topNotif

چگونه واریس را درمان کنیم

2324 بازدید
16 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

چگونه واریس را درمان کنیم !؟

حفظ تناسب بدن با ورزش و تغذیه مناسب، اساسی ترین راه جلوگیری از تشکیل و درمان واریـس است، کسب عادات سالم، بخش مهمی از درمان ناراحتی های ناشی از وریدهای واریسی را شامل می شود. واریسی شدن وریدها برخلاف سایر تظاهرات جسمی و مشکلات سلامتی، جزئی از فرآیند پیری طبیعی محسوب نمی شود، مطالعات نشان داده اند که واریس در کشورهای غربی به علت عادات متداول مرتبط با شیوه زندگی مدرن شیوع بیشتری دارد، ثابت شده است که با شیوع زندگی بی تحرک و رژیم غذایی غربی (سرشار از چربی و کربوهیدرات های غنی شده) بدن نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد و واریس تنها یک علامت از مشکلات وسیع سلامتی است، عادات ناسالم علت اصلی ایجاد ناراحتی های جسمی و روانی مختلف مانند سلولیت، اضافه وزن، کمردرد و استرس است.

این مشکلات می توانند نشانه ای از آسیب بدن بر اثر نحوه نشستن یا ایستادن نادرست، لباس های نامناسب یا نادیده گرفتن نیاز به دستشویی رفتن باشند، در اینجا مواردی از تغییرات در عادات زندگی که می تواند باعث لذت بردن از تن و روان سالم تر شود ذکر شده است.

چگونه واریس را درمان کنیم

چگونه واریس را درمان کنیم

کنترل وزن بدن :

در صورت اضافه وزن، بهتر است با رعایت رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهید، این امر به کاهش فشار وارده روی وریدهای سطحی کمک می کند.

استفاده بیشتر از فیبر در رژیم غذایی :

رژیم غذایی کم فیبر می تواند باعث یبوست شود که سبب واریسی شدن وریدها می شود، ثابت شده که فشار روی وریدها در ناحیه مقعد در هنگام رفتن به دستشویی می تواند به وریدهای موجود در ساق پا منتقل شود، که با افزایش خطر واریسی شدن وریدها همراه است، بهترین روش طبیعی برای جلوگیری از یبوست، بهبود وضعیت تغذیه با استفاده از غذاهای پر فیبر مانند غلات سبوس دار و میوه ها و سبزیجات تازه است، یک منبع مهم دیگر در جلوگیری از یبوست نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز است.

اجتناب از ورزش های به شدت هوازی :

ورزش های به شدت هوازی مانند دوچرخه سواری شدید، دو سرعت یا هرگونه فعالیت شدید دیگر می تواند باعث افزایش فشار خون در ساق پا و تسریع ایجاد واریس شود.

 

همچنین بخوانید:  نقش تغذیه در درمان واریس

 

درمان مکمل واریس !

درمان های طبیعی به خصوص در صورتی که به عنوان درمان مکمل روش های مرسوم پزشکی شوند، می توانند باعث بهبود ناراحتی ناشی از واریس شوند، همچنین با استفاده از درمان های پایه ای در منزل به وسیله روش های جانبی مختلف می توان از ایجاد واریس جلوگیری کرد، برخی از موثرترین درمان ها عبارتند از : یوگا، ماساژ، رفلکسولوژی، آب درمانی، درمان گیاهی و تغذیه درمانی شامل این درمان ها می شوند.

چگونه واریس را درمان کنیم

چگونه واریس را درمان کنیم

عدم مصرف سیگار !

سیگار کشیدن می تواند خطر ایجاد وریدهای واریسی را افزایش دهد زیرا اثرات سمی آن گردش خون را نیز درگیر می کند.

اجتناب از غذاهای تند، شور و چرب !

این سه نوع غذا برای سلامتی و سیستم وریدی ساق پا مضرند به خصوص اگر فرد به علت عوامل وراثتی در معرض خطر واریس است.

اجتناب از روی هم انداختن پاها، بالا نگه داشتن پاها، تغییر وضعیت، استفاده از کفش مناسب، عدم استفاده از لباس های تنگ و چسبان، استفاده از جوراب، اجتناب از تماس پا با حرارت همگی جز مواردی هستند که باید رعایت شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن واریس را با خواص  درمان رگ های واریسی، ضدالتهاب، مسکن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0