topNotif

چگونه کبودی های روی پوست را درمان کنیم

2194 بازدید
13 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 9 اسفند 1400

چگونه کبودی های روی پوست را درمان کنیم

تنها اگر خود را در پنبه بپیچید از کبودی و خون مردگی در امان خواهید بود. اما می توان از احتمال ایجاد کبودی های وسیع کاست و آنهایی را که هر از گاهی اتفاق می افتند درمان کرد. اکنون می گوییم که چگونه می توان این کار را انجام داد.

خنک کردن محل کبودی

برای درمان هر نوع صدمه و آسیبی که احتمال می رود به خون مردگی و کبودی منتهی شود از یک کیسه یخ کمک بگیرید. پس از وقوع حادثه باید هر چه سریع تر از کیسه یخ استفاده کنید و اگر در اثر ضربه وارده احتمال ایجاد کبودی وجود داشته باشد درمان را تا بیست و چهار ساعت ادامه دهید. از کیسه یخ به فواصل پانزده دقیقه استفاده نمایید و در این فواصل موضع را گرم نکنید، بلکه بگذارید پوست، خود به طور عادی گرم شود.

سرد کردن موجب انقباظ رگ ها می شود، یعنی خون کمتری به نسوج سرازیر شده و به ایجاد آن لکه بزرگ سیاه منجر نمی گردد به علاوه کیسه یخ از تورم کاسته و محل آسیب دیده را بی حس می کند، بنابراین در صورت استفاده از کیسه یخ درد کمتری احساس می شود.

استفاده از گرما به دنبال سرما

پس از گذشت بیست و چهار ساعت به منظور اتساع عروق و افزایش گردش خون، موضع را گرم کنید.

چگونه کبودی های روی پوست را درمان کنیم

چگونه کبودی های روی پوست را درمان کنیم

بالا آوردن پا

کبودی مانند مخزن کوچکی از خون است. خون مانند هر مایع دیگر روبه پایین جریان می یابد. اگر زیاد بایستید خونی که در ناحیه کبودی جمع شده به بافت های نرم تراوش می کند و نقطه دیگری را برای تجمع پیدا می کند.

افزودن مقداری ویتامین ث به رژیم غذایی روزانه

طبق آزمایشات افرادی که در برنامه غذایی خود از ویتامین ث کافی استفاده نمی کنند به راحتی دچار کبودی می شوند. به علاوه زخم های این افراد کندتر التیام می یابد. ویتامین ث به ساخت بافت کلاژن محافظ در اطراف عروق خونی پوست کمک می کند. صورت، دستها (از مچ تا سر انگشتان) و پاها (از مچ پا تا سر انگشتان) نسبت به ران ها کلاژن کمتری دارند، بنابراین کبودی در این نواحی تیره تر است اگر به راحتی دچار کبودی می شوید برای کمک به ساخت کلاژن، روزانه سه بار و هر بار پانصد میلی گرم ویتامین ث مصرف نمایید.

دقت در مصرف داروها

افرادی که جهت کنترل بیماری های قلب آسپیرین مصرف می کنند در می یابند که کوچک ترین ضربه ای می تواند به راحتی به بروز کبودی منتهی گردد. بعضی از افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می نمایند نیز به سادگی دچار کبودی می شوند. سایر داروها از قبیل داروهای ضد التهاب، ضد افسردگی، یا ضد آسم می توانند مانع از تشکیل لخته در زیر پوست و ایجاد کبودی های بزرگ تر گردند.

 

همچنین بخوانید:  رفع سیاهی دور چشم و کبودی زیر چشم با استفاده از روغن کرچک

 

مجبور نیستید به خود ضربه بزنید که دچار کبودی شوید

پس از شرکت در کلاس ورزش های ایروبیک یا ورزش های دیگر ممکن است متوجه کبودی و خون مردگی در بدن خود شوید. ورزش گاهی باعث ایجاد پارگی های بسیار کوچک در عروق خونی می گردد. هنگامی که این پارگی اتفاق می افتد، خون به نسوج اطراف تراوش کرده و بروز کبودی را سبب می شود. اگر یک یا دو روز پس از ورزش متوجه کبودی شدید، موضع را گرم کنید تا بر سرعت روند بهبودی افزوده گردد.

هشدار پزشکی

اگر متوجه شدید که به راحتی دچار کبودی می شوید و چناچه نتوانستید علت آن را بیابید با پزشک خود در این باره صحبت کنید. گاهی اوقات کبودی علامت یک بیماری است. بیماری ایدز می تواند موجب ایجاد کبودی های بنفش رنگ شود و برطرف نمی شوند. در واقع بعضی از این کبودی ها، اصلا خون مردگی نیستند و ضایعات دیگری نظیر نوعی سرطان پوست، شایع در بیماری ایدز می باشند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

جعفری خشک را با خواص اشتها آور، از بین برنده خون مردگی، رفع کننده گرفتگی صدا، رشد قد، از بین برنده جوش مژه، رفع کننده چسبندگی پلاکت های خون، از بین برنده سیاهی دور چشم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0