topNotif

چگونه نوآور باشیم ؟ 12 ایده خلاقیت و نوآوری که بد نیست بدانیم

1670 بازدید
21 دی 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

12 ایده خلاقیت و نوآوری که بد نیست بدانیم

چگونه نوآور باشیم ؟

غیر کلیشه ای عمل کنیم.

عادت کنیم ماهی یک بار یا چیزی در همین حدود کاری را انجام بدهید که کاملا متفاوت از خصوصیات شما باشد. بعد از ظهر جمعه را به جای تماشای تلویزیون با آبرنگ نقاشی کنید. به جای رفتن به کنسرت به تماشای یک مسابقه کشتی بروید.

عنوان کتاب هایی را که ناشناخته هستند، انتخاب کنید.

کتاب هایی را بخوانید که هیچ کس دیگری آن ها را نمی خواند. به این ترتیب به آن افکاری دست پیدا می کنید که کمتر افرادی دارند و به آن درجه از استقلالی می رسید که در غیر این صورت نمی توانید برسید. آدم نوآوری خواهید بود برای مدتی استفن کینگ را فراموش کنید و کتاب هایی مثل چای، رویاهای بانکر هیل یا خفاش ها در غروب پرواز می کنند را بخوانید.

هنرهای قدیمی را ببینید.

با وجود اینکه قدم زدن در میان هنرهای قدیمی می تواند عادت الهام بخشی باشد اما اکثر ما صبر می کنیم تا به یک کشور خارجی برویم. تا از موزه هایی که در منطقه خودمان وجود دارد بهره ببریم. اگر وقت شما محدود است از افراد آگاه بپرسید که بهتر است کدام قسمت موزه را اول ببینید.

در هر کجایی که فکر می کنید ممکن است یافت شود به دنبال الهام ها باشید.

ایده هایی را که به نظر می رسند گرفته. بعد آن ها را یادداشت کنید. اگر مطلبی نظرتان را جلب کرد فورا آن را بنویسید. نقل قول های متعددی که به نظرتان جالب است، را یادداشت کنیم.

مثل داوینچی باشید.

لئوناردو داوینچی نه تنها به دلیل نبوغ بسیاری که داشته مشهور است بلکه شهرتش بیشتر به این دلیل است که بصیرت کافی داشته تا میراثی از آن نبوغ را بر جای گذارد. او عادت داشت طرحی از ایده های خود مثلا یک هلیکوپتر و … را در یک دفتر طراحی نگه دارد همان طور که نویسنده ها از یک دفتر یادداشت روزانه استفاده می کنند. داوینچی این را که چند خط کفایت می کند به خوبی فهمیده است و این طور می گوید این دانشی است که اگر نویسندگان قدیم و جدید از آن استفاده نکنند برای گردآوردن مطالبشان باید به مثال های خسته کننده و وقت گیر و زیاده نویسی روی بیاورند.

بنابراین مثل لئوناردو داوینچی باشید و برای اینکه طرح مصوری از ایده ها تهیه کنید همیشه دفتری با خود همراه داشته باشید. راه جدیدی برای مرتب کردن یک قفسه، گل کاری دوباره یک باغچه یا چیدن قسمتی از خانه، ایده تان را فورا روی کاغذ بیاورید تا فراموششان نکنید و از آن ها الهام بگیرید. شاید شما نبوغ داوینچی را نداشته باشید اما می توانید از روش او استفاده کنید.

چگونه نوآور باشیم ؟

چگونه نوآور باشیم ؟

در مورد هنر سوال کنید.

وقتی به یک قطعه هنری نگاه می کنید چند سوال از خودتان بکنید، وقتی به آن نگه می کنید، احساستان چگونه است؟ چرا چنین احساسی دارید؟ اگر آن را دوست دارید چرا دوست دارید؟ اگر دوست ندارید چرا دوست ندارید؟ هنرمند سعی دارد چه چیزی را بگوید؟ تجسم هنرمند از آن چیز چیست؟ آیا یک پیام احساسی را منتقل می کند یا هنرمند سعی دارد مطلب خاصی را در مورد وضعیت بشری بگوید؟ آن قطعه هنری چه چیزی نیست؟ یا بنشیند و طرحی از آن را روی کاغذ بکشد. این روش شگفت انگیزی است برای درک و قدردانی از آن هنر حتی اگر آن طرحی که می کشید چیز ماندگاری نباشد.

بعد از طلوع آفتاب نقاشی کنید.

سعی کنید آفتاب نزده بیدار شوید و در حین صرف قهوه صبحگاهی خود قدری با آبرنگ نقاشی کنید. سعی کنید چیزی را از حفظ بکشید. این بسیار عالی است که شما صحنه ای را که در مقابل چشمانتان می بینید بکشید. اما خیلی از هنرمندان ترجیح می دهند از حافظه خود کمک بگیرند. بنابراین تنها یک دوربین نیستند. بلکه تفسیرگر هم هستند. در نتیجه این هنر چیزی از روح آن ها را در خود دارد و از حد متوسط بالاتر است. اگر شما انتخاب می کنید که از روی یک منظره طبیعی نقاشی کنید، سعی کنید از یک قاب خالی اسلاید استفاده نمایید تا به یک صحنه نقاشی هنری دست پیدا کرده باشید.

یا فقط کپی کنید.

حتی اگر شما توانایی ذاتی یک هنرمند را ندارید می توانید از روی کارهای دیگران کپی بکشید. از کاغذ کالک استفاده کنید و به فرض طرحی از نقشه های معماری معبد پانتئون در شهر رم بردارید. یا جزئیات روی یک گلدان مربوط به سلسله مینگ را بکشید. با کپی کردن، درک و علاقه بیشتری نسبت به نسخه اصلی پیدا می کنید. شاید ایده های جدیدی هم از آن به دست بیاورید، اما مبتکر باشید.

 

همچنین بخوانید:  تاثیر بازی در پرورش خلاقیت کودکان

 

پوشه ای برای ایده هایتان درست کنید.

ایده های خوبی که در زمینه تهیه متن یک نمایشنامه یا درست کردن یک تله موش بهتر دارید، بنویسید و در این پوشه بگذارید یا طراحی های سبک داوینچی خود را داخل آن قرار بدهید. ممکن است روز بعد آن ایده ها را بخوانید و رهایشان کنید یا شاید تصمیم بگیرید که آن تله موش را بسازید.

یک دفتر یادداشت های روزانه داشته باشید.

این یکی از بهترین عادت های زندگی است. حتی اگر این یادداشت ها از یکی دو خط در روز تجاوز نکند، تصویری از یک دنیای شلوغ را در اختیار شما می گذارد. حتی برای کسانی که نویسنده نیستند، نوشتن در این دفتر چشم اندازی از حوادث روز را که به شدت به آن نیاز دارند، پیش رویشان قرار می دهد. شاید شما به این نتیجه برسید که نگاه کردن دوباره به این یادداشت ها می تواند در ارتباطات شخصی و روابط تجاری کمکتان کند. آن ایده های سرگردانی که همه ما داریم، بعضی ها فوق العاده و بعضی نه چندان عالی روی کاغذ جایی دائمی برای خودشان خواهند یافت.

مخلوطی از هلوی خرد شده و خامه را منجمد کنید.

هلو و خامه منجمد شده باعث می شوند لذت های ساده ای را تجربه کنیم. از لذت های ساده آسان نگذریم.

بدانید چیزها چگونه کار می کنند.

آیا می توانید توضیح بدهید که تلفن چگونه کار می کند؟ تلویزیون چطور؟ و یک چاپگر رایانه ؟ اطلاعات چگونه روی یک صفحه فلاپی ذخیره می شود؟ دست کم عادت کنید درکی کلی از اینکه تکنولوژی اطراف ما چگونه کار می کند پیدا کنید. این ممکن است به شما کمک کند که یک یا دو ایده از آن خود به مغزتان خطور کند. از کتاب طریقه کار کردن چیزها اثر دیوید مکالی، یا مکانیک همه فهم کمک بگیرید. این به خصوص اگر شما والد یک بچه هشت ساله باهوش باشید که بدون شک در مورد دنیای طبیعی خیلی بیشتر از هر آنچه شما در آن می دانستید خواهد دانست، بسیار کمکتان خواهد کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سعد هندی را با خواص افزایش حافظه، برطرف کننده بوی دهان، اشتها آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0