topNotif

چگونه شخصیتی کم استرس داشته باشیم ؟

1473 بازدید
14 شهریور 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

چگونه شخصیتی کم استرس داشته باشیم ؟

با توجه به ماهیت رقابت طلبانه دنیای ما همراه با سر و صداهای مزاحم، گرفتاری های ناشی از ترافیک و آلودگی های آن، پاسخ گریز تا ستیز، زیاد انطباقی نیست، با وجود بسیاری از مردم بدون این که درباره اش فکر کنند از این شیوه مقابله ای استفاده می کند و اگر چه در کوتاه مدت ممکن است به خواسته هایشان دست یابند ولی در دراز مدت به مشکلات جسمی و هیجانی دچار می شوند.

مهارت خود آرام سازی

تمرین خود آرام سازی به افراد کمک می کند تا از وضعیت بدن خود بیشتر آگاه شوید تا بتوانید آن را بهتر کنترل کنید. بعد از اینکه چند بار عضلات پاهای خود را منقبض و رها کردید بگذارید پاهایتان کاملا رها و شل شوند، بگذارید همه تنیدگی ها از عضلات شما خارج شوند و خون در پاهایتان آزادانه جریان یابد. سعی کنید همانطور که پاهایتان گرم و راحت تر می شود، آن ها را احساس کنید زیرا آن ها بسیار راحت و سبک شده اند.

چگونه شخصیتی کم استرس داشته باشیم ؟

حال بر روی بازوها و دست هایتان تمرکز دهید.

دست هایتان را با هم یا یکی یکی سفت کنید. همین کار را با بازوهای خود انجام دهید به تفاوت بین عضلات شل و سفت در بازوها و دست هایتان توجه کنید. بعد از اینکه چند بار بازوها و دست های خود را سفت و شل کردید، همه تنیدگی ها آن ها را خارج کنید یعنی آن ها را به حالت شل رها کنید. همین طور که تمام تنیدگی ها را از دست ها و بازوهایتان را گرمتر، راحت تر و آرام تر احساس خواهید کرد، مثل اینکه بدون وزن در آبی ولرم شناور هستید.

حال بر گردن و شانه هایتان تمرکز کنید.

شانه های خود را بالا بکشید و عضلات گردن و شانه را سفت کنید. اگر در این حالت برای مدتی بمانید، عضلات گردنتان سفت می شود و پشتتان درد می گیرد. این حالت بدون اینکه از آن آگاه باشید بعضی از روزها که با تنیدگی ها و نگرانی سپری می شود اتفاق می افتد. شل کردن عضلات شانه و گردن متوجه تفاوت بین عضلات شل و تنیده می شوید.  این کار را چند بار تکرار کنید طوری که بتوانید حالت تنیدگی را باز شناسید. یادگیری طرز تشخیص تنیدگی، مهارت با ارزشی است. زیرا با این عمل می توانید متوجه شوید که چه وقت تمرین آرام سازی روی شما اثر می گذارد. بگذارید تمام تنش ها از عضلات گردن و شانه هایتان خارج شود. به خودتان بگویید آرام باش، آرام باش. احساس می کنید که عضلات گردن و شانه هایتان شل و شل تر می شوند و شانه ها و گردنتان بیشتر و بیشتر آرام و شل می شوند. حس می کنید بر فراز ابرها، در آسمان معلق هستید. هیچ نوع فشاری در گردن و شانه های شما وجود ندارد. تنها احساسی که بر شما حاکم است راحتی و آرامش محض است. به تنفس عمیق و آرام ادامه دهید. بگذارید اکسیژن در درون بدنتان جاری شود، سلول های خون خود را در طول آرام سازی دوباره پر از اکسیژن کنید و به تنفس عمیق و آرام ادامه دهید

 

همچنین بخوانید: شادابی و طراوت پوست با ورزش و تغذیه مناسب

 

حال به عضلات چهره تان تمرکز دهید.

عضلات چانه تان را سفت کنید، احتمالا از اینکه می بینید چقدر این عضلات سفت هستند تعجب خواهید کرد. سعی کنید تفاوت بین عضلات سفت و شل را حس کنید چشم هایتان را محکم ببندید و به شدت اخم کنید اگر غالبا روزی را با تنیدگی در عضلات صورتتان سپری کرده باشید، در پایان روز دچار سردرد تنشی خواهید شد. حال عضلات چهره تان را کاملا شل کنید، جریان خون را وقتی چهره تان شروع به گرم شدن و راحت شدن می کند احساس می کنید.

به نفس کشیدن آرام و عمیق ادامه دهید، در حالی که اکنون تمام تمرکزتان بر عضلات چهره، شانه و گردنتان است، احتمالا پاها و بازوهایتان را کاملا فراموش کرده اید. الان پاها و بازوهایتان چنان شل و رها هستند که به سختی آن ها را بخشی از بدنتان احساس می کنید. از وجود آن ها آگاه هستید اما آن قدر شل و رها هستند که به سختی می توانید وجود آن ها را احساس کنید، تصور کنید بر فراز ابرها در آسمان معلق هستید یا در ساحلی زیبا در زیر آفتابی گرم دراز کشیده اید یا در کوهستان کنار آبشاری فرح بخش آرمیده اید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه گزنه را با خواص درمان پروستات، درمان بیماری های دستگاه تنفسی، ضد اسهال، تقویت عمومی بدن، تنظیم عادت ماهانه بانوان، ضد التهاب و ضد آلرژی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0