  • کلسترال کرم تقویتی ویتامینه فعالیت سلول های پوست و پیاز مو را به حالت عادی در می آورد و در نتیجه از تولید چربی زیاد و شوره سر جلوگیری می کند.
  • کلسترال مناسب برای موهای چرب و شوره دار
  • شامپو نئوپون (گیاهی) برای تقویت و رشد مو.
  • شامپو رزه برای موهای خشک.
  • شامپو آیپون برای موهای چرب.
  • شامپو ولامد ضد شوره.
چگونه شامپو خود را انتخاب کنیم ؟!

چگونه شامپو خود را انتخاب کنیم ؟!

ویتامینه کردن مو

بوناول مخصوص موهای خشک

موی سر مانند سایر اعضای بدن احتیاج به تغذیه دارد. ویتامین های اف، ث و موادی از قبیل کلسترین، لسیتین، لاونولین و کامومیل سبب می شود که پیاز مو تقویت شده و موها سلامت و برازندگی خود را به دست آورده حالت طبیعی خود را حفظ کنند. بوناول به واسطه داشتن مواد بالا و مواد هورمونی دیگر سبب تقویت مو شده و به موها حالت نرمی و فنری می بخشد.

طرز استفاده از بوناول

در یک ظرف غیر فلزی محتوی لوله را کم کم با 6 قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کرده و بهم بزنید. موها را قسمت کرده و کرم یکنواخت به دست آمده را به ریشه و ساقه بمالید و ماساژ دهید و سر را با کلاهک پلاستیکی بپوشانید. پس از 20 دقیقه موها را خوب ماساژ دهید و آن ها را بشویید اگر بوناول بیش از 20 دقیقه روی موها بماند هیچ اشکالی ندارد. اثر بوناول زیر دستگاه بخار بیشتر است. هنگام استفاده از دستگاه بخار نیازی به کلاه پلاستیکی نیست چون اکسیژن باید مستقیما به موها برسد.

برطرف کردن موخوره

چنانچه موی سر موخوره داشته باشد، اول نوک موها را قیچی کرده و سپس به اندازه 10 سانت از بوناول را کف دست پخش کرده و نوک موها را خوب ماساژ دهید و بقیه بوناول را مطابق دستور بالا مصرف کنید.

نکات مهم

هنگامی که بوناول مصرف می کنید، از به کار بردن شامپو، صابون یا هر ماده پاک کننده دیگر خودداری فرمایید زیرا به کار بردن صابون یا شامپو اثر بوناول را ضعیف می کند. به علاوه بوناول مثل شامپو کف کرده و موها را پاک می سازد. بوناول را یک ماه مرتب و پشت سر هم مصرف کنید (حداقل هفته ای یک بار) پس از خاتمه یک ماه معالجه را این بار می توانید ماهی یک بار ادامه دهید. حتما پس از بازگشت از دریا و استخر حداقل دو هفته موی سر را با بوناول معالجه کنید.

 

همچنین بخوانید:  نکاتی درباره رشد مو

 

پوسته یا شوره سر

در صورتی که لابه لای گیسو پوسته دیده شود و نخست باید نوع آن را تشخیص داد اگر ذرات پوسته مانند کاغذ خشک و بدون چربی باشند می توان از طریقه درمان خشکی مو استفاده نمود ولی اگر این پوسته ها چرب باشد شوره است و در این صورت باید به پزشک مراجعه شود و تا هنگام مراجعه به پزشک از لوسیون ان –هاش دو هفته ای دو تا 3 بار ماساژ دادن با این محلول می تواند از گسترش شوره سر جلوگیری کند.

 موخوره

معمولا موخوره بیشتر نزد خانم ها شایع است که دارای موهای بلند هستند. این بیماری از شستشوی مکرر با صابون های قلیایی، خشک کردن مو در مقابل حرارت شدید، برس کردن بد و نامرتب و استفاده از شانه های دنده ریز و فرزدن با داروهای قلیایی تند ناشی می شود.

هنگام استحمام دو یا سه قطره آمونیاک در یک لگن آب بریزید و موها را شستشو دهید. کوتاه کردن مو و چرب کردن آن با روغن زیتون راه های موثر دیگر رفع موخره است، ماساژ با لوسیون ان هاش دو نیز می تواند سبب رفع موخره شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تقویت مو را با خواص رفع خشکی موها، رفع وز شدن موها، نرمی و درخشندگی مو، تقویت مو و کمک به رشد مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0