چگونه نوشیدنی آلوئه ورا درست کنیم

7737 بازدید
18 اسفند 96
سمانه

چگونه نوشیدنی آلوئه ورا درست کنیم ؟ یک معجون جاودانگی!!

همان طور که قبلا در مقالات متفاوتی ذکر کردم آلوئـه ورا یکی از گیاهان پر از خواص درمانی معجزه آسا است و به طروق مختلف می توان از این گیاه استفاده کرد، امروز می خواهم طرز تهیه نوشیدنی های مختلف آلوئه ورا را با شما دوستان در میان بگذارم، اگر شما هم جز طرفداران نوشیدنی های آلوئه ورا باشید و بخواهید این نوشیدنی را در منزل تهیه کنید، خب امروز به شما عزیزان طرز تهیه این نوشیدنی ها را ارائه می دهم پس این مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه نوشیدنی آلوئه ورا !

به مقدار نیاز خود ترجیحا یک برگ آلوئه ورا را پوست بکنید، به این صورت که لایه سبز رنگ روی پوست را با استفاده از چاقو ببرید فقط حواستان باشد که مایع لزج و ژله مانند آلوئه ورا از دستتان لیز نخورد، بعد مایع لزج مانند را با آب بشویید سپس این مایع را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید پس از آن مکعب های کوچک را در قابلمه ای که قبلا روی اجاق قرار دادید بریزید حواستان باشه مقدار آب بیش از مکعب های کوچک باشد، پس از مدتی درون قابلمه مقداری شکر، بسته به میزان علاقه خودتان اضافه کنید، کم کم شکر ها جذب مایع و آب درون قابلمه خواهند شد حتما با قاشقی مایع داخل قابلمه را هم بزنید تا شکر کاملا به خورد مواد درون قابلمه برود و پس از ده دقیقه زیر اجاق را خاموش کنید و بگذارید مایع خنک شود.

چگونه نوشیدنی آلوئه ورا درست کنیم

چگونه نوشیدنی آلوئه ورا درست کنیم

حال نوشیدنی آلوئه ورا شما آماده است و می توانید برای جشن های دوستانه، نشست های خانوادگی و یا برای خودتان سرو کرده و میل نمایید، می توانید این نوشیدنی را با مقداری کیک خانگی میل نمایید. همچنین می توانید این نوشیدنی را درون شربت های مختلف، دسر ها، ژله ها، نوشابه ها ریخته و طعم جدیدی به نوشیدنی ها بدهید و اینگونه از خواص فوق العاده آلوئه ورا استفاده خواهید کرد.

 

همچنین بخوانید: خواص اثبا‌ت شده آلوئه ورا در حفظ سلامت

 

دستوری دیگر برای تهیه نوشیدنی آلوئه ورا

می توانید برگ آلوئه ورا را به مدت یک تا نیم ساعت درون آب سرد قرار دهید تا تلخی آن از بین رود، سپس گیاه را از آب خارج کرده و بشویید و پوست سبز رنگ آلوئه ورا را از مایع ژله مانند آن جدا کرده و مایع لزج را درون مخلوط کن بریزید و بگذارید مخلوط شود، سپس تیکه های کوچک را داخل نوشابه، ماالشعیر، آب میوه های مختلف ریخته و میل کنید، نوشیدنی سالم و سرشار از خواص دارویی مختلف شما آماده است.

نکته های مهم

از نوشیدنی های آلوئه ورا در فاصله زمانی 30 تا 35 ساعت استفاده کنید، چون مصرف زود به زود این گیاه ممکن است مضراتی برایتان داشته باشد.

همچنین می توانید هر روز مقداری از مایع لزج آلوئه ورا را به تیکه های ریز تقسیم کرده و آن ها را در یک لیوان آب ریخته و بدون شکر و افزودنی های دیگر روزی 3 بار مصرف کنید. (برای جدا کردن ژل آلوئه ورا : برگ ها را نیم تا یک ساعت درون آب سرد خیس کرده و برگ سبز رنگ را از مایع ژله مانند آلوئه ورا جدا نمایید)

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق آلوئه ورا را با خواص کاهش دهنده قندخون، ضد اگزمای اطراف چشم، برطرف کننده ترشی معده و کیسه صفرا، ضد لک و جوش صورت، ترمیم بافت پوست و درخشان کننده آن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0