topNotif

چگونه یک فنجان چای گیاهی سالم دم کنیم

1601 بازدید
25 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

چگونه یک فنجان چای گیاهی سالم دم کنیم

برای شروع، دستورالعمل درست کردن چای را در زیر مطالعه کنید، تا خلاصه ای از این فرآیند داشته باشید. سپس دستورالعمل ها و اطلاعات خرید مواد گیاهی را بررسی کرده و مواد مورد نظری که می‌خواهید با آنها چای درست کنید را انتخاب کنید. تمام این دستورالعمل ها از گیاهان خشک که هر ساله قابل دسترس می‌باشند استفاده می‌کند.

آماده سازی ترکیب

چای های دارویی باید به طور منسجم استفاده شود تا اثر داشته باشد. بهتر است که ترکیب تان را در حجم بزرگی درست کنید تا زمانی که به آن نیاز داشتید کمی از آن در دستتان باشد. ترکیب خود را در یک شیشه مهروموم شده، در جای تاریک، خشک و سرد نگهداری کنید. حیاط خلوت آشپزخانه بهترین جا می باشد. گیاه های خشک تا یک سال ماندگاری دارند.

چگونه یک فنجان چای گیاهی سالم دم کنیم

چگونه یک فنجان چای گیاهی سالم دم کنیم

دم کردن چای

دو روش دم کردن برای همه چایی ها استفاده می شود: دم کردن و جوشاندن و عصاره گیری. برای چایی هایی با قدرت دارویی بالا این نسبت برابر با دو قاشق سوپخوری گیاه خشک شده برای هر هشت اونس آب است و در بیشتر موارد شما تنها یک چهارم چای را در یک اونس دم می کنید که برای یک روز ماندگاری دارد. چای های یخچالی برای دو روز قوی می‌مانند. اگر شما در حال ترک خانه تان هستید می توانید چای را در فلاسک یا یک کوزه دهان گشاد با خود به بیرون ببرید.

دم کردگی

در این روش متداول گیاهان در آب جوش تازه خیسانده می‌شوند تا ویژگی های دارویی آنها عصاره گیری شود. دم کردن گیاه برای آماده سازی بخش های حساس گیاه همانند برگ ها و گل ها و تمام بخش های غنی از روغن های فرار می باشد. برای چای های دارویی، گیاهان باید ۱۵ دقیقه دم شود، سپس صاف شوند. هرچه دم کردگی بیشتر باشد قدرت داروی نیز بیشتر است. (طعم تلخ آن نیز بیشتر می‌شود)

جوشاندن و عصاره گیری

عصاره گیری دارویی از بخش‌های محکم گیاه همانند پوست، دانه و بیشتر از همه ریشه ها نیاز به یک روش به نام عصاره گیری دارد. در عصاره گیری ها گیاهان با آب سرد اضافه می شوند و کم کم آب به جوش می رسد. آنها باید حداقل به مدت ۱۵ دقیقه جوشانده شده و سپس صاف شوند. ریشه ها دارای روغن های فرار زیادی هستند که با گرما به آنها آسیب وارد  می‌شود، لذا بهتر است به جای عصاره گیری آنها را دم کنیم.

بعضی از چای ها دارای مخلوطی از بخش های حساس و محکم گیاه می باشند، برای مثال چای کامن کلد دارای نعنای تند (برگ ها) و مخروط سان (ریشه) می باشد. در این موارد شما مواد سرسخت را عصاره گیری می کنید، آن را از گرما می گیرید و سپس گیاهان نازک و حساس را به آن اضافه کرده و کل مخلوط را دم می کنید.

 

همچنین بخوانید: چه میزان و چگونه عرقیات گیاهی را مصرف کنیم

 

مقدار دوز خود را تعیین کنید

زمانی که شما از داروی گیاهی استفاده می کنید- به خصوص در چای ها – انسجام و تداوم کلید موفقیت می باشد. اگر شما برای یک شرایط کوتاه مدت و حاد در حال درست کردن چای هستید همانند چای کامن کلد، دوزهای کم و متناوب موثرتر واقع می شوند؛ یک چهارم فنجان برای هر ساعت تا زمانی که علائم فروکش کند.

در مورد چای های مربوط به شرایط مزمن همانند «ترکیب متعادل ساز بانوان»، یک فنجان سه تا چهار بار در روز اثر خوبی دارد و در صورت ممکن بین وعده ها صرف شود. بیشتر بیماری های مزمن که بروز آنها چند سال طول می کشد دارای فرآیندی طولانی برای خوب شدن هستند، باید در چند هفته اول متوجه بهبود اوضاع شوید اما برای ۳ تا ۴ ماه به مصرف این ترکیب ادامه دهید.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق گل ختمي را با خواص درمان آسم، ضد ناراحتي هاي عصبي و عضلاني، رفع التهاب مثانه، برونشيت و گرفتگي صدا، نرم کننده پوست، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0