topNotif

معرفی 3 روش موثر برای شناسایی مزاج + توصیه درمانی

2757 بازدید
01 آذر 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 11 اسفند 1400

معرفی 3 روش موثر برای شناسایی مزاج + توصیه درمانی

  • اگر فردی آرام و ترسو و خونسرد و بی حال و چرتی هستید طبع سردی دارید و اگر فردی نا آرام و خشمگین و نترس و آتشین مزاج هستید طبعی گرم دارید.
  • اگر دارای رنگ موی روشن و دهان ترش مزه و مزاج بلغمی و رنگ چهره مایل به سفیدی هستید سرد مزاج و اگر دارای رنگ موی سیاه بوده و پر تحرک هستید دارای مزاج گرم هستید.
  • اگر از هوای سرد زمستان خوشتان می آید و دوست دارید آب بسیار سرد و یخ بخورید گرم مزاج و اگر از فصل تابستان و گرما خوشتان می آید و دوست دارید آب را معمولی و خنک بخورید آدم سرد مزاجی هستید.
  • اگر خوراکی هایی با طبع گرم مثل عسل بخورید و سر و صورتتان جوش بزند طبع شما گرم ولی اگر پس از خوردن خوراکی های گرم، سر و صورتتان جوش نمی زند و حال بهتری پیدا می کنید سرد مزاج هستید.
  • اگر تمایل به یک جا ماندن دارید و اهل سفر نیستید آدم سرد مزاجی هستید و اگر از یک جا ماندن خسته و پیوسته دوست دارید بگردید و آرام و قرار ندارید و بی تابید آدم گرم مزاجی هستید.
  • اگر دارای رنگ موی قهوه ای و دهان شیرین و رنگ چهره سفید مایل به سرخی، دارای مزاجی معتدل هستید.

توصیه درمانی:

اگر دارای طبع سرد هستید از غذاها و میوه هایی که سرد هستند پرهیز و از غذاها و میوه های با طبع گرم استفاده نمایید و اگر دارای طبع گرم هستید از خوردن غذاهای گرم اجتناب و از غذاهایی که دارای طبع سرد هستند استفاده نمایید تا تعادل در بدن حفظ شود.

معرفی 3 روش موثر برای شناسایی مزاج

معرفی 3 روش موثر برای شناسایی مزاج

توصیه های سلامتی :

هرشب قبل از خواب دهان خود را با آب نمک شستشو دهید، سعی کنید از مصرف غذاهای خیلی سرد و داغ اجتناب کنید زیرا برای معده نامناسب بوده و سبب سو هاضمه می گردد، در هر وعده غذایی سعی نمایید از یک نوع میل و از خوردن غذاهای مختلف و ترکیب شده اجتناب نمایید، از خوردن شام دیر وقت خودداری و حتی الامکان هنگام غروب آفتاب شام را میل نمایید، هنگامی که عصبانی هستید از خوردن اجتناب و تا زمانی که فکر شما آرام شود صبر نمایید سپس غذا بخورید زیرا در هنگام عصبانیت سموم از غدد ترشح و وارد خون می گردد.

سعی کنید غذا را خوب جویده و در بین وعده های غذایی چیزی نخورید و در آغاز و پایان غذا خداوند را شکر گذاری نمایید، از خوردن چای بعد از غذا پرهیز نمایید زیرا این امر سبب از بین رفتن آهن می گردد و با توجه به این که آهن یکی از ضروری ترین مواد مصرفی بدن بوده و در هموگلوبین خون مورد استفاده قرار می گیرد و برای حمل و نقل اکسیژن به کار می رود نباید این ماده در بدن از بین برود.

 

همچنین بخوانید:   شناخت اخلاط چهارگانه

 

فراموش نکنیم :

از خوردن روغن جامد بپرهیزید زیرا روغن جامد سبب بالا رفتن کلسترول خون و به تبع آن سکته ها می گردد، از خوردن قند و گوشت بپرهیزید زیرا نیاز بدن به مواد قندی از طریق میوه ها و سایر خوراکی ها بر طرف می شود از خوردن قند به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی و گوشت به دلیل تولید سم در بدن بپرهیزید. محمد بن زکریای رازی هم معتقد است که پس از کار روزانه و یا پس از ورزش صبحگاهی غذا خوردن بهتر است و غذا اگر در جای تازه، هوادار و سرد خورده شود بهتر است.

اهمیت رژیم غذایی در فصل ها :

در فصل تابستان از غذاهای سبک استفاده شود، از گوشت های قرمز و پرچربی پرهیز و به جای آن ها از سبزی، شیر، ماهی تازه، گوشت بره، مرغ و غذاهای ترش استفاده کنید

در فصل زمستان از غذاهای شیرین، گوشت گوساله و غذاهای مقوی استفاده کنید، آب سرد زیاد موجب آزار عصب گردیده و از خوردن آن در بین غذا و بلافاصله پس از غذا پرهیز شود، پس از حمام، از آمیزش و ورزش و خوردن آب پرهیز نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زیره سیاه را با خواص کمک به کاهش وزن، افزایش انرژی، درمان تب، افزایش میل جنسی، جلوگیری از ریزش مو، افزایش سلامت دستگاه گوارش، افزایش سلامت قلب، کنترل دیابت، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0