چگونه چین و چروک های صورت را کنترل کنیم

2156 بازدید
17 اسفند 96
سمانه

چگونه چین و چروک های صورت را کنترل کنیم تا صورتی زیبا و جذاب داشته باشیم!

نخستین کاری که انجام می دهید این است که بپذیرید چین و چروک ها وجود دارند، گذشت زمان و نیز اشتباه های گذشته، مانند قرار گرفتن بیش از اندازه زیر آفتاب، کشیدن سیگار و تنش آثار خود را بر چهره شما گذاشته اند.

دستور کار اول : مرطوب کردن

همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید، رطوبت کافی مهمترین عامل پیشگیری از چین و چروک است. دیگری نیازی به جست و جو در فروشگاه ها نیست،  فقط چیزی را که با پوستتان سازگار باشد تهیه کنید. صبح ها کرم محافظت کننده روز به صورت، گردن و شانه های خود بمالید. همواره توجه داشته باشید که رطوبت هوای اتاق برای پوست شما کافی باشد. اگر هوا خشک بود از دستگاه بخور استفاده کنید. اما همیشه با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن آن مانع وجود باکتری ها شوید.

چگونه چین و چروک های صورت را کنترل کنیم

چگونه چین و چروک های صورت را کنترل کنیم

دستور کار دوم : بازسازی و تحریک

یکی از دلایل پیری پوست سال ها قرار گرفتن زیر آفتاب است، کرم های شب می توانند آسیب های روز را جبران کنند، پس از آنکه مواد آرایشی را با دقت از روی صورت خود پاک کردید و صورتتان کاملا تمیز شد، کرم شب مصرف کنید. کرم شب را با نوک انگشتان خیلی آرام، به حالت دایره وار رو به سمت بالا روی پوست خود بمالید. همین کار را برای گردن و شانه هایتان نیز انجام دهید با این تفاوت که چرخش نوک انگشتان باید رو به پایین باشد.

دستور کار سوم : اخم نکنید !

بی تردید، صورت دارای حالت، از صورت کاملا بی حالت خیلی جذاب تر است. خیلی از افراد هنگام حرف زدن با حرکت عضلات به صورت خود حالت می دهند، اما این کار باعث به وجود آمدن چروک های عمیق به ویژه در پیشانی می شود که از بین بردن آن کار آسانی نیست. از دوستان و اطرافیان خود بخواهید که هر گاه به صورت خود چین انداختند به شما تذکر دهند. تا این عادت را ترک کنید و در عین حال هفته ای یک بار ماساژ صورت در سالن های زیبایی برای شما بسیار مفید خواهد بود.

 

همچنین بخوانید: علل پیدایش چین و چروک در صورت

 

آیا می دانستید !؟

مقدار و عمق چروک های شما به نوع پوست، وراثت، شکل دادن به صورت هنگام حرف زدن، سیگار و از همه مهم تر آفتاب که همیشه در معرض آن قرار دارید بستگی دارد. نور خورشید در همه روزهای سال به پوست شما آسیب می رساند، حتی اگر زمستان باشد و از پشت شیشه بتابد. در تابستان قسمت هایی از بدنتان را که در برابر آفتاب قرار دارد مانند صورت، گردن، شانه و دست ها با کرم ضد آفتاب کاملا استتار کنید. عادت کنید که در تابستان همیشه از کلاه های لبه دار استفاده کنید، این نوع کلاه محافظ بسیار خوبی برای پوست صورت است، همیشه کرم ضد آفتابتان را همراه داشته باشید تا در هنگام نیاز آن را برای صورت و دست ها استفاده کنید.

نکات کلیدی !

  • برای مراقبت اساسی از پوست خود ماهی یک بار سرم ضد پیری مصرف کنید.
  • برای آنکه صورتتان نرم باشد، عصر ها ماسک پانزده دقیقه ای روی صورتتان بگذارید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ بنفشه را با خواص درمان درمان استرس و خستگی عصبی، درمان ورم و التهابات بدن، درمان سلولیت، درمان آکنه، جلوگیری از چین و چروک پوست ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0