چگونگی ریلکس کردن ذهن

2573 بازدید
10 بهمن 96
سمانه

با چگونگی ریلکس کردن ذهن برای کاهش استرس آشنا شویم

ریلکس حالتی از کنش و واکنش انسان در سه بعد عضلانی، عصبی و روانی است. در این حالت عضلات وانهاده و اعصاب به شکلی از آرامیدگی می رسند. ریلکس به گونه ای ارادی و آگاهانه و یا ناخواسته یا با مصرف دارو ایجاد می شود. در حالت غیر ارادی و در بیماری، این حال ریلکس محسوب نمی گردد، به این دلیل شاید بتوان آن را علم آرامش نامید.

ریلکس خواب نیست ولی یافته های آن نیرو بخشیدن به قوای عصبی و روانی و جسمی بسیار بهتر و برتر از خواب است، از تاثیرات دیگر ریلکس رفع کوفتگی عضلانی و کاهش ناراحتی ها و فشارهای عصبی است که در جای خود بسیار حیرت انگیز است. با تمرینات ریلکس و آرام ساختن اعصاب و قوی کردن عضلات، تمامی خستگی ها و تنش های روانی و عصبی از بین رفته و از ما دور می گردد، در حالی که در بیداری و سلامتی کامل به سر می بریم و بدن در فعالیت خود می باشد، بدن مانند آهنربایی است که با نیروی مغناطیسی خود تشنجات فکری و جسمی و بسیاری از موارد آسیب زایی را برطرف ساخته و به مرور و با گذشت زمان آن ها را به صورت مفید در خود تقویت می کند.

چگونگی ریلکس کردن ذهن

چگونگی ریلکس کردن ذهن

نحوه تمرین ریلکس :

در آغاز این نکته را باید عنوان کنیم که تمرین را در هر حالت می توان انجام داد. حتی در موقع تمرینات ورزشی هم می توان خود را ریلکس نمود. یوگا کاران در خیلی از حرکات تمرینی خود را ریلکس کرده و نتیجه خوبی هم به دست آورده اند. حتی با تمرینات ریلکس می توان ناراحتی های جسمی را هم از بین برد، پس ما در اینجا نتیجه می گیریم (ریلکس) کاربردهای بسیاری دارد.

  1. برای تمرین ریلکس، سعی کنید در یک جای ساکت و آرام به پشت خوابیده و پاها را به اندازه دو وجب از هم فاصله بگذارید، دست ها هم در پهلوی هر دو پا قرار گیرند. دست ها را نباید مشت کنید، بلکه حتما باید باز باشند و همچنین بدن خود را شل کنید.
  2. چشم ها را آرام بسته و با سه تنفس عوامل تلقینات را شروع کنید.
  3. سعی کنید هر یک از عوامل تلقینی را پنج بار تکرار کنید.
  4. عوامل تلقینات را به این صورت در ذهن خود تکرار کنید (حالا من گرمای شدید را در دو نوک کف پاهایم احساس می کنیم و لحظه به لحظه بدن من سبک و سبک تر می شود)، به همین صورت عوامل تلقینات را ادامه دهید. اگر در آخر مراحل عوامل تلقینات مشاهده گردید و بدن کاملا ریلکس شد، می توانید تلقیناتی را که از پیش برای خود تدارک دیده اید با خود تکرار کنید.
  5. اگر خواستید بدن خود را از ریلکس در آورید پنج بار از بالا به پایین بگویید این نیرو از بدن من خارج می شود و من این نیرو را می بینم که از بدنم بیرون گردیده و بدن من به حالت اولیه باز می گردد.

 

همچنین بخوانید:  حرکات یوگا دو نفره که می توان در خانه انجام داد

 

عوامل تلقینات شامل این اعضا می باشد :

  • کف پا و سر انگشتان
  • ساق پا
  • زانوها
  • عضلات ران ها
  • باسن
  • شکم و کمر
  • سینه و ستون فقرات
  • دست ها
  • گردن
  • سر

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

شمع وارمر 10 عددی را با بهترین کیفت ساخت، بدون رایحه، با شعله روشن و یکنواخت، بدون اشک و بدون دود در هنگام سوختن، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0