topNotif

چگونه کودکان را به ورزش علاقه مند کنیم

1431 بازدید
29 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

چگونه کودکان را به ورزش علاقه مند کنیم ؟

نگرش شما به آمادگی جسمانی، در نقش فردی بزرگسال، با نگرش فرزندانتان متفاوت است. بچه ها، بزرگسالان کوچک نیستند، آن ها آمادگی جسمانی خود را با انجام فعالیت هایی که از آن لذت می برند، به دست می آورند.

اگر ما والدین بخواهیم تمرین ها را به آن ها تحمیل کنیم، بی درنگ مقاومت آن ها را برمی انگیزیم و کار را دشوار می کنیم. علایق بچه ها کوتاه مدت و تغییر پذیر است و فراخنای توجه آن ها همیشه ثابت نیست. همچنین آن ها زود خسته می شوند، اما به سرعت هم خستگی شان در می رود. در تعیین و انتخاب میزانی که از آن ها انتظار دارید تلاش کنند و به جسم خود فشار بیاورند، واقع گرا باشید.

چگونه کودکان را به ورزش علاقه مند کنیم

چگونه کودکان را به ورزش علاقه مند کنیم

اهمیت بازی در کودکان :

برای کودکان بازی در زندگی اساسی است و در رشد کلی فرزندتان نقش دارد. بازی شیوه ی مهمی است که فرزند شما از راه آن بسیاری از جنبه های زندگی را بررسی و کشف می کند. علاوه بر این ها، فرزندتان می تواند هنگام بازی به ارزش ها و معنی واقعی زندگی دست یابد، آمادگی جسمانی و مهارت خود را پرورش دهد و اجتماعی بودن را بیاموزد.

ما بزرگسالان از دید ترس حمله قلبی، افزایش وزن و دچار شدن به بیماری ناشی از کم تحرکی تمدن مدرن، روی آمادگی جسمانی خود کار می کنیم، اما این عامل ترس به هیچ روی در بچه ها وجود ندارد. پس ما والدین باید عامل خواست، نه اجبار (به منظور ورزش) را از خرد سالی در آن ها پرورش دهیم. برای دست یابی به این هدف، باید کاری کنیم که فعالیت همیشه برای آن ها لذت بخش باشد.

آمادگی جسمانی :

بچه ها باید از خردسالی بدن خود را بشناسند، آن را درک کنند و بدانند که با روش کودکانه خود چه کارهایی می توانند انجام دهند. بچه هایی که دارای هماهنگی عمومی نیستند، نمی توانند آمادگی جسمانی خوبی به دست بیاورند.

مثلا کودکانی که نمی توانند بدوند یا درست بدوند، و مرتب زمین می خورند، با اشیا برخورد می کنند و آسیب می بینند، در پرورش ایروبیک خود به گونه شایان توجهی عقب می مانند. باید بچه ها بتوانند بدن خود را مدیریت کنند، احتمال دارد بچه های بدون تحرک اضافه وزن پیدا کند، سست شود، مقاومت ایروبیک کمی داشته باشند و به مشکلات عدم هماهنگی دچار شوند. که این امر بر رشد و پرورش، آمادگی جسمانی و سلامتی و رشد اجتماعی آن ها تاثیر منفی چشم گیری خواهد گذاشت. پس ما وظیفه داریم از همان ابتدا با انجام فعالیت های لذت بخش و نشاط آور برای ایجاد هماهنگی تلاش کنیم.

آمادگی جسمانی را بخشی از کل سلامتی ببینید، که یکی از اجزای سلامتی است و کل سلامتی از حاصل جمع تمام اجزا آن بیشتر است. نکته مهمی که باید بر آن تاکید کنیم این است که آمادگی سلامتی علاوه بر آمادگی جسمانی شامل تغذیه، بازی، سلامت ذهنی، خواب کیفی و کافی، آرامش سلامت عاطفی نیز می باشد. که برای سرعت رشد بهینه، باید بین این اجزا تعادل برقرار کرد. سلامت عمومی برابری می کند با تغذیه خوب و ورزش منظم.

 

همچنین بخوانید:  آشنایی با فواید ورزش زومبا

 

استخوان های فرزندتان هنوز کامل نشده است .

برای داشتن استخوان ها و ماهیچه های قوی، حرکت لازم است، پس انجام فعالیت هایی که با گروه سنی فرزندتان مطابقت داشته باشد و به پرورش مناسب جسم کمک کند، مهم است. بچه ها همه چیز را از رفتار دیگران می آموزند. فرزندان شما با دیدن شما، کارها و رفتار و… را می آموزد. هر وقت و هر جا ممکن است، وارد عمل شوید تا الگوی مثبتی باشید. همچنین فرزندتان به تایید شما نیاز دارد. او را تشویق و تحسین کنید و به او بازخورد سازنده ارائه دهید، اما به او فشار نیاورید و چیزی را به او تحمیل نکنید.

از باید ها و نبایدهای ورزشی آگاه باشید .

همیشه فرزندتان را با فعالیت کم تا متوسط گرم کنید. حرکات باید ملایم و آهنگین باشند و شدت آن ها به تدریج افزایش یابد. سعی کنید از تمام گروه های اصلی ماهیچه در فعالیت گرم کردن استفاد کنید و حین ورزش هدف اصلی فعالیت باشد، کاری کنید که فعالیت لذت بخش، جالب و تحریک کننده باشد و در فرزندتان انگیزه ایجاد کنید.

نکته پایانی :

کاری کنید که فرزندتان آگاهانه ورزش کند و ورزش برایش به صورت عادت در بیاید، می توانید در این راستا، برای فرزندتان یک برنامه ثابت فعالیت ورزشی پی ریزی کنید و درباره محدودیت زمانی واقع بین باشید و ضمن داشتن ثبات، از خود نرمش نشان دهید تا برای فرزندتان، ورزش به یک عمل اجباری و تحمیلی، تبدیل نشود.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

پودر میوه سنجد را با خواص ترمیم شکستگی و ترک استخوان، درمان پوکی استخوان، غضروف‌ساز، ترمیم مفاصل، درمان کمردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0